بانوان طبس تشکل‌های قوی با رویکرد‌های اقتصادی ایجاد کنند

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: بانوان طبس تشکل‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی با رویکرد‌های اقتصادی مناسب تشکیل دهند و از فرصت‌ها و تسهیلات مشاغل تعاون و صندوق کار آفرینی صنایع دستی و… استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدمهدی طلائی مقدم صبح امروز در جلسه کار گروه امور بانوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس گفت: فعالیت کمیسیون بانوان نشان دهنده پای کار بودن بانوان در مسائل و مشکلات جامعه است.

وی با بیان این که باید از ظرفیت بانوان استفاده شود افزود: ما مدیران زن موفقی حتی در سخت‌ترین و مشکل ترین کارها از جمله مدیر معدن و معدنکار داریم که پابه کار در معدن با مدیریت عالی و ارتباط خوب با در محیط سخت معدن به فعالیت مشغول هستند.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: همچنین در صنایع دستی و گردشگری در طبس بانوان فعال و پای کاری داریم و زنان در این زمینه ها فعالیت بسیار داشته اند و بسیار کمک کننده بوده اند.

وی تاکید کرد: هر جا که اعتماد شده و مسئولیت به دست بانوان داده شد کار به بهترین شکل و با ظرافت خاصی انجام شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از مشکلات ما در شهرستان طبس عدم مطالبه‌گری است که باید این روحیه مخصوصا در بین خانم‌ها رواج یابد و تحت عنوان تشکل‌های قوی انجام پذیرد.

وی ادامه داد: بانوان طبس تشکل‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی با رویکرد‌های اقتصادی مناسب تشکیل دهند و از فرصت‌ها و تسهیلات مشاغل تعاون، صندوق کار آفرینی، صنایع دستی و… استفاده شود.

طلائی مقدم با بیان این که بازار کار طبس بسیار عالی است فقط باید بدانیم کی و کجا باید ورود کنیم افزود: حکاکی یکی از هنرهای حرفه‌ای در طبس است که بازار کار بسیار خوبی دارد و لازم است ورود شود و بانوان می توانند با ظرافتی که دارند به بهترین شکل ورود کنند.

وی با تاکید به برندسازی برای محصولات طبس افزود: بازارچه را جدی بگیریم و بخش خصوصی را در این بحث به کار بگیریم و سعی کنیم این جلسات خروجی داشته باشد‌.

مشاور فرماندار در امور بانوان و مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری در این جلسه گزارشی از فعالیت های کمیسیون بانوان را ارایه کرد.

راضیه زجاجی با اشاره به جلسه استاندار خراسان جنوبی با ۱۱ نفر از مشاوران امور بانوان فرمانداری های مناطق مختلف استان گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات مرتبط با بانوان مطرح شد و راهکارهایی نیز ارائه شد.

راضیه زجاجی در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه با استاندار افزود: برگزاری جلسات فصلی بانوان با استاندار، حمایت از خانواده های زندانیان و اقشار آسیب پذیر با اعطای وام بلا عوض یا خرید دستگاه مربوطه برای آنان جهت راه اندازی مشاغل خانگی از محل صندوق توسعه ملی در جلسه با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه های خود اشتغالی با مساعدت میراث فرهنگی، اداره تعاون ، اداره کار شهرداری و فنی حرفه ای و پای کار کشیدن آن ها، خرید دستگاه های سنگ تراشی توسط فرمانداری از مواردی بود که در آن جلسه طرح موضوع شد.

مشاور فرماندار ویژه طبس در امور بانوان گفت: خرید دستگاه ماموگرافی برای شهرهای طبس، فردوس، قاین و نهبندان، تکمیل و تجهیز مراکز ورزشی و تفریحی بانوان از جمله قول هایی بود که استاندار در جمع مشاوران بانوان فرمانداری های استان دادند.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی خانواده ها و دانش آموزان و قول هزینه ایاب و ذهاب توسط فرمانداری ها، اعطای وام قرض الحسنه به اشتغال مخصوصا نان روستایی و مشاغل خانگی از طریق کارآفرینی، تهیه بانک اطلاعاتی بانوان توانمند تا بتوان در صورت لزوم از آنان استفاده کرد، کمبود مشاور در مدارس، نیز در آن جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

زجاجی، درج اخبار بانوان در سایت فرمانداری و استانداری،بیمه زنان سرپرست خانوار و اختصاص فضاهاب ورزشی مناسب برای بانوان و پیشنهاد برگزاری تورهای صنعتی در بحث اشتغال زایی، خواسته هایی عنوان کرد که در جلسه با استاندار خراسان جنوبی مطرح و پیگیری شدند.

مشاور فرماندار در امور بانوان در این جلسه همچنین گزارش عملکردی از کمیته بانوان ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات ارائه کرد.

برگزاری همایش شمیم قرآن، برگزاری کارگاههای آموزشی برای خواهران در حاشیه مسابقات و بازدید متسابقین از مناطق دیدنی و بازارچه طبس، برخی از فعالیت های کمیته بانوان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 13 =