ایران و دوستان سوریه خواهان بازگشت آرامش و ثبات به منطقه هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه ایران از آغاز بحران سوریه تاکنون همواره بر حل بحران این کشور از طریق مذاکرات سیاسی تاکید داشته، تاکید کرد: تهران و دوستان سوریه خواهان بازگشت آرامش و ثبات به منطقه هستند.

طبس نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه ایران از آغاز بحران سوریه تاکنون همواره بر حل بحران این کشور از طریق مذاکرات سیاسی تاکید داشته، تاکید کرد: تهران و دوستان سوریه خواهان بازگشت آرامش و ثبات به منطقه هستند.

محمدعلی عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران که با هدف نیل به راه‌حل سیاسی و ثبات منطقه‌ای صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران سوریه تاکنون همواره بر حل بحران این کشور از طریق مذاکرات سیاسی میان مردم سوریه تاکید داشته است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نشست دوستان سوریه در تهران نیز با این رویکرد که بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگوهای داخلی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور حل خواهد شد، برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: قدرت‌های فرامنطقه‌ای که در گروه‌های معارضه در سوریه را تجهیز و تسلیح می‌کنند، و به ناآرامی و بحران در این کشور دامن می‌زنند، به این نتیجه رسیده‌اند که با خشونت و بحران نمی‌توان دولت‌ها را ساقط کرد و باید حق تعیین سیستم سیاسی در سوریه را به مردم این کشور واگذار کرد.

عبدالله‌زاده، نشست دوستان سوریه در تهران را نقطه عطفی در آغاز گفت‌وگوهای سازنده خواند و گفت: حل بحران سوریه موجب ایجاد آرامش و ثبات در منطقه خواهد شد و بر این اساس دوستان سوریه باید تمهیداتی بیاندیشند تا آرامش را به این کشور و منطقه بازگردانند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: البته دوستان سوریه به گروه کشورهایی اطلاق می‌شود که مخالف کشتار و خشونت در این کشور و خواستار بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای مسالمت آمیز مانند مذاکره میان طرفین درگیری هستند و معتقدند که آینده سیاسی سوریه تنها در دستان ملت این کشور است و نه کشورهایی که با ارسال اسلحه و مهمات به آتش جنگ داخلی یاری می‌رسانند.

نشست دوستان سوریه چهارشنبه (۸ خرداد) در تهران برگزار خواهد شد که هدف و شعار این نشست «راه‌حل سیاسی و ثبات منطقه‌ای» با تاکید بر خاتمه یافتن بحران سوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =