حفظ، توسعه و گسترش امنیت مهمترین ماموریت نیروی انتظامی است

امام جمعه طبس گفت: امنیت، حفظ، توسعه و گسترش آن یکی از ماموریت های مهم نیروهای مسلح به خصوص برای نیروی انتظامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی روز شنبه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: در دیدگاه اسلام به نیروهای مسلح نگاه ویژه ای شده است.

وی افزود: نیروهای مسلح وسیله ای برای امنیت جامعه و کشور اسلامی هستند، با وجود نیروهای مسلح امنیت دوام پیدا میکند و مردم میتوانند با آسایش به زندگی خود ادامه دهند.

امام جمعه طبس بیان کرد: عزیزانی که در نظام اسلامی در کسوت نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروی انتظامی، سپاه یا بسیج باشند باید به خود ببالند و شکرگزاری کنند به دلیل این توفیق بزرگ که خدا به آنها عنایت کرده است که تحت فرماندهی نایب عام امام زمان (عج) انجام وظیفه میکنند.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: نیروی انتظامی این امتیازات را باید داشته باشند و در جهت توسعه آن باید بکوشند که یکی از آنها اقتدار است، کسانی که قانون شکنی میخواهند بکنند یا اخلالی در جامعه بنا دارند به وجود بیاورند و یا دست به ناهنجاری هایی بزنند موقعی که توجه کنند به اقتدار نیروی انتظامی از انجام کارشان منصرف شوند و هنگامی که نیروی انتظامی با قانون شکنی ها و ناهنجاری ها مواجه شد با کمال قدرت باید برخورد کند و آنها را در جای خود بنشاند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از امتیازات نیروی انتظامی عزت و سربلندی است که در نظام اسلامی خدمت کردن خود بالاترین عزت است اما در صورتی که تعلق به اخلاق اسلامی هم وجود داشته باشد باز عزت بیشتر میشود.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: امنیت، حفظ، توسعه و گسترش آن یکی از ماموریت های مهم نیروهای مسلح به خصوص برای نیروی انتظامی است، در جامعه ای که امنیت نباشد هیچ کاری نمیشود انجام داد اگر فعالیت اقتصادی انجام میشود و اگر دانشمندان فعالیت علمی دارند و دانش آموزان و دانشجویان درس میخوانند مرهون امنیت هستند.

وی تاکید کرد: امروز با وجود اینکه دشمنان دنبال این هستند و سرمایه گزاری میکنند کشور ما را ناامن کنند و کشورهای که همجوار ما میبینیم که چه شرایطی دارد اما با وجود این امن ترین کشورها در دنیا، کشور اسلامی ماست و منطقه ما و شهرستان طبس وضعیت ویژه ای دارد.

وی بیان داشت: شهرستان طبس در کنار کویر و جایی است که قاچاقچیان از اینجا عبور میکنند اما با اقتدار و فعالیت نیروی انتظامی مردم ما از امنیت و آرامش بسیار خویی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: سلامت از نظر اخلاقی، جسمی و فکری و حضور به هنگام از دیگر امتیازات نیروی اسلامی است.

وی افزود: نیروهای مسلح و انتظامی با قدرت برخورد میکنند اما در عین حال باید از عواطف انسانی و اسلامی برخوردار باشند که هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: قانون گرایی و به قانون عمل کردن وظیفه همه است اگر قانون در مملکت تضعیف شود سنگ روی سنگ بند نمیشود و قانون باید در مورد همه یکسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =