موافقت وزیر نیرو با خط دوم انتقال آب به طبس/ جابه جایی اداره کل راه آهن شرق به تربت حیدریه کاملا منتفی است

فرماندار ویژه طبس با اعلام موافقت وزارت نیرو با خط دوم انتقال آب به طبس گفت: تا زمان اجرایی شدن خط انتقال دوم، آب از چاه های موجود در نیروگاه طبس به طبس منتقل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس روز یکشنبه در نشست خبری به سوال های خبرنگاران این شهرستان پاسخ داد.

موافقت وزیر نیرو با خط دوم انتقال آب به طبس

سیدمهدی طلائی مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص سهم طبس از خط دوم انتقال آب گفت: ما در مجموعه نیروگاه طبس چند حلقه چاه با کیفیت بسیار مناسب داریم پیشنهاد دادیم و وزارت نیرو نیز موافق هستند که با توجه به این که در آینده ما خط انتقال دوم را از مرکز کشور به سمت طبس خواهیم داشت یکی از چاه هایی که در نیروگاه است را به صورت موقت برای طبس استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مشروط به این که خط انتقالی نیروگاه تا طبس به گونه ای طراحی شود تا در آینده که مراحل اجرایی خط انتقال دوم به طبس انجام گرفت بتوانیم از همین خط استفاده کنیم.

وی گفت: تا زمانی که نیروگاه بخواهد راه اندازی شود از این آب استفاده کنیم و پس از آن با آمدن خط انتقال دوم وصل به این خط انتقال خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که این موضوع با موافقت و دستور وزیر همراه شده است و کار مطالعاتی آن شروع شده است.

عملکرد مسئولین ادارات طبس زیر ذره بین فرمانداری است

وی در خصوص پرسشی پیرامون عملکرد روسای ادارات طبس گفت: ما تا روزی که این دولت مشغول به کار است هر جایی که احساس شود مدیری کم کاری می کند و دچار ضعف شده است قطعا ورود می کنیم.

وی ادامه داد: عملکرد مسئولین ادارات به شدت زیر ذره بین فرمانداری است و هر جایی احساس کنیم نیروی توانمندتری وجود دارد و ضعف نیروی موجود باشد قطعا برای جابه جایی آن ورود خواهیم کرد.

طلائی مقدم گفت: چندین مورد هم در دست بررسی است که گزینه هایی که توانمندتر و همراه با مردم باشند جایگزین خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی و مدیران کل نگاه ویژه به طبس دارند

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد دیدگاه فرماندار طبس نسبت به انتزاع طبس از استان یزد و الحاق به خراسان جنوبی گفت: فرمانداری نماینده عالی دولت در شهرستان ها است و نمی تواند در موضوع تقسیمات کشوری و این گونه مسائل ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما نماینده دولت هستیم و هر چه دولت و وزارت کشور تصمیم بگیرد انجام خواهیم داد که در حال حاضر در استان خراسان جنوبی هستیم.

وی با تقدیر از استاندار خراسان جنوبی افزود: عنایتی که استاندار نسبت به طبس به صوت خاص و ویژه دارند و حرکتی که در مدیران کل استان شروع شده و سمت و سویی بسیار خوبی که اعتبارات استان به طبس دارد جای تشکر و تقدیر دارد.

اجازه نمیدهم در انتخابات حتی یک رای جابه جا شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال تاثیر گرایش سیاسی فرماندار به چیدمان انتخابات و تاثیر در نتیجه آن گفت: در موضوع انتخابات نیز مانند تقسیمات کشوری فرمانداری ها تابع دولت و تصمیمات وزارت کشور هستند و تکلیف کاملا روشن است و فرماندار رئیس اجرایی است و رئیس ستاد انتخاباتی شخص یا گروه خاصی نیست.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهم داد یک رای حتی خدای نکرده بخواهد جابه جا یا سوء استفاده شود.

وی بیان کرد: سعی می کنیم بهترین و باشکوه ترین انتخابات را در شهرستان طبس برگزار کنیم و چیزی که برای من مهم است حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

فرآوری زغالسنگ در شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی است

فرماندار ویژه طبس گفت: مهمترین اصل در خصوص اقتصاد مقاومتی، کم مصرف نیست بلکه درست مصرف کردن است.

وی افزود: این که از منابعی که داریم به نحو احسن استفاده کنیم عین تعریف اقتصاد به مقاومتی است.

وی ادامه داد: این که در سند چشم انداز توسعه شهرستان فرآوری مواد معدنی را قید کردیم، فرآوری زغالسنگ، تبدیل آن به انرژی یعنی مهمترین اصل اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در قانون برنامه ششم نیز بر آن تاکید شده است.

سهم طبس از اعتبارات سرمازدگی اخذ خواهد شد

به گزارش طبس نیوز، طلائی مقدم گفت: در مصوبه ای که من دیدم نوشته شده است که با اولویت بشرویه، سرایان و فردوس پرداخت شود و اصلا محدود نشده است که بخواهد محدودیتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: قطعا آنچه که سهم شهرستان طبس باشد با کمک نماینده محترم در مجلس، امام جمعه محترم و سایر مسئولین دفاع خواهیم کرد تا سهمی که برای طبس لازم است را بگیریم.

بی سر و سامانی کارخانه های سیمان، کانسرام و کک طبس

فرماندار ویژه طبس وضع نابسامان کارخانه های سیمان، کانسرام و کک طبس را تایید کرد و افزود: تمام موارد اداری، و مسائلی که مربوط به دولت و بانک ها بوده است همراهی کامل با این کارخانه ها انجام گرفته است.

وی افزود: متاسفانه مدیریت این مجموعه ها مشکلاتی دارد و مشکلات آن ها داخلی است و مقداری هم همکاری نکردند و جلساتی که دعوت شدند گفتند دعوت نشده بودیم پس از آن جلسه کمیسیون کارگری گرفتیم و رسما دعوت کردیم ولی متاسفانه باز هم اعضای هیات مدیره مجموعه ها به بهانه هایی در جلسه شرکت نکردند.

اگر عدم همراهی کارخانجات سیمان، کانسرام و کک ادامه یابد از طریق حاکمیتی ورود خواهیم کرد

وی خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به این کارخانه ها را پیگیر هستیم و به دنبال آن هستیم که حق و حقوق کارگران به نحو احسن و تا ریال آخر آن از مجموعه های مذکور اخذ شود.

به گزارش طبس نیوز، وی تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که کارگر بخواهد در این مجموعه ها وجه المصالحه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از بخش تولید و مدیران این بخش حمایت می کنیم و این همراهی صورت گرفته است اما چه دلیلی دارد که آقایان خیلی همراهی نمی کنند مشخص نیست.

وی گفت: صبر و تحمل مجموعه فرمانداری و کمیسیون کارگری نیز تا یک جایی است اما از آن به بعد اگر ببینیم بخواهند همراهی نکنند قطعا ما از طریق حاکمیتی در این موضوع ورود خواهیم کرد.

جابه جایی اداره کل راه آهن شرق به تربت حیدریه کاملا منتفی است

وی در خصوص جابه جایی اداره کل راه آهن شرق به تربت حیدریه بیان کرد: جابه جایی این اداره کل به تربت حیدریه کاملا منتفی است و جابه جایی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: موضوعی که مطرح شده است با توجه به طول هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر راه آهن شرق کشور است در مباحث مدیریتی مشکلاتی دارند.

وی ادامه داد: چیزی رسما به ما منعکس نشده اما اطلاعات و اخباری داریم که چنین پیشنهادی مطرح شده است و بر این اساس مکاتبه و مخالفتمان را اعلام کردیم که ان شاءالله این موضوع محقق نشود.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: راه آهن شرق ظرفیت بسیار خوبی است و ما از این طریق ارتباط با مرز و مرکز کشور داریم و در سند توسعه می خواهیم این موضوع را به نحو احسن ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =