لزوم حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس

لزوم حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، امام جمعه طبس صبح امروز در ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری، باحضور در شعبه اخذ رأی مستقر در مدرسه حضرت فاطمه(س) طبس، رأی خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به شرایط جهانی و همچنین باتوجه به فتنه سال ۱۳۸۸ و بسیاری مسائل دیگر، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به سایر انتخابات‌ها از حساسیت نسبتاً بیشتری برخوردار است.

وی یادآور شد: از همان سال ۱۳۴۰ که حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را آغاز کردند همواره بر حضور مردم تأکید فراوانی داشتند، چرا که حضور مردم در همه صحنه‌ها می‌تواند نقشی اساسی و تعیین کننده داشته باشد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یکی از مهمترین اقدامات امام خمینی (ره) دستور برگزاری انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس و… بود.

امام جمعه طبس تصریح کرد: باتوجه به قائل شدن اختیارات فراوان برای مجلس و نمایندگان، مجلس شورای اسلامی دارای جایگاه مهمی است که اهمیت بالای مجلس، حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس را می‌طلبد.

وی یادآور شد: بنابر فرموده حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و تمامی مراجع عظام تقلید و بزرگان دین، شرکت در همه انتخابات‌ها به ویژه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که برگزاری آن از صبح امروز آغاز شده یک تکلیف دینی و شرعی است.

مهاجریان تصریح کرد: همانطور که نماز و روزه تکلیف شرعی بوده و واجب است، حضور در انتخابات مجلس که یکی از مهمترین ارکان نظام محسوب می‌شود نیز از اوجب واجبات است و همانطور که حضور در پای صندوق‌های رای واجب شرعی است، تحقیق و مشورت درباره کاندیداها و شناسایی و رأی به اصلح نیز لازم است.

وی ضمن تأکید بر لزوم انتخاب فردی اصلح به عنوان نماینده مردم، بیان کرد: حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات، باعث حفظ، توسعه و نمایش وحدت، انسجام و همدلی ملت می‌شود.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله مردم بصیر، هوشیار و همیشه در صحنه کشور آقا امام زمان (عج) و نیز همشهریان عزیز طبسی، با حضور گسترده، پرشور، بانشاط، آگاهانه و بابصیرت خود در پای صندوق‌های رأی، قلب نازنین امام زمان (عج) و نایب بر حقشان مقام معظم رهبری را شاد کرده و آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های تبهکار را برای همیشه مأیوس، ناامید و سر به زیر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 2 =