حال و هوای تبلیغات انتخاباتی در طبس

حال و هوای تبلیغات انتخاباتی در طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، با نواخته شدن زنگ آغاز رسمی تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صبح پنج‌شنبه گذشته، بار دیگر فضای شهرها و روستاهای سراسر کشور حال و هوای انتخاباتی گرفت و کاندیداها استفاده از هر وسیله‌ای را برای معرفی و شناساندن خود به مردم و کسب رأی بیشتر آغاز کردند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان نیز با دارا بودن تنها یک کرسی نمایندگی در مجلس، شاهد تبلیغات گرم و رقابت ۷ نفر کاندیدای باقیمانده حوزه انتخابیه برای بدست آوردن کرسی مجلس شورای اسلامی است.

فضای تبلیغات انتخاباتی در شهر طبس گرم، پرشور و به دور از تخلفات انتخاباتی است، که حضور فعالان سیاسی از طیف‌های مختلف در ایجاد این حال و هوا تأثیر بسزایی دارد و مردم هم به دلیل حساسیتی که نسبت به سرنوشت منطقه دارند، کنجکاوانه در پرس و جوی اسامی افرادی هستند که اعلام حضور کرده‌اند.

در مهلت قانونی برای ثبت نام از متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان نام‌نویسی کردند که از این تعداد صلاحیت ۱۱ نفر محرز شده است و از زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی تاکنون نیز ۴ نفر از کاندیداها از ادامه این رقابت کناره‌گیری کرده‌اند که ۷ نفر باقیمانده به ترتیب حروف الفبا، حسین آهنین‌جگر، داوود تقاضائی اول، مسعود سعادت امینی، محمدکریم عابدی، محمدعلی عبداله‌زاده، محمد فردوسی‌پور و عباسعلی لطفی هستند.

امید آن می‌رود که مردم حوزه انتخابیه با انتخاب کاندیدای اصلح، نماینده‌ای شایسته را به مجلس شورای اسلامی روانه کنند.

آنچه تاکنون خود را به خوبی نمایان ساخته، رقابت جدی بین افراد بانفوذ حوزه انتخابیه است.

خیابان و میدان اصلی شهر طبس میزبان افرادی است که در دست هر یک دسته‌های پرشماری از پوسترها و بروشورهایی دیده می‌شود که بر روی آن نام نامزدهای انتخاباتی به همراه مشخصات و سوابق‌شان نقش بسته و عابران را به سوی خود جلب می‌کنند.

برخی از شهروندان در فضای تبلیغاتی طبس ترجیح داده‌اند تا از خودروی‌شان به عنوان یک وسیله سیار برای تبلیغات کاندیدای محبوب خود استفاده کنند.

در اقدامی قابل توجه محل‌هایی برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها تعیین شده تا طرفداران نامزدها با چسباندن پوسترهای خود برروی آن‌ها، سطح شهر و نمای دیوارها را آلوده نکنند.

مغازه‌هایی مشاهده می‌شود که به ستاد تبلیغات کاندیداها تبدیل شده، که در این ستادها ضمن پذیرایی از میهمانان، به پرسش‌های آن‌ها درباره پیشینه کاندیدا و برنامه‌های آینده وی پاسخ گفته شده و میهمانان به مطالعه تراکت‌هایی در این زمینه تشویق می‌شوند.

چند جوان نیز تراکت کاندیدای مورد نظر خود را که عکس کاندیدا را بر روی خود دارد بین مغازه‌داران توزیع کرده و از آن‌ها می خواهند تا تراکت را در پشت شیشه مغازه خود نصب کنند.

در حالی که پیش از این مرسوم بود در سوپرمارکت‌ها به همراه اجناس فروخته شده، تبلیغات تجاری را در پاکت اجناس قرار می‌دادند، اما در حال حاضر در یکی از سوپرمارکت‌های طبس سبد خرید مردم به بروشورها و تراکت‌های برخی نامزدهای انتخابات ضمیمه شده و به مردم تحویل می‌شود.

تابلو بنر بزرگی نام یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس نهم را بر خود مزین کرده و از شهروندان می‌خواهد تا به این کاندیدا رأی دهند.

برخی از نامزدهای این دوره از انتخابات در شهرستان طبس با برگزاری مجالس سخنرانی، توزیع بروشور، ارسال پیامک، و حتی توزیع ساندویچ و برگزاری ضیافت‌های عمومی سعی دارند گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و آرای بیشتری را از آن خود کنند.

مردم نیز معمولاً در مورد کاندیدای مورد نظر خود و اینکه چه کسی اصلح است و باید به مجلس برود صحبت می‌کنند.

جبهه متحد اصولگرایان هم به عنوان تشکلی که مورد تأیید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز بوده و آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در رأس آن قرار دارند، ابتدا حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور را به عنوان کاندیدای مورد تأیید خود در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان معرفی کرد که در ادامه محمدکریم عابدی و محمدعلی عبداله‌زاده نیز به این لیست اضافه شدند.

امید است مردم سراسر کشور به ویژه مردم حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان با حضوری گسترده و آگاهانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به مقتدای خود ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته و هرچه بیشتر در سرنوشت و آینده کشورشان مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =