کاهش فروش نفت در افزایش نرخ ارز تاثیر داشته است

نوسانات ارزی در چند ماهه اخیر یکی از سوالات اساسی مردم به حساب می آید و نمایندگان سوال کننده پاسخگویی مسئولین به مردم را در این باره لازم می دانند/علت اینکه برخی این سوال ساده را اینقدر مهم می کنند برایم روشن نیست.

طبس نیوز به نقل از ایلنا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم گفت: کاهش فروش نفت در افزایش نرخ ارز تاثیر داشته است.

محمد علی عبدالله زاده با بیان این مطلب به ایلنا گفت: طرح سوال از رئیس جمهور طرح یک سوال مشخص و متعینی از رئیس دولت است و به این علت که توضیحات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در مجلس قانع کننده نبوده این مهم به طرح سوال از رئیس دولت منجر شده است.

او افزود: نوسانات ارزی در چند ماهه اخیر یکی از سوالات اساسی مردم به حساب می آید و نمایندگان سوال کننده پاسخگویی مسئولین به مردم را در این باره لازم می دانند. وی تاکید کرد: انتظار از رئیس جمهور این است که با حضور در مجلس در خصوص افزایش بی سابقه نرخ ارز و تاثیراتی که بر امور زیربنایی کشور از جمله صنعت، کشاورزی و… داشته است توضیحات خود و دلایل وقوع این اتفاق را مطرح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: این سوال یک سوال ساده و کاملاً اقتصادی است و علت اینکه برخی آن را اینقدر مهم می کنند برایم روشن نیست.

دکتر عبدالله زاده در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه تحریم ها تا چه حد موجب افزایش نرخ ارز در کشور شده، گفت: تأثیر تحریم ها قابل انکار نیست ولی اختلاف بر سر میزان تأثیر گذاری تحریم ها در این رابطه است.
وی گفت: یک سوال اساسی در این جا مطرح است و آن اینکه جدا از تحریم ها، آیا تدبیر امور از سوی دولت به خوبی صورت گرفته است؟ و آیا اینکه کارهای لازم برای مقابله با تأثیرات تحریم ها به خوبی انجام شده یا خیر؟

نماینده مردم طبس با بیان اینکه منابع کشور ما به میزان فروش نفت بستگی دارد، گفت: در چند ماه اخیر فروش نفت به علت تحریم ها کاهش یافته و طبیعتاً موجب افزایش نرخ ارز شده است اما سوال اصلی میزان تأثیر این عامل بر افزایش نرخ ارز است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به اظهار نظر برخی از نمایندگان مبنی بر وجود ذخایر بالای ارز در کشور گفت: این صحبت ها همه ادعا است و حضور رئیس جمهور در مجلس و پاسخ صِرف به سوال طرح شده روشن کننده وضعیت کشور خواهد بود.
وی در پایان گفت: انتظار از رئیس جمهور این است تا با پاسخگویی مشخص به سوال طرح شده دلایل افزایش نرخ ارز در چند ماه اخیر را به اصطلاح یک، دو، سه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =