سخنان مهم وزیر اطلاعات در مورد مسائل اخیر کشور در قم

وزیر اطلاعات تصریح کرد: منجی سازی کاذب کسی که خودش را پیش‌گوی حوادث فتنه ۸۸ عنوان می‌کند، می‌گوید من گفتم، بیانیه داده‌ام، ما اطلاع دقیق داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

طبس نیوز: وزیر اطلاعات تصریح کرد: منجی سازی کاذب کسی که خودش را پیش‌گوی حوادث فتنه ۸۸ عنوان می‌کند، می‌گوید من گفتم، بیانیه داده‌ام، ما اطلاع دقیق داریم که این آقا در فتنه دست داشته است، مگر ما فراموش کردیم که وقتی مقام معظم رهبری در نماز جمعه آن مسائل را مطرح کردند، آن فرد با نامه بدون سلام علیکم به مقام معظم رهبری، آن جملات را بیان کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، صبح روز پنج شنبه مورخ دوازدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ طی سخنانی در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئات رزمندگان اسلام که در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: افرادی که در فتنه تاثیرگذار بودند دست به سیاه  نمایی می‌زنند و حال آن که در دولت نهم و دهم گفتمان امام و رهبری شکل گرفت و همین گفتمان موجب شد که حزب‌الهی‌ها به عرصه آمدند.
ایشان افزود: الان یک عده توجه به گفتمان ندارند و به خاطر اینکه چند نفر در این مسیر نتوانستند همراهی کنند، کل گفتمان امام و رهبری را زیر سئوال می‌برند. در حالی که می دانیم با این گفتمان بود که در دولت نهم و دهم این همه خدمات ارائه شد.
وی با اشاره به این که فتنه گران به دنبال زیر سوال بردن گفتمان برآمده از سوم تیر هستند و تلاش دارند خود را ناجی کشور معرفی نمایند خاطرنشان کرد: ما باید مراقب توطئه ها و فتنه های جدید این جریان باشیم.
وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به طرح مساله انتخابات آزاد از سوی عده ای گفت: این دقیقا طراحی استکبار است که همه‌ی  گروه‌های ضد انقلاب آن را بیان می‌کنند و دنبال تجهیز بدنه سازمانی فتنه هستند و از سوی دیگر نباید از فتنه جدید غافل شویم.
وی اضافه کرد: هم افزایی بین اپوزیسیون داخل و خارج کشور در حال پیگیری است و از دورن نظام هم آن را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر با فشارهای اجتماعی، دنبال این هستند که حرکتی ایجاد کرده و به نظام فشار بیاورند.
وی تصریح کرد: عمده‌ترین محورهای تبلیغاتی فتنه، دشمن و مجموعه‌هایی که دچار انحراف شده‌اند، این است که بحران آفرینی کنند و به خصوص کسانی که به فتنه انرژی می‌دادند.
وزیر اطلاعات با بیان این که القای سازش با آمریکا و همچنین ضربه زدن به مقام معظم رهبری از دیگر مسائلی است که دشمن به دنبال آن است، گفت: تنش‌زدایی و سیاه نمایی اوضاع کشور، هیجانی کردن رفتار اجتماعی مردم، تخریب جریان‌های همسو با نظام، تخریب سپاه و بسیج و دیگر نهادهای انقلابی در متهم کردن در دخالت انتخابات، هجمه علیه مقام معظم رهبری و القا به جانب‌داری در انتخابات، القا یاس در میان مسئولان، منجی سازی از یک فرد یا افرادی خاص و… از جمله مسائلی است که دنبال می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با اشاره به مباحث کلیدی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات که یکی از مهمترین جلوه های سیاسی را مشارکت مردم فرمودند،افزود:آن چه در این انتخابات خود را نشان می دهد این است که دراین انتخابات با رقابت گفتمان ها مواجه هستیم وحدود ۱۲ گفتمان حضور دارند که گفتمان اول گفتمان امام و رهبری و انقلاب اسلامی است و باید گفتمان غالب باشد و شاخص های انتخابات و فردی که باید انتخاب شود باید طبق این گفتمان تبیین شود.
وی افزود: دومین گفتمان مطرح، گفتمان فتنه است که در حال طراحی مجدد است، همچنین گفتمان اصلاحات و کارگزاران هم یکی از گفتمان‌هایی است که در حال طراحی است، طبق نظر مقام معظم رهبری همه جریان‌ها باید در انتخابات حاضر شوند، اما همه جریانات باید مرز خود را مشخص کنند و نباید نان به نرخ روز خورد.
وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین گفتمان مذاکره و سازش یکی از مسائلی است که در حال طراحی است و برخی به راحتی دم از مذاکره می‌زنند که باید توجه داشت این مذاکره جزو مسائلی است که از خط قرمزهای نظام است و تنها ولایت فقیه می تواند آن را تببین کند.
وی لزوم حضور حداکثری و تلاش برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات را مورد توجه قرار داد و افزود: نباید به راحتی تن دهیم که افرادی با ویژگی‌های خاص روی کار بیایند و مراقب باشیم که یک عده به دنبال تطهیر سازی فتنه هستند و کسی که جزو سران فتنه بوده است. انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را همانند دو تن دیگر محصور نکرده است، و آزادی عمل دادند امر بر او مشتبه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه جه نقشی ایفا می کرده است.
مصلحی خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه ساکت بودند زمان نشناس بودند  ونباید ساده ازکنار این امر گذاشت چرا که در مقاطع حساس نظام کم خواهند آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان بیداری اسلامی و تحولات مربوط به آن اظهار داشت: برخی می‌گویند که این حرکت اسلامی نیست و آمریکایی است در حالی است که بنده می‌گویم این بیداری اسلامی است و سند آن هم جلساتی که موساد و CIA در این خصوص می‌گذارد که مبهوت شده‌اند.
وی افزود: ما نباید بگذاریم که این بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب ما از مسیر اصلی خود منحرف شود.
وزیر اطلاعات با اشاره به محبوبیت انقلاب اسلامی در بین ملت های مستضعف و آزادی خواه جهان ابراز داشت: در طول تاریخ هیچ زمانی ایران، در جایگاهی که امروز در دنیا از نظر اقتدار قرار دارد، وجود نداشته است. یک زمان مطرح می‌کردند هلال شیعی اما امروز از قمر کامل هم عبور کرده‌ایم و دشمن این را می‌بیند.
وی همچنین با اشاره به تحولات جنگ سوریه گفت: در این زمینه آمریکا‌ به شدت پشیمان است که این حرکت شکل گرفته است، به دلیل اینکه آنها دنبال این بودند که انتقام از بشار بگیرند و برای اسرائیل حوزه امن ایجاد کنند.
وی بیان داشت: بیش از دو سال است که سوریه با همه تلاش‌هایی که می‌شود، مقاومت ماندگاری دارد و با همه اینکه اروپایی‌ها به صحنه آمده‌اند به هیچ جایی نرسیده‌اند و این الگوی مقاومت و پایداری نکته مهمی است که انقلاب اسلامی در واقع به وجود آورده و به دنیا داده است.
وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به خواست دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی مذهبی میان شیعه و سنی گفت: اختلاف شیعه و سنی یکی از مسائلی است که دشمن به آن روی آورده که البته این نقشه انگیسی‌ها است چون سرویس اطلاعاتی آمریکا در حد و اندازه این نقشه‌ها نیست.
وی با بیان اینکه در راس سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، انگلیس قرار دارد، گفت: آنها تمام خطوط قرمز خود را رد کرده‌اند و به عنوان مثال منابع خود را حتی سوزانده‌اند تا به اهداف خود برسند.
مصلحی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی‌های دشمن در عرصه داخلی اظهار داشت: دشمن در دو سطح راهبردی و تاکتیکی تلاش می‌کند، در سطح راهبردی یک هدف حداکثری دارد که از فرصت انتخابات به براندازی نرم برسد.
وی اضافه کرد: ‌همچنین با نفوذ در بدنه قدرت به دنبال اهداف میانی خود است، دشمن و استکبار از اول انقلاب دو استراتژی را دنبال کرده است، اول براندازی ساختار نظام بوده است که در دوران دفاع مقدس به نهایت رسید و استراتژی دوم آنها این است که تغییر رفتار ایجاد کنند.
مصلحی گفت: در دوران اصلاحات آنها را به کجا رساندند، تغییر رفتار در این دوران چه بلایی بر سر نظام آورد و دیدیم که آقا زاده‌ها را به کجا رساندند و این استراتژی را دشمن همچنان ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اهداف راهبردی دشمن گفت: دشمن در این مسیر در تلاش است تا مشروعیت نظام را از بین ببرد و در فتنه ۸۸ این را علنی کرد و بعد از آن هم بحران سازی و مشغول سازی نظام بود.
وزیر اطلاعات با اشاره به اهداف تاکتیکی دشمن اظهار داشت آنها به دنبال وادار شدن و قبول کردن مسئولان نظام به اشتباه محاسبات هستند و به دنبال این هستند که تغییر در محاسبات ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند که گفتمان امام و رهبری را تغییر دهند و یکی از کارهایی که انجام دادند که متاسفانه در داخل کسانی همراهی کردند این بود که اقتصاد کشور را شرطی کنند بر اساس شرایط مذاکرات، که بحمدالله خنثی شد.
مصلحی،  کاهش مشارکت در انتخابات را یکی دیگر از اهداف تاکتیکی دشمن عنوان کرد و گفت:
بی ثبات سازی اجتماعی، اقتصادی و امنیتی یکی از مسائلی است که دشمن آنها را به طور جدی دنبال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =