خراسان جنوبی رکورددار حضور حداکثری در انتخابات

خراسان جنوبی رکورددار حضور حداکثری در انتخابات

خبرگزاری مهر: برگزاری چندین دوره انتخابات در استان نوپای خراسان جنوبی نشان از شور و شعور بالای مردم این استان دارد به طوری که خراسان جنوبی تاکنون رکورددار حضور حداکثری مردم در انتخاباتهای گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مشارکت ۸۵ درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات مجلس هشتم  که نشان از شور و شعور بالای مردم این استان دارد باعث شده تا این استان رکوردار حضور حداکثری در انتخابات باشد و سومین رتبه حضور حد اکثری در پای صندوق های رای و پشتیبانی از نظام و ولایت را داشته باشند.

انتخابات این دوره در خراسان جنوبی با ضریب امنیتی بالا و در سلامت کامل برگزار شد که از حیث مشارکت حداکثری و انتخاباتی سالم دارای جایگاه بسیار بالایی در کشور بود.

خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات های دوره های گذشته رتبه سوم کشوری را کسب کرده است که این نشان از بلوغ سیاسی مردم استان و پیروی از منویات مقام معظم رهبری داشت.

حضور ۹۶ درصدی مردم قاین در انتخابات مجلس هشتم

در هشتمین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قاینات نماینده جبهه متحد اصولگرایان موسی قربانی با ۵۷ درصد آراء این شهرستان به مجلس هشتم راه یافت.

مجموع آراء جمع آوری شده در حوزه انتخابیه قاینات ۷۸ هزار و ۳۷۸ رای بود که از این تعداد رای به ترتیب موسی قربانی ۴۴ هزار و ۶۵۴ رای با ۵۷ درصد آراء شهرستان، ابوالقاسم مسعودی ۲۹ هزار و۹۲ رای ۳۷ درصد آراء، محمد رضا حاجی زاده اسفدن سه هزار و ۳۷۱ رای ۴.۳۰ درصد آراء، وحید کامرو ۲۵۶ رای ۰.۳۲ درصد آراء و غلامرضا آویزی آویز ۱۵۰ رای ۰.۱۹ درصد آراء شهرستان قاین را کسب کردند.

در انتخابات دور هشتم مجلس ۹۳ هزار واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه قاینات وجود داشت که  ۸۴.۲۷ درصدی واجدین شرایط رای این شهرستان در انتخابات شرکت کردند.

مشارکت ۷۷ درصدی مردم بیرجند

در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان نیز حسین ابراهیمی نامزد جبهه متحد اصولگرایان با کسب ۴۳ درصد آراء در مجلس هشتم رای آورد.

مجموع آرای صحیح جمع آوری شده در این حوزه انتخابیه  ۱۲۸ هزار و ۱۷۷ رای بود که از این تعداد به ترتیب حسین ابراهیمی ۵۵ هزار و ۳۸۲ رای، ابراهیم تقی زاده ۱۹ هزار و۱۴۶ رای ، حمید آیتی ۱۸ هزار و ۵۵۸ رای، علی اصغر عمیدیان۱۶ هزار و ۴۵۰ رای، محمد وحدتی ۱۳ هزار و ۲۷۶ رای، حمیدی چهار هزار و ۶۶۵ رای و محمد زنگویی ۷۰۰ رای را کسب کردند.

در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان بیش از ۱۹۰ هزار واجد شرایط رأی دادن وجود داشته است.

۸۴ درصد نهبندانی ها در انتخابات شرکت کردند

در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز محمد رضا صابری با ۱۴ هزار و ۸۰۹ رای از آری اخذ شده در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه به بهارستان راه یافت.

در انتخابات هشتمین دوره مجلس ۹۵ درصد مردم حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در پای صندوقهای رای حاضر شدند.

مجموع آراء اخذ شده در این حوزه انتخابیه ۴۸ هزار و ۷۷۶ رای بود که از این میزان به ترتیب محمد رضا صابری ۱۴ هزار و۸۰۹ رای، محمد علی اربابی ۹ هزار و۳۵۷ رای، نوروز هاشم زهی هفت هزار و۶۹ رای، منصور تاجری شش هزار ۶۳۹ رای، محمد صادق نیرومند پنج هزار و ۶۳۲ رای، یحیی کاظمی دو هزار و ۵۵ رای، حسین عباسی یک هزار و ۱۲۸ رای، محمد علی آزادی ۸۱۶ رای و موسی وطن دوست ۷۸۲ رای را کسب کردند.

واجدین شرایط رای در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه خراسان جنوبی ۵۰ هزار نفر بوده اند.

حضور ۸۷ درصدی مردم فردوس در پای صندوق های رای

‌کل آراء مأخوذه در حوزه انتخابیه فردوس – طبس و سرایان ۸۳ هزار و ۶۶۱ بود که از این حوزه  محمد کریم عابدی با ۳۱ هزار و ۳۲۵ رأی به عنوان نفر اول به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین آمار حکایت از آن دارد از مجموع چهار حوزه انتخابیه بیرجند و در میان، نهبندان و سربیشه، فردوس، سرایان و طبس و حوزه انتخابیه قاین در خراسان جنوبی تعداد سه نفر از نمایندگان استان از لیست اصولگرایان بوده اند.

همچنین نماینده مردم نهبندان و سربیشه نیز به صورت مستقل در این انتخابات پیروز شده است.

امسال نیز بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته در از سوی نهاد ها خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در پیش بینی حضور در انتخابات مجلس نهم را داشته است.

در برگزاری انتخابات مجلس نهم ۵۶۷ شعبه اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی بر پا خواهد شد.

چهار کرسی مجلس نهم متعلق به خراسان جنوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =