واکنش ملی به خباثت‌های استکباری

ظرافت اقدام سریع و بصیرانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال استکبار را مات و مبهوت کرد. مردم هوشمندانه با شناخت زوایای این نبرد و خواندن دست دشمن با سرعت و دقت تمام و تفکیک زیرکانه عناصر نبرد، صحنه را عاقلانه آرایش داد و متوجه ارزش تحریم‌ها در نقشه جنگی دشمن شد و برنامه عملیاتی‌اش را بر اساس این کشف و فهم شکل داد و با غافلگیر کردن دشمن، نبرد را به نفع خود خاتمه داد.

زمانی که استکبار در ۱۱ تیرماه گذشته سنگین‌ترین فشار تحریم‌ها را با هدف کاهش صادرات نفت ایران، آغاز کرد، اهل فن متوجه شدند که آن‌ها کجا را هدف گرفته‌اند. در ظاهر، هدف، منع فروش نفت ایران و اعمال فشار بر دولت بود و مقامات غربی و ترتیب دهندگان این تحریم هم اصرار داشتند که همین موضوع بازگو شود و بارها نیز آن را تکرار کردند، اما کاملاً مشخص بود که آن‌ها قلب زندگی مردم ایران را هدف گرفته‌اند تا آن‌ها را به جرم حمایت از اسلام، انقلاب و نظام تنبیه کنند و از پای درآورند، پس از مدتی مقامات استکباری به این مسئله اقرار کردند و نقاب نفاق و تزویر را از چهره کریهشان برداشتند. به گمان آن‌ها که ظاهری منطقی نیز داشت، محروم شدن دولت از صادرات نفت، کاهش درآمد ارزی، را به دنبال داشت و کاهش درآمد ارزی واردات مورد نیاز را با مشکل مواجه می‌کند و قیمت ارز بالا می‌رود و تورم افزایش می‌یابد و کاهش قدرت خرید مردم محرومیت و نارضایتی و در نتیجه روی‌گردانی و اعتراض را به دنبال خواهد داشت. اثبات این تحلیل ساده و به ظاهر منطقی و تبدیل آن به واقعیتی مصداقی، به زمان و آزمون نیاز داشت. آزمون مورد نظر آن‌ها «مراسم راه پیمایی ۲۲ بهمن» بود، چنانچه نتیجه این آزمون به نفع آن‌ها بود، می‌توانستند بخش‌های خطرناک‌تر برنامه‌شان را اجرا کنند و اگر غیر از آن بود، به ناچار باید با لحاظ کردن دیدگاه پیروز آزمون که مردم ایران بودند، برنامه های شان را تغییر دهند. مراسم سرنوشت ساز راه پیمایی ۲۲ بهمن سال جاری در حالی ساعت ۹ بامداد یک شنبه آغاز شد که تمام عوامل استکبار در وضعیت طاقت فرسای بیم و امید نظاره گر بازیگری تک تک ایرانیان از زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ در این بازی بزرگ بودند.

شتاب و عجله مردم ایران برای نقش آفرینی حماسی در عرصه دفاع از آنچه که ۳۴ سال پیش برایش همه گونه فداکاری کرد و در این مدت طولانی هم لحظه ای از صیانت از آن غفلت نورزید، سران استکبار و عوامل آن‌ها را چندان منتظر نگذاشت و آن‌ها صحنه های اعجاب آوری را دیدند که طاقت و تصور مشاهده آن را نداشتند و آرزو می‌کردند که هیچ گاه آن را نبینند. آن‌ها متعجبانه دیدند که در زمانی کوتاه و به شکلی ناگهانی، ده‌ها میلیون انسان با انگیزه، معتقد و سترگ چگونه در جای جای جغرافیای وسیع ایران اسلامی همچون آب از زمین جوشیدند و فریاد رسا و کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. آن‌ها در ساعات اولیه دریافتند که در برابر این ملت بزرگ، خلع سلاحند و متوجه شدند که مردم ایران با پیروزی قطعی در «نبرد حضور پر صلابت» نتیجه آزمون را با درخشان ترین نمره به نفع خود ثبت کرده‌اند. ظرافت اقدام سریع و بصیرانه مردم که استکبار را مات و مبهوت کرد در این بود که، هوشمندانه با شناخت زوایای این نبرد و خواندن دست دشمن با سرعت و دقت تمام و تفکیک زیرکانه عناصر نبرد، صحنه را عاقلانه آرایش داد و متوجه ارزش تحریم‌ها در نقشه جنگی دشمن شد و برنامه عملیاتی‌اش را بر اساس این کشف و فهم شکل داد و با غافلگیر کردن دشمن، نبرد را به نفع خود خاتمه داد و برای از کار انداختن قوای عقلی دشمن، آنچنان بی انتها به میدان آمد که هر چیزی، معیار بودنش را از دست داد و در ۲۲ بهمن همه چیز به مردم ختم می‌شد. حاصل این حضور آگاهانه، پرشور، حماسی، پیچیده، شگفت آور و افتخارآمیز که پاداش خداوند در قبال ایستادگی و پایداری مردم در برابر استکبار است، توان و قدرتی کوبنده و خاضع کننده در اختیار مسئولان نظام است که باید با به‌کارگیری هوشمندانه و زیرکانه آن در برابر استکبار، حقوق مردم را بازستانند. مسئولان با رعایت شئون مسئولیتی و وحدت و پرهیز از خط و نشان کشیدن و بداخلاقی، برخورداری از موهبت بزرگ الهی که این ملت رشید و فهیم است، پاس بدارند و شاکر باشند تا فتوحات الهی یکی پس از دیگری نازل گردد. راستی امسال هم هر چه گشتیم ساندیس گیرمان نیامد اندیشه و عمل ۲۲ بهمنیتان بیش از پیش شکوفا و مستحکم باد. ان شاء الله

رضا گرمابدری./بصیرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 11 =