کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه طبس با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای مجلس نهم اظهار داشت: کسی که از راه معصیت و گناه برنده انتخابات شود، به طور قطع شکست خورده است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن زمان قانونی آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید داشتند و درخواستشان از کاندیداها این بود که مسئولان ستادها و حتی طرفداران کاندیداها مطالبی خلاف واقع نگویند و از دروغ‌گویی و افترا پرهیز کنند. زشت‌ترین چیزی که می‌توان در دنیا پیدا کرد، تهمت و افتراست که این مسئله باید از جامعه رخت بربسته و در زمان کنونی که مرحله بسیار حساسی را پشت سر می‌گذاریم با این مسئله برخورد شود.

خطیب جمعه طبس با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضعفی عجیب در جامعه به نام اخلاق افزود: اخلاق آن‌قدر مهم است که خداوند متعال به پیامبر (ص) فرمود اگر تو انسان خوش اخلاقی نبودی مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند.

مهاجریان با اشاره به سوره شعرا آیه‌های ۲۲۱ تا ۲۲۳ از قرآن کریم که اشاره به افراد دروغگو دارد، خاطرنشان کرد: کاندیداهای مجلس باید در تمام مراحل زندگی، اخلاقی اسلامی را سرلوحه کار خود کنند و از دروغ که افت زبان است، پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: بالاترین امتیازی که خداوند به انسان عطا کرده است، آزادی و اختیار در گزینش است که امیدواریم مردم با مشورت، گزینشی خوب و آگاهانه داشته باشند.

مهاجریان تاکید کرد: با توجه وجود جایگاه حساسی که مجلس جمهوری اسلامی دارد، گزینش خوب و آگاهانه افراد برای کرسی‌های مجلس یک ضرورت اساسی است.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان و افتتاح چندین پروژه عظیم هسته‌ای به دست رئیس جمهور و خانواده شهید احمدی روشن، فضای به وجود آماده در جامعه را دلیل به زمین ریخته شدن خون پاک این شهدا دانست و بیان کرد: وظیفه ماست که از این خون‌های پاک پاسداری و حقانیت نظام اسلامی را به جهانیان ثابت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =