جلو انتقال امکانات از شهرستان باید گرفته شود/ از فواید برجام اثبات بدعهدی آمریکاست

یکی از فواید برجام ثابت شدن بدعهدی آمریکا برای همه مردم دنیا است، به آمریکا هیچ اعتمادی نیست و نباید باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه ۳۲ سوره احزاب گفت: خداوند به زنان پیامبر سفارش کرده اگر میخواهید متقی و پرهیزگار باشید حتی مواظب حرف زدنتان باشید.

وی افزود: وقتی با نامحرم صحبت میکنید صدای خود را نازک نکنید و با صدای لطیف و جذاب حرف نزنید و همه دختران و خواهران رعایت کنند، در روایات آمده در زمان پیامبر زن ها از پشت پرده با نامحرم صحبت میکردند.

امام جمعه طبس با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: موضوع حجاب در اسلام یک مسئله اساسی و کاربردی است اگر زنان به سمت بی عفتی سوق داده شوند بنیان خانواده متزلزل میشود و این یکی از اهداف دشمنان است که آن را از بین ببرند و متلاشی کنند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت بی حجابی در جامعه بیان کرد: بدحجابی در کل کشور و حتی شهرستان ما وضعیت نامطلوبی دارد و روز به روز هم بدتر میشود.

وی افزود: در طبس شهر دارالمومنین عروسی ها و کارناوال هایی برگزار میشود که آدم میگوید واقعا اینجا طبس است و من تاسف میخورم که عروسی ها در شان یک شیعه نیست و انتظار ما این است نیروی انتظامی برخورد قاطع تر داشته باشند خیلی ها می آیند و از این وضعیت گلایه میکنند.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ تیر سال ۵۹ سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: هیچ نهادی از نظر کیفیت مانند شورای نگهبان نیست اعضای آن شامل ۶ نفر فقها است که بر اساس تکلیف شرعی عمل میکند و ۶ حقوقدان که مجلس آنها را تعیین میکند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: شورای نگهبان تشکیلاتی است که اسلامیت نظام را حفظ میکند و همچنین بررسی صلاحیت های قوانین مجلس، جمهوریت و مردمی بودن نظام را بر عهده دارد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به موضوع برجام گفت: سالگرد برجام را داریم که نقاط ضعف و قوتی دارد، برجام مخالفین و موافقینی دارد که نباید افراط و تفریط کنند.

وی افزود: یکی از فواید برجام ثابت شدن بدعهدی آمریکا برای همه مردم دنیا است، به آمریکا هیچ اعتمادی نیست و نباید باشد.

امام جمعه طبس با اشاره به برخی حقوق های نجومی گفت: تعدادی از مدیرانی حقوق های کلان و میلیاردی گرفتند که هر سه قوه وارد عمل شوند و این افراد باید به اشد مجازات برسند هر که باشد و به بیت المال هم باید برگردد.

برگزاری کنکور سراسری از محورهای دیگر سخنان امام جمعه طبس بود که گفت: با توجه به اینکه این روزها کنکور برگزار میشود حساسیت های زیادی دارد و من بازدیدی از محل های برگزاری کنکور داشتم و برای همه داوطلبین دعا میکنیم که موفق باشند.

وی در پایان با ابراز گلایه از انتقال امکانات از شهرستان طبس گفت: گاهاَ ملاحظه میشود بعضی از امکانات از شهرستان منتقل میشود به جاهای دیگر و اینها باید جلوگیری شود و شده است، توصیه من به مسولان استان این است که امکانات در طبس بماند و بر آن افزوده شود.

وی به مناسبت های سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ امنیت از طرف ایران در ۲۴ تیر ۶۷، سالروز شهادت حمزه عموی پیامبر در جنگ احد، سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، سالروز قیام مردم ایران به رهبری آیت الله کاشانی در ۳۰ تیر ۳۱ و روز بزرگداشت ایشان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 4 =