کاندیدایی که خود را «ناجی» بداند کج‌اندیش است

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شعارهایی که از ناحیه طرفداران برخی جناح‌ها به هدف معرفی کاندیدای مطلوبشان به عنوان «ناجی ملت» مطرح می‌شوند، گفت: کج‌اندیشان بدانند که ملت ایران نجات یافته اسلام و امامند و نیاز به ناجی ندارند.

طبس نیوز: کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شعارهایی که از ناحیه طرفداران برخی جناح‌ها به هدف معرفی کاندیدای مطلوبشان به عنوان “ناجی ملت” مطرح می‌شوند، گفت: کج‌اندیشان بدانند که ملت ایران نجات یافته اسلام و امامند و نیاز به ناجی ندارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمد علی قاسم‌زاده نداف در نشست دانشجویان دانشگاه پیام نور و اقشار مختلف بسیج شهرستان طبس با موضوع جریان‌شناسی سیاسی مردم را در مسیر خلق حماسه سیاسی پیشگام‌تر از مسئولان دانست و اظهار کرد: امروز تلاش در راستای خلق حماسه سیاسی، که مصرع اصلی ابیات آن، به تعبیر رهبری برگزاری یک انتخابات باشکوه و حداکثری است، یک تکلیف و وظیفه همگانی بوده و هرکسی اعم از مردم و مسئولان، علما و دانشگاهیان و اقشار مختلف باید برای تحقق آن در حد مقدورات و امکانات خود همت گمارند.

وی با اشاره به اینکه مردم هوشیارند و به خوبی رفتار مسئولان و خواص را تحلیل می‌کنند، یادآور شد: مردم توقع دارند مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نخبگان علمی و فرهنگی از جایگاه نظاره‌گر بودن تحولات جامعه پایین آمده و به شکل فعال برای زدن گل به دروازه دشمن و خلق یک پیروزی خیره‌کننده در بیست و چهارم خردادماه، مشارکت کنند.

رویکرد فتنه‌جویانه یک باند انحرافی نمی‌تواند ایمان مردم را سست کند

مشاور سیاسی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی در ارتباط با طرح بعضی ایده‌های انحرافی و آدرس‌های غلطی که برای برون رفت کشور از مشکلات سیاسی و اقتصادی داده می‌شود، گفت: هنوز از حافظه تاریخی مردم ما طرح اندیشه‌های باصطلاح نجات بخش ملی‌گرایان، تکنوکرات‌ها و اصلاح‌طلبان پلورالیست در سه دهه گذشته انقلاب، پاک نشده است و امروز نیز رویکرد التقاطی و فتنه‌جویانه یک باند انحرافی نمی‌تواند اعتقاد و ایمان مردم ما را نسبت به اسلام ناب و حکومت اسلامی با محوریت “ولایت فقیه” سست کند.

قاسم‌زاده نداف با اشاره به شعارهایی که بعضا از ناحیه طرفداران برخی جناح‌ها به هدف معرفی کاندیدای مطلوبشان به عنوان “ناجی ملت” مطرح می‌شوند، افزود:امروز ملت ما به تعبیر رهبر انقلاب نه تنها در شرایط شعب ابیطالب قرار ندارند، بلکه در موقعیت بدر و احد قرار داشته و برای تکمیل پیروزی‌ها و کسب افتخارات بزرگ خود در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، آماده پرداخت سنگین‌ترین هزینه‌ها است.

برخی پا را از گلیم خود درازتر می‌کنند

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: کج‌اندیشان بدانند که ملت ایران نجات یافته اسلام و امامند و نیاز به ناجی ندارند و خطوط کلی استراتژی نظام توسط رهبری ترسیم می‌شود و حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری به هدف انتخاب مدیر اجرایی اصلح برای پیشبرد امور کشور طبق قانون اساسی و اصول ارزشی انقلاب است.

وی تصریح کرد: راه و هدف نظام مشخص است ولی گویا برخی دچار توهم شده و از موضعی غیر مسئولانه برای نظام راه و هدف تعریف می‌کنند و با دادن برخی وعده و وعیدها پا را از گلیم خود درازتر می‌کنند.

مسئولان به خاطر برخی قصور از مردم عذرخواهی کنند

این مسئول با اشاره به تنگناهای اقتصادی مردم گفت: مشکلات اقتصادی و فشارهایی که این روزها مردم از ناحیه گرانی‌ها تحمل می‌کنند، قابل درک است و باید با مردم صادق بود و با پرهیز از فرافکنی، به خاطر برخی سوء مدیریت‌های احتمالی و یا قصوری که از ناحیه عدم انجام دقیق وظیفه نظارتی خود داشته‌ایم، از مردم عذرخواهی کنیم.

قاسم‌زاده نداف افزود: مردم مشکلات و موانع اقتصادی را درک می‌کنند و تحمل گرانی‌ها را به عنوان هزینه مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمن قبول می‌کنند، لیکن در چنین شرایطی کم کاری، سهل‌انگاری و تصمیمات نسنجیده متولیان امور به هیچ شکلی توجیه نمی‌شود.

نگاه قومی، عشیره‌ای و جناحی بر انتخابات شوراها آفت است

مشاور سیاسی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی با اشاره به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: همانطور که رهبر عزیز در بیانات خود تاکید فرمودند، نباید انتخابات ریاست جمهوری سبب شود که مردم از انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز شوراها غفلت کنند و آن را سبک بشمارند.

قاسم‌زاده نداف افزود: مردم با تاسی به فرمایشات رهبری باید با حساسیت و دقت لازم، افراد کارآمد و خبره را که از روحیه مردمی و خدمت خالصانه برخوردارند، به شوراها بفرستند.

وی تاکید کرد: افرادی باید به شوراها بروند که رفع مشکلات مردم و پیشرفت منطقه دغدغه اصلی‌شان باشد نه اینکه به شوراها به عنوان سکوی پرش برای دست‌اندازی به پست‌های بالاتر و یا بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی در جریان سیاست‌گذاری‌های شهری نگاه کنند.

این مسئول اضافه کرد: شهروندان عزیز باید بدانند مد نظر قرار دادن صرفا وابستگی‌های قومی، عشیره‌ای و جناحی بزرگترین آفت در راستای روی کار آمدن یک شورا است و نتیجه آن از بین رفتن فرصت‌ها و گسترش محرومیت‌ها است.

انتخاب رئیس‌جمهور بر اساس ملاک‌های رهبری

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به تعدد کاندیداها چگونه می‌توان اصلح را تشخیص داد، گفت: به نظر من با پیروی از گفتمان رهبری و توجه به ملاک‌هایی که ایشان مطرح می‌کنند، می توان فرد اصلح را تشخیص داد و امید است با اتفاق نظر هر چه بیشتر در روزهای آینده، انتخاب کاندیدای اصلح برای مردم راحت‌تر شود.

قاسم‌زاده نداف افزود: از جمله ملاک‌هایی که رهبری برای انتخاب اصلح به آن اشاره فرموده‌اند این است که رئیس جمهور آینده باید مردمی، کاری،مقاوم، ارزشی، پایبند به قانون و با تدبیر باشد و به گونه‌ای حرف نزند و رفتار نکند که دشمن را به طمع بیندازد.

وی گفت: توجه به ملاک‌های مذکور و تطبیق آن با داوطلبان ریاست جمهوری تا حد زیادی مشخص‌کننده است که در روزهای آینده با راهنمایی‌ها و ارشادات بیشتر معظم له ابهامات برطرف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =