نسبت دشمن با کاندیداهای انتخاباتی

در انتخابات نیز «نظر دشمن» و «نسبت کاندیداهای انتخاباتی با دشمن» همواره به عنوان یک عامل مهم و تعیین‌کننده، نقش‌آفرینی کرده است. آموزه‌های دینی و شرعی و تاریخی ما نیز چنین مجوزهایی را صادر کرده‌اند.

طبس نیوز:  در انتخابات نیز «نظر دشمن» و «نسبت کاندیداهای انتخاباتی با دشمن» همواره به عنوان یک عامل مهم و تعیین‌کننده، نقش‌آفرینی کرده است. آموزه‌های دینی و شرعی و تاریخی ما نیز چنین مجوزهایی را صادر کرده‌اند.

هفته نامه ۹ دی در یادداشتب با طرح این سوال که “چرا رسانه های ضد انقلاب از هاشمی تجلیل و به جلیلی تهاجم می کنند؟” می نویسد:

پس از ثبت نام دکتر سعید جلیلی و هجمه گسترده رسانه های ضد انقلاب و صهیونیستی به وی به نظر می رسد لازم باشد یکی دیگر از شاخص های کلیدی مد نظر حضرت امام در شناخت اصلح باید مورد تامل قرار گیرد مقوله «دشمن» و نسبت آن با انتخابات همیشه به عنوان یکی از مهمترین عوامل صحنه سیاسی کشور مطرح بوده است. دشمن از ‌آن جایی که کیدها و نیرنگ‌های فراوانی را در رابطه با ملت ما به کار می‌گیرد بی‌شک همواره به صورت مولفه‌ای تأثیرگذار در میدان رقابت‌های انتخاباتی خودی نشان داده و سعی نموده تا صحنه را آنگونه که خود می‌خواهد مدیریت نماید.

دشمن اما همواره به دنبال نفوذ و بر هم زدن روال رفتار انقلابی در داخل مطرح بوده است. او سعی دارد تا با نفوذ دادن عناصر مورد توجه خود به ارکان حاکمیتی، جلوی روند انقلابی‌گری را مسدود نماید. بدین شیوه نیز تلاش می‌کند تا با حمایت از عناصر وابسته به خود و همچنین آدرس دادن به مرعوبان داخلی، تمام ابزارها را برای سرکار آمدن آنان مهیا نماید.
در وهله بعدی نیز اگر نتواند چنین کند حداقل تلاش خواهد نمود تا صحنه سیاسی و حاکمیتی کشور به دست نیروهای کمتر مخالف او افتاده تا بدین ترتیب آسیب کمتری از ناحیه آنان نصیب برنامه‌های دشمن شود.

این گام برای آن برداشته می‌شود که عرصه مدیریتی کشور به دست نیروهای انقلابی و آرمانی و ارزشی که سر ناسازگاری با دشمن داشته و هیچگاه با او در حالت سلم و مدارا نیستند نیافتد. دشمن از این ناحیه البته صدمات جبران‌ناپذیری متحمل شده و تجربه کرده که در هر نقطه‌ای که کار به دست انقلابیون افتاده، او مجبور به دست برداشتن از منافع آن نقطه و عقب‌نشینی بوده و نتوانسته اهداف خود را به پیش برد.

وقتی دشمن این چنین برای تغییر چهره انقلاب و به سازش‌کاری رساندن انقلابیون همت می‌کند در این سوی میدان نیز می‌بایست شیوه‌ های تقابلی به کار گرفت تا بدین ترتیب اهداف عالیه دشمن محقق نگردد. اتفاقاً از همین ناحیه هم هست که در حافظه ذاتی و تاریخی مردم ما، دشمن‌شناسی به عنوان یک عامل بصیرت و شناخت مسیر، همواره مورد توجه بوده است.
مردم ما از دیرباز هرگاه که دیده‌اند دشمن به جهتی تمایل دارد و می‌خواهد آن جهت تقویت شود، عزم ملی و عمومی خود را به کار بسته و اتفاقاً برخلاف جهت او حرکت کرده‌اند. این خود اما نشانه بالندگی و بصیرت مثال زدنی ملت ما بوده است.

در انتخابات نیز «نظر دشمن» و «نسبت کاندیداهای انتخاباتی با دشمن» همواره به عنوان یک عامل مهم و تعیین‌کننده، نقش‌آفرینی کرده است. آموزه‌های دینی و شرعی و تاریخی ما نیز چنین مجوزهایی را صادر کرده‌اند. در بیانات امام راحل عظیم‌الشأن – رحمت‌الله‌علیه – و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز بارها این عامل مورد تأکید قرار گرفته است. چنانچه امام راحل خمینی کبیر قدس‌الله سره بعد از فاجعه کشتار حجاج ‌بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه فرمودند:

«رسانه‌های گروهی و آمریکا هر چه داد و فریاد بکنند فایده‌ ندارد و بحمدالله الان برق این مسایل در همه جای دنیا جلوه کرده است و هر چه می‌خواهند داد و فریاد بزنند رسانه‌های گروهی و آمریکا و هر جا بخواهند هر چه داد و فریاد بکنند و هر چه غلط کاری بکنند، فایده ندارد. همین کار خلافی که در مکه کردند، این کار الان در همه جای دنیا موجش برآمده است، لکن رادیو اسرائیل البته با ما باید مخالفت کند، نمی‌شود آن هم از همان سنخ است. حکومت‌های جائر همه باید با ما مخالفت کنند، تبلیغات عالم، رسانه‌های گروه عالم همه باید با ما ضدیت بکنند، ما اگر این کار را نکنند خلاف می‌دانیم/ خلاف/ باید بگوییم خلاف کردند. من سابق یک وقتی می‌گفتم که اگر اینها بخواهند من را مفتضح کنند، تعریف کنند. این که بدگویی می‌کنید، بیشتر مردم توجه می‌کنند برای این که شما اگر دستتان را به دریا هم بزنید نجس می‌شود. شما اگر تعریف از من بکنید مردم همه مخالفت می‌کنند، اما خدای تبارک و تعالی خواسته است که اینها دشمنی کنند تا این که مردم مجهز بشوند.صحیفه نور ج ۲۰ صفحه ۱۴۲ تاریخ: ۲۳.۵.۶۶»

هم ایشان پیش از این نیز فرموده‌ بودند:
«آنهائی که خارج و داخل ضرر دیدند، باید البته بد بگویند. ما نباید متوقع باشیم که اینهائی که شکست خوردند و رفتند، برای ما خوب بنویسند، یا ما نباید متوقع باشیم که روزنامه‌های آمریکا و کسان دیگر به ما چیزهای خوب بنویسند. خوب آنها رفته‌اند از بین، منافعشان از دستشان رفته است، خوب کسی که تمام منافعش را شما از او گرفتید، ملت ما همه منافع آمریکا را گرفته، الان یک شاهی ندارد که یک سیر نمی‌تواند نفت از اینجا صادر کند و همین طور سایر کشورهایی که منافعشان از دستشان رفته نباید ما متوقع باشیم که اینها برای ما مقاله – عرض بکنم که – خوب بنویسند، البته آنها باید به ما فحش بدهند. اگر یک روزی اینها به ما خوب نوشتند، آن وقت است که ما مصیبت داریم. من یک وقتی این کلمه را گفتم که اینها نمی‌فهمند، اگر می‌فهمیدند می‌آمدند تعریف از فلان آدمی که مثلاً پیش مردم یک ارزشی دارد، هی شروع می‌کردند تعریف کردن، همین اسباب این می‌شد که ارزشش از بین می‌رفت. اگر بگین به ما فحش بدهد ما ارزشمان شاید پیش مردم، اگر باشد زیادتر بشود.صحیفه نور ج ۱۵صفحه ۱۲۹ تاریخ سخنرانی: ۱۶.۶.۶۰»

امام راحل ملت ایران در مقطع دیگری نیز بیان داشتند:«آمریکا هر چه به حکومت ما فحش بدهد و به مجلس ما فحش بدهد یا به افراد فحش بدهد، پیش مردم، آنها معتبرتر می‌شوند و از آن طرف دیگران، منحرفین هر چه شما را بدگویی کنند برایتان بهتر است. مصیبت آن وقت بود که از شما تعریف کنند. من آن اوایل می‌گفتم این را که اینها نمی‌فهمند چطور اشخاص را زمین بزنند، اگر چهار دفعه تعریف کنند از یک کسی، تعریف کنند از یک چیزی، وقتی تعریف کردند، مردم می‌فهمند این عیبی دارد که اینها تعریف می‌کنند از او، لکن خدا خواسته است که اینها نفهمند. صحیفه نور ج ۱۷ صفحه ۱۶۳ تاریخ: ۴.۱۱.۶۱»

این خود نشان می‌دهد که نظر دشمن و نسبت کاندیداها با او همواره در کلام امام راحل و رهبری و نیز در نزد مردم مهم بوده است. مردم ما هر کس مقاوم‌تر، خستگی‌ناپذیرتر، انقلابی‌تر، قاطع‌تر و محکم‌تر در برابر دشمن بوده را برگزیده و هر کس که منفعل‌تر، سازش‌کارتر، ترسوتر، بزدل‌تر، واداده‌تر نسبت به دشمن بوده‌اند را پس زده‌اند. این چنین است که معیار «دشمنی دشمن» به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم رأی‌دهی نیز باید مدنظر قرار گیرد. بایستی در میان تمامی خصوصیت‌های موجود میان کاندیداها دقت نمود و این نکته را احراز نمود که برای انتخاب کاندیدا کدامیک از ایشان دورترین زاویه با دشمن را داشته و متقابلاً دشمن نیز از کدامیک از ایشان منزجرتر است.

همچنین بایستی مراقب بود که در میان کاندیداها آنانکه رابطه نزدیک‌تر و صمیمی‌تری با دشمن دارند و دشمن نیز در رسانه‌های خود از آنان تجلیل کرده و از ایشان حمایت می‌کند، حتماً به نزدیکی ارکان قدرت نیز نرسند. چرا که اینان در صورت در دست‌گیری قدرت به جای آنکه منافع ملی را در نظر گیرند حافظ منافع قدرت‌های زورگو و مستبد خواهند بود. اینان از اخم دشمن هم می‌هراسند و با تشر آنان چندین گام به عقب برمی‌دارند. اینان نه تنها قدرت رویارویی با دشمن و عقب راندن او در صحنه در بین‌المللی را ندارند بلکه اساساً ذلت و خواری را نیز تئوریزه می‌کنند و زندگی در سایه ظلم و ستم و سلطه‌پذیری را با رنگ و لعابِ «پذیرفتن قواعد بین‌المللی» و «استانداردهای جهانی» توجیه می‌نمایند.

نمونه این واداگی و انفعال، دوران هشت ساله اصلاحات و واگذاری عرصه هسته‌ای به دشمن بود. چنانچه در این مقطع، دشمن آن چنان به پیش آمد که نه تنها با سیاست تنش‌زدایی دولت اصلاحات، ایران اسلامی را در محور شرارت قرارداد که دستور حذف فیزیک هسته‌ای در کتب درسی را نیز به مسئولان اجرایی کشور دیکته می‌نمود. این چنین است که امروز هم وقتی رسانه‌های دشمن نام هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی یا حسن روحانی و… به گوش‌شان می‌رسد، سر از پا نشناخته و می‌خواهند که به هر ترتیب ممکن بار دیگر کشور در اختیار این طیف از منفعلان و وادادگان قرار گیرد.
منافع متعدد و حداقل خطری که از ناحیه این افراد نصیب دشمن می‌شود باعث می‌شود که آنان به این سو متمایل شده و تلاش نمایند که ایشان درصدر مدیریت‌های اجرایی قرار گیرند. مردم اما بالعکس به دشمن نگریسته و آنکه او بیشترین بغض و نفرت را نسبت به او دارد، نزدیک‌ترین فرد نسبت به خود احساس می‌نمایند. انتخابات پیش رو این حقیقت را بار دیگر به اثبات می رساند.

__

مرجع: جام نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + ده =