تحریم ها فرصتی برای پیشرفت کشور است/ دورهمی شب یلدا برای صله رحم و دور از گناه باشد

امام جمعه طبس با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت: آمریکایی ها بدانند تحریم آنها ۳۷ سال ادامه داشت و هر روز حلقه آن تنگ تر شده و می شود اما ملت ایران از این تحریم ها نترسیده و نهراسیدند و این را تبدیل به فرصت می کنند و برای پیشرفت و اقتصاد کشور تلاش بیشتر خواهند کرد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: وحدت برای همه جوامع و انسان ها اهمیت دارد.

وی افزود: تفرقه و کینه داشتن نسبت به همدیگر عذاب الهی را نازل می کند و چیزی که رحمت الهی را نازل میکند، وحدت هماهنگی و همدلی بین امت است.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه درصدد تفرقه بین مسلمان ها است افزود: از همان زمان پیامبر تا اکنون و در آینده نیز، چنین خواهد بود ولی باید ما مسلمانها آگاه باشیم و دچار تفرقه نشویم.

وی تاکید کرد: مردم باید با هم متحد باشند و مسئولین و مردم نیز با یکدیگر اتحاد داشته باشند در غیر اینصورت جایگاه و عظمتی که در دنیا باید داشته باشیم با اختلاف از دست می دهیم.

امام جمعه طبس گفت: روز گذشته در کنفرانسی در تهران برگزار شد و در آن از ۵۰ کشور دنیا، بزرگان و علمای آنها شرکت کردند که در رابطه با وحدت و اقتدار و خنثی کردن توطئه دشمنان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شب یلدا اشاره کرد و گفت: شب یلدا بلندترین شب های سال از قدرت های خدا است.

وی افزود: در شب یلدا رسم و رسوماتی است بین مردم و کسانی که در آستانه ازدواج هستند هدایا و کادوهایی می برند و مردم دور همدیگر می نشینند اما مواظب باشیم شب یلدا شب گناه و غیبت و امثال این ها نشود.

وی افزود: در این شب دور هم نشینی اقوام و خویشان به عنوان صله رحم و نزدیک شدن دل ها به همدیگر باشد، میوه هایی که می خرید به یاد مستمندان باشید و سهمی از میوه ها را برای آنها ببرید که شب یلدا آنها نیز شاد شوند.

امام جمعه طبس با گرامیداشت هفته حمل و نقل و ایمنی گفت: خطوط ریلی و زمینی اهمیت دارد و عزیزان ما برای آماده سازی و ایمن سازی در تابستان و زمستان زحمت می کشند که از همه آنها تشکر می کنیم و این ایام را به همه آنها تبریک عرض می کنیم و ان شالله خداوند جاده رفتن به بهشت را بدون دست انداز برای همه آماده و مهیا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و ابراز داشت: در جریان برجام که آمریکایی ها بدقول بودند و هستند و همانطور که مقام معظم رهبری همیشه تذکر می دادند به آمریکایی ها اعتمادی نیست.

وی ادامه داد: مجلس سنای آمریکا قانونی را تصویب کردند که تحریم علیه ایران ده سال دیگر تمدید شود که آقای اوباما نباید آن را امضا می کرد اما امضا کرد و ایشان هم از همان انسان های بی عهد و بی تعهد مانند بقیه آمریکایی ها است.

وی تاکید کرد: اما آمریکایی ها بدانند تحریم آنها ۳۷ سال ادامه داشت و هر روز حلقه آن تنگ تر شده و می شود اما ملت ایران از این تحریم ها نترسیده و نهراسیدند و این مسائل را تبدیل به فرصت می کنند و برای پیشرفت و اقتصاد کشور تلاش بیشتر خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: شهر حلب از مهمترین شهرهای سوریه آزاد شد که بسیار مسئله مهمی است و پشت این آزادی امدادهای و عنایت های غیبی خداوند متعال است و با این همه سرمایه گذاری که دشمنان آمریکا و ترکیه و خیلی از کشورهای دیگر که گروه های تکفیری را آن همه تسلیح کردند اما با عنایات الهی شهر حلب آزاد شد.

وی ادامه داد: عده ای از گروه های تکفیری به درک واصل شدند و بعضی از آنها پا به فرار گذاشتند و این را یقین بدانید با عنایت و توکل الهی و همکاری که مردم عراق دارند و نیروهای نظامی و پشتیبانی مرجعیت، موصل هم در عراق آزاد خواهد شد و اینها ضربه های آخر و محکمی است که به گروه های تکفیری وارد می شود که ان شالله نیست و نابود خواهند شد.

وی به سفر اخیر تهران که با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس برای پیگیری امور شهرستان اشاره کرد و گفت: این سفر برای پیگیری های مسائل مهم و زیربنایی شهرستان بود و من اعلام آمادگی برای حل این مسائل کردم و این سفر نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

وی افزود: دیدار با مسئولین بنیاد برکت و مسئولین فلات ایران در خصوص حل مشکلات شرکت کک، کانسرام و سیمان، دیدار با آقای مهندس ربانی که قبلا مسئول نیروگاه زغالسنگی بودند و همچنین دیدار با مهندس نصراللهی که مدیریت کلی این جریانات را دارند برای حل مشکلات نیروگاه زغالسنگی که مشکلاتی دارد و قول های خیلی خوبی دادند که ان شالله مشکلاتش برطرف شود و کارش ادامه پیدا کند.

امام جمعه طبس افزود: دیدار با مهندس جعفری مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی در رابطه با عوارض دو درصد معادن شهرستان که باید به شهرستان اختصاص یابد که مسئله مهمی در جهت عمران و آبادانی و حل مشکلات است که البته قولی دادند که امیدواریم عملی شود.

وی اضافه کرد: دیدار با دکتر مقدم مدیر عامل بانک تجارت و همچنین مهندس شعبانی که مشاور معاونت توسعه منابع انسانی وزارت کشور برای محقق شدن جایگاه فرمانداری ویژه که قانونی تصویب شده و باید به کمال برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =