فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تورم شدید را بدنبال دارد

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تورم شدید را بدنبال دارد.

عبداله زاده نماینده مردم طبس در مجلس به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی عبدالله‌زاده ظهر امروز در هجدهمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی در شهرستان فردوس اظهار کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط کنونی به نفع مردم و جامعه نیست.

وی افزود: با توجه به گرانی، تورم، وضعیت معیشتی مردم و همچنین ثابت ماندن میزان حقوق و دستمزد در یک سال گذشته و از طرفی افزایش چشمگیر قیمت‌ها در این مدت، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فعلاً عملی نیست و مورد مخالفت مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم فردوس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صریح کرد: دولت به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بسیار اصرار دارد و معتقد است که با اجرای فاز نخست این طرح، نتیجه لازم حاصل نشده و باید فاز دوم اجرایی شود.

عبدالله‌زاده اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را سبب تورم شدید دانست و یادآور شد: با اجرای فاز دوم، فشار زیادی بر مردم وارد می‌شود که ممکن است اصل و کیان نظام زیر سئوال برود.

* هدفمندی یارانه‌ها در فضایی با ثبات اقتصادی اجرا شود

وی گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در فضایی با ثبات اقتصادی و به صورت قانونی اجرایی شود و در واقع طرح هدفمندی یارانه‌ها یک پکیچ کامل است که باید همه بخش‌های آن مورد اجرا قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خواستار آسیب‌شناسی فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها شد و افزود: باید بررسی شود که آیا با اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم.

عبدالله‌‌زاده به وضعیت نامطلوب کشاورزی و دامداری در حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد: در این مناطق تولید شیر سالانه ۲۵ درصد کاهش می‌یابد و این به سبب عملی نشدن وعده دولت در پرداخت یارانه بخش تولید به کشاورزان و دامداران است.

این مسئول متذکر شد: تحریم‌ها و فشارهای که امروز توسط دشمن علیه ایران صورت گرفته در طول سال‌های تاسیس سازمان ملل برای هیچ کشوری اعمال نشده و شدید‌ترین و بدترین تحریم‌های ممکن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =