واکنش نماینده طبس به سخنان رئیس جمهور+صوت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه میزان درآمدها و هزینه های دولت مشخص است، گفت: این موضوع که دولت ۳۰ درصد درآمد کشور را کنار گذاشته مساله مبهمی است.

عبدالله زاده نماینده طبس در مجلس

طبس نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد علی عبدالله زاده در واکنش به سخنان رئیس جمهور در مورد اینکه دولت ۳۰ درصد درآمد کشور را کنار گذاشته است، اظهار داشت: رئیس جمهور باید به طورشفاف و دقیق مشخص کند که این ۳۰ درصد از کدام منابع و با چه عنوانی ذخیره شده است و اگر هدف دولت از ذخیره کردن این میزان از درآمد هدایت آن به سمت تولید است، چرا تاکنون این موضوع محقق نشده است؟

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبار به پروژه های تملک دارایی سرمایه ای و پروژه های عمرانی مشخص است، تصریح کرد: اگر واقعا ۳۰ درصد از درآمد کشور کنار گذاشته شده دولت می توانست حداقل بخشی از آن را به اجرای پروژه های عمرانی نیمه کاره اختصاص دهد اما در سال جاری و تاکنون بیش از ۳۰ درصد اعتبارات پروژه های عمرانی پرداخت نشده است.

وی در ادامه افزود: در حالی رئیس جمهور به شکل مبهمی از ذخیره سازی ۳۰ درصد درآمد کشور صحبت می کند که امسال به دلیل بروز مشکلات متعدد اغلب پروژه های عمرانی نیمه کاره مانده یا اجرا نشده و بخش تولید نیز به دلیل اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها با مشکلات مختلفی روبرو است.

عبدالله زاده تاکید کرد: اگر منظور رئیس جمهور از ذخیره کردن درآمد، واریز پول به صندوق توسعه است، این موضوع جزئی از قانون است و دولت های قبلی نیز موظف به انجام آن بودند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در مورد مسائل اقتصادی کشور و قانون هدفمندی یارانه ها قانع کننده نبود، گفت: طبق قانون رئیس جمهور در هر موردی می تواند با مردم صحبت کند اما مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باید در یک تعامل مثبت و سازنده مطرح شود تا به یک نتیجه صحیح برسد.

صوت :


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =