هیچ‌کس حق توهین به کاندیداهای رد صلاحیت شده را ندارد

امام جمعه طبس گفت: افرادی که صلاحیت‌شان برای پست ریاست جمهوری محرز نشده ممکن است در مسئولیت‌های دیگر بسیار موفق باشد و هیچ‌کس حق توهین به این افراد را ندارد.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: افرادی که صلاحیت‌شان برای پست ریاست جمهوری محرز نشده ممکن است در مسئولیت‌های دیگر بسیار موفق باشد و هیچ‌کس حق توهین به این افراد را ندارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با مهم ارزیابی کردن انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری پیش‌رو، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان انجام شده و شورای نگهبان اسامی هشت نفر از افرادی که صلاحیت‌شان برای پست ریاست جمهوری محرز شده را اعلام کرده است.

وی یادآور شد: افرادی که صلاحیت آن‌ها برای پست ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان محرز نشده، به این معنی نیست که لیاقت ندارند یا در دیگر مسئولیت‌ها هم نمی‌توانند موفق باشند، بلکه ممکن است فرد رد صلاحیت شده در مسئولیت‌های دیگر موفق باشد و به همین دلیل هیچ کس حق اساعه ادب و توهین به داوطلبان ردصلاحیت شده را ندارد.

خطیب جمعه طبس خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان محرز نشده است، حتی آن‌هایی که سابقه زیادی در مدیریت و کارهای اجرایی دارند، اعلام کردند که مطیع قانون هستند، که این موضوع قابل تقدیر است.

وی افزود: تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز شده است که باید کاندیداها در تبلیغات خود اخلاق اسلامی را رعایت و تنها برنامه‌های خود را معرفی کرده و از تخریب سایر کاندیداها بپرهیزند.

امام جمعه طبس ادامه داد: کاندیداها در معرفی خود مبالغه نکنند چراکه این کار نوعی دروغ محسوب می‌شود و علاوه بر این لازم است کاندیداها ضمن پرهیز از اسراف، قانون را رعایت کرده و به مردم وعده بی‌جا ندهند.

وی تصریح کرد: مردم هم وظیفه دارند تا با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از بین کاندیداها که همگی صالح‌اند، در خلق حماسه سیاسی بکوشند.

مهاجریان مقدم به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این انتخابات اشاره کرد که می‌فرمایند: «انتخابات امسال اهمیتی مضاعف دارد و به یک موضوع مهم بین‌المللی تبدیل شده است، دستگاه‌های فتنه دشمنان که به قول خودشان اتاق‌های فکرشان هستند اوضاع انتخابات ما را رصد می‌کنند. هدف ملت برگزاری انتخابات پرشور و حماسی است اما دشمن می‌خواهد انتخابات، سرد و با حضور حداقلی باشد که به ور حتم مردم ما با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی به دهان دشمنان می‌زنند.»

تبریک سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و روز پدر و بیان گوشه‌ای از زندگانی پربرکت ایشان، گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب(س) و تأکید بر الگوگیری زنان و دختران از ایشان، اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف طبس، و اشاره به سالروز تغییر قبله مسلمانان، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =