ارائه متمم برای کسری بودجه سال ۹۱ مشکلی را حل نمی‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه ارائه متمم برای کسری بودجه سال ۹۱ مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: کاهش درآمدهای دولت از فروش نفت و توزیع یارانه نقدی از محل درآمدهای عمومی دلایل اصلی کاهش درآمدهای دولت و درنتیجه کسری بودجه است.

طبس نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت محمدعلی عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: در خصوص کسری بودجه‌ای که دولت در سال ۹۱ با آن رو به رو است، الزامی برای ارائه متمم بودجه نیست چرا که مشخص است که منابع مالی دولت کاهش یافته است و ارائه لایحه متمم مشکلی را حل نمی‌کند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: روشن است که دلیل اصلی کسری بودجه ناشی از کاهش درآمدهای نفتی است و در اثر کاهش فروش نفت و با توجه به اینکه متاسفانه هنوز بودجه‌های سنواتی ما به‌درآمدهای نفتی وابسته است، کسری بودجه روشن و واضح است.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: این کسری بودجه تا به حال هر سال بوده است اما نه به اندازه‌ای که امسال شاهد آن بودیم و اصلیترین دلیل آن نیز کاهش درآمدهای دولت است‌ که دلیل اصلی کاهش درآمدهای دولت نیز کاهش میزان فروش نفت است.

وی تاکید کرد: البته کاهش درآمدهای دولت ناشی از توزیع یارانه نقدی از منابع عمومی نیز هست.

این نماینده مجلس نهم در خصوص این مسئله گفت: به هر حال دولت در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها دقیق و درست عمل نکرده است و آنچه پیش بینی کرده بود، محقق نشد.

وی ادامه داد: از اساس قرار نبود که از منابع عمومی برای توزیع یارانه نقدی استفاده کنیم و اصل این اقدام نیز مغایر قانون هدفمندی یارانه‌ها بود اما دولت این اقدام غیر قانونی را انجام داد و از درآمد عمومی بر داشت و به عنوان نقدینگی به جامعه تزریق کرد.

عبدالله‌زاده با تأکید بر اینکه بخشی از کاهش درآمدهای دولت ناشی از توزیع یارانه نقدی از درآمدهای عمومی است، گفت: به این دلیل که پیش بینی‌های دولت در آزاد سازی قیمت‌ها محقق نشد در نتیجه با توجه به تمایل شدید دولت برای توزیع یارانه نقدی در جامعه ناگزیر به سراغ درآمدهای عمومی رفته و از این محل یارانه نقدی توزیع کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: به هر حال توزیع یارانه نقدی از منابع عمومی نیز یکی از دلایل کاهش درآمدهای دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =