پدافند هوایی در طراحی و تولید اغلب نیاز های تسلیحات دفاعی خودکفاست

جانشین فرماندهی منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) گفت: مجموعه پدافند هوایی با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان ایرانی در طراحی و تولید اغلب نیازمندی های تسلیحات دفاع هوایی به خود کفایی رسیده است.

سرهنگ عبدالسلام پرویز پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر طبس افزود: رادار راهبردی ماورای افق سپهر، موشک پیشرفته باور ۳۷۳، سامانه موشکی برد متوسط مرصاد، سامانه پدافند هوایی برد کوتاه یا زهرا(س)، سامانه موشکی تلاش و هزاران پروژه بومی پدافند هوایی دیگر از جمله سامانه های بومی طراحی و تولید شده ساخت داخل است.

وی سامانه های پیشرفته راداری در بردهای مختلف و تنوع فرکانسی، سامانه های پیشرفته بومی در بردهای مختلف، سامانه های توپخانه ای و پرحجم و مجهز به فناوری های جدید، سامانه های فرماندهی و کنترل تاکتیکی ایمن و پایدار، سامانه های جمع آوری اطلاعات چند طیفی بومی، سامانه های جنگ الکترونیک با قابلیت های فراگیر و ارتباطات پایدار را از جمله تسلیحات و تجهیزاتی برشمرد که پدافند هوایی در تولید و طراحی آن به خودکفایی رسیده است.

وی بیان کرد: از نظر قدرت هوایی اکنون به لطف خدا و دعای خیر مردم در سطح چند کشور تراز اول دنیا محسوب می شویم.

پرویز با اشاره به دهم شهریور سالروز هشتمین سال تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: پدافند هوایی به دنبال تامین حفاظت و امنیت دائمی و پایداری از آسمان کشور است و این ماموریت خطیر را در چندین مرحله انجام می دهد.

جانشین فرماندهی منطقه پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: مرحله اول دیدن و کشف اهداف است که این کار توسط رادارها و تجهیرات شنود اطلاعاتی و دیده بانی انجام می شود.

وی بیان کرد: مرحله دوم شناسایی و تشخیص اهداف است که هر آنچه در پهنه آسمان کشور است با قطعیت ۱۰۰ درصد باید شناسایی شود که هواپیمای خودی، مجاز یا دشمن است.

وی درگیری با دشمن را سومین مرحله از مراحل حراست از آسمان ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: در صورتی که تشخص دهیم پروازی به هر نحو ممکن به عنوان دشمن شناخته شود و پرواز آن با معیارهای پروازی جمهوری اسلامی ایران مطابقت نداشته باشد فرمانده نبرد پدافند هوایی دستور انهدام آن را توسط هواپیماهای شکاری و یا سامانه های موشکی و جنگ افزارهای توپخانه ای خواهد داد.

وی بیان کرد: آنچه که در این میان مهم است ماموریت کشف و شناسایی اهداف یک ماموریت دائم و همیشگی و مستمر است.

پرویز ادامه داد: وضعیت آمادگی رزمی مستقل از زمان جنگ، بحران و صلح به صورت شبانه روزی انجام می شود و این وضعیت آمادگی را همیشه در بالاترین سطح حفظ می کنیم.

وی اظهار کرد: ایکائو که سازمانی جهانی در زمینه ترددها و حمل و نقل هوایی است چندی قبل اعلام کرد که آسمان ایران امن ترین فضای منطقه خاورمیانه است.

پرویز ادامه داد: این امنیت باعث شده است تعداد پروازهای خارجی و گذری از فضای ایران چند برابر افزایش پیدا کند.

به گفته وی در صورتی که دشمنان منطقه ای یا فرامنطقه ای هر نوع حرکت احمقانه ای را بخواهند در آسمان کشورمان انجام دهند یا هدایت کنند مطمئن باشند آسمان کشور را جهنمی برای دشمنان تبدیل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آنچه که امروز پدافند هوایی را به این جایگاه رسانده و مانند چتری امنیت همه تاسیسات حیاتی و مهم کشور مانند پالایشگاه ها، مناطق هسته ای و از همه مهم تر امنیت ملت ایران را تامین می کند به واسطه عنایت ویژه حضرت بقیه الله اعظم (عج)، دعای خیر مردم و حمایت های بی بدیل رهبر فرزانه و فرماندهی معظم و معزز کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای است .

وی اظهار کرد: فرمانده معظم کل قوا برای تقویت پدافند هوایی در دهم شهریورماه سال ۱۳۸۷ در فرمان تاریخی استقلال پدافند هوایی را صادر فرمودند.

وی ادامه داد: پس از صدور این حکم پدافند هوایی از پیکره ارتش ایران جدا شده و امروز به عنوان یک یگان فرانیرویی هدایت عملیات پدافند هوایی تمام یگانهای نظامی نیرو های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و ناجا را به عهده دارد.

همچنین امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) گفت: در امور نظامی به برکت خون شهدا، بیداری مردم و بصیرت و هدایت مقام معظم رهبری و فداکاری نیروهای مسلح در همه ابعاد به پیروزی های زیادی دست یافته ایم.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم افزود: به خصوص در پدافند هوایی امروز به جایی رسیده ایم که با عنایت الهی هیچ پرنده ای نمی تواند به فضای سرزمین اسلامی ایران ورود پیدا کند قبل از ورود شناسایی و در همان لحظه های اولیه با هشدارهای جدی مواجه می شود.

وی یادآوری کرد: چند روز قبل یک فروند پهپاد آمریکایی از یکی پایگاه های در اختیار آنها در خاک افغانستان بلند و قصد جاسوسی را در ایران داشت قبل از اینکه وارد فضای کشورمان شود شناسایی و با هشدار پدافند هوایی ایران رو به رو شد و جرات ورود به خاک ایران را پیدا نکرد .

وی تاکید کرد: نظام ما با عنایت خداوند و امام زمان(عج) به موفقیت های بسیار زیادی دست یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =