صهیونیست‌ها در سرازیری تند سقوط قرار گرفتند

امام جمعه طبس: امروز گنبد نفوذ ناپذیر صهیونیست‌ها که از آن داد میزنند با شکست مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم گفت: روز قدس بهترین یادگار حضرت امام راحل(ره) است که در جامعه بشری اثرات زیادی دارد امروز روز قدس منحصر یه ایران نیست و برای حمایت از مبارزین فلسطینی، راهپیمایی روز قدس در همه کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای غیر اسلامی نیز برگزار می‌شود.

امام جمعه طبس گفت: یکی از مسایلی که در زندگی انسان بسیار لازم است و نباید از آن غافل شد شناخت دشمن و مقابله مناسب و به موقع با دشمنان است و این موضع آنقدر اهمیت دارد که در آیات فراوانی از قرآن به آن گوشزد شده است.

وی افزود: به طور کلی یک دشمن درونی و یک دشمن برونی داریم که مبارزه با دشمن درونی سخت‌تر از دشمن بیرونی است و یکی از فلسفه‌های ماه مبارک رمضان و روزه مبارزه با دشمن درونی و هوای نفسانی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم بیان کرد: معمولا اگر دشمن بیرونی بخواهد خیانت و جنایتی را انجام دهد با همکاری و حمایت دشمن درونی است اما دشمن های برونی زیاد و متنوع هستند ولی در میان همه دشمن ها در این عالم زیر آسمان کبود برای مسلمان‌ها، صهیونیست‌ها و یهودی‌ها هستند و علت اینکه حضرت امام(ره) دستور دادند روز قدس مردم به صحنه بیایند یک جهت آن همین است که مردم دشمن را بشناسند و در مقابل دشمن موضع بگیرند و عزت نشان دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت گفت: متاسفانه یکی از مشکلات مسلمانان امروز این است که سران دولت‌های اسلامی بجای اینکه با دشمنان به خصوص با صهیونیست و انگلیس و دیگران، مبارزه کنند، دست برادری و اخوت به آنها دادند و از آنها حمایت میکنند و امکانات تسلیحاتی و مالی در اختیار آنها قرار می‌دهند که در رأس آنها وهاببت کافر یعنی آل سعود است که خداوند ریشه آنها را هر چه زودتر بکند ان شاالله.

خطیب نماز جمعه طبس با توجه به آیات و روایات گفت: آنانی که با دشمن همکاری کردند در دنیا و آخرت می‌سوزند نمونه آنها را دیدیم که در همین دنیا گرفتار شدند یکی از نمونه های آن انورسادات خائن که پیمان کمپ دیوید را با صهیونبست ها منعقد کرد و آنها را به رسمیت شناخت، شاه حسین اردنی و صدام، رضاخان قلدر و پسرش محمدرضا در کشور خود ما به چه سرنوشتی مبتلا شدند باز به چه ذلت و خواری و به عذاب خدا سوختند و میسوزند، سران کشورهای اسلامی عبرت بگیرند و از آمریکا و صهیونیست ها فاصله بگیرند و گرنه سرنوشت آنها کمتر از سرنوست این افراد نخواهد بود.

وی با اشاره به وصیت امام علی(ع) گفت: دشمنِ ظالم و ستمگر باشید، امروز ظالم‌تر و ستمگرتر از آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس ها‌چه کسانی هستند؟ به جای اینکه با دشمنان بشریت بجنگند میبینیم امروز در کشورهای اسلامی چه خبر است آدم‌کشی و بچه‌کشی زن و مرد در بحرین، یمن، عراق و سوریه و جاهای دیگر دنیا که انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به روز قدس گفت: بنابراین این راهپیماییِ ما در روز قدس دستوری که حضرت امام(ره) دادند و کاملا طبق آموزه های اسلامی و قرآنی است و این وحدت و همدلی و حضور در صحنه اثرات زیادی داشته و دارد.

وی تاکید کرد: امروزه صهیونسیت‌ها در سرازیری تند سقوط قرار گرفتند، ارتش آنها به دلیل حمایت‌های آمریکا و انگلیس و دیگران از نظر تجهیزات نظامی سومین ارتش قدرتمند دنیا محسوب می‌شود اما در مقابل حزب الله و نیروی مقاومت که نه ارتش و نه نیروی مسلح دارند با شکست مواجه شدند.

خطیب نماز جمعه طبس افزود: نیروهای مبارز فلسطینی به دلیل حمایت‌های جهانی در اوج قدرت و صلابت هستند حتی هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارند که تمام جاهای رژیم صهیونیستی را می‌توانند بروند و ضربه بزنند و گنبد نفوذ.ناپذیر صهیونیست‌ها که از آن داد میزنند با شکستگی مواجه شده است.

امام جمعه طبس در خطبه های دوم نماز جمعه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: شب اول ماه شوال و عید فطر در آن وقت که ماه رویت شد زکات فطره واجب می‌شود و باید تا قبل از اقامه نماز عید پرداخت شود و اگر دسترسی ندارد شب باید زکات فطره را جدا کند و فردا صبح قبل از خواندن نماز عید زکات فطره را رد کند که بهترین هم صندوق صدقات کمیته امداد است.

وی افزود: مقدار زکات فطره سه کیلو قوت غالب است یعنی آن غذایی که انسان بیشتر در طول سال استفاده می‌کند، از نظر قیمت اعلام کردند اگر کسی بخواهد پولش را بدهد اگر بخواهد گندم باشد هر نفری ۶ هزار تومان و اگر برنج باشد هر نفر ۱۵ هزار تومان است که مد نظر باشد.

امام جمعه طبس به سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله صدوقی اشاره کرد و گفت: ایشان شهیدی هستند که در محراب عبادت و در حال خواندن نماز جمعه به دست منافقین دست نشانده آمریکا به شهادت رسیدند و باز مشاهده میکنیم که در رأس تروریست های عالم آمریکای جنایتکار است.

وی به سالروز حمله ددمنشانه ناو آمریکایی در خلیج فارس در تیرماه ۶۷ اشاره کرد و گفت: هواپیمای مسافربری ایرباس مورد حمله ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس قرار گرفت و ساقط شد و ۲۹۸ نفر سرنشین به شهادت رسیدند، به هر کجای عالم نگاه کنید جنایات آمریکا واضح و روشن است و تعجب می‌کنیم از برخی که لاف دوستی و صلح با آمریکا می‌زنند، خوی ددمنشی آمریکا کم نشده و نخواهد شد.

امام جمعه طبس به سالروز دستور آمریکا در مسدود کردن دارایی های ایران در ۱۴ تیر سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: این غارت اموال به خصوص برای مردم ایران تازگی ندارد قضیه بعد از برجام نیست که دارایی های ایران را بلوکه کردند بلکه از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست به این کارهای جنایتکارانه زدند.

وی در پایان به هفته مالیات و  روز شهرداری و دهیاری ها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =