برنامه‌ کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس

برای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر طبس ۴۲ نفر ثبت نام کردند که ۲ نفر انصراف دادند، به گفته طالبیان مقدم رقابت ۳۸ کاندیدا در حال انجام است و ۲ نفر هم با وجود این که اعلام انصراف نکرده‌اند ، تبلیغاتی هم انجام نداده‌اند.

طبس نیوز: برای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی این شهر ۴۲ نفر ثبت نام کردند که ۲ نفر انصراف دادند، به گفته طالبیان مقدم رقابت ۳۸ کاندیدا در حال انجام است و ۲ نفر هم با وجود این که اعلام انصراف نکرده‌اند ، تبلیغاتی هم انجام نداده‌اند.

«طالبیان مقدم»، فرماندار طبس به «روزنامه خراسان جنوبی» گفت: برای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی این شهر ۴۲ نفر ثبت نام کردند که ۲ نفر انصراف دادند، به گفته وی رقابت ۳۸ کاندیدا در حال انجام است و ۲ نفر هم با وجود این که اعلام انصراف نکرده‌اند ، تبلیغاتی هم انجام نداده اند.

در زیر برنامه های کاندیداهای شورای شهر طبس را خواهید خواند:

  • برنامه ویژه برای افزایش نشاط اجتماعی

«کاظم ملاحسن زاده» کاندیدای شورای اسلامی شهر طبس می گوید: پس از عضویت در شورا برنامه ویژه ای برای افزایش نشاط اجتماعی با ایجاد اماکن ورزشی مخصوص بانوان و سینمای روباز در اماکن عمومی، احداث پیست دوچرخه سواری و… را در دستور کار قرار خواهم داد. اجرای موسیقی زنده محلی در بوستان ها و اماکن عمومی و پیگیری مشکلات حوزه بهداشت و درمان از دیگر برنامه های اوست.

 

  • پیگیری برای تاسیس دانشکده پرستاری

شفاف سازی و ارائه مصوبات شورا از طریق رسانه های محلی، برگزاری جلسه های شورا در محله های مختلف با حضور ساکنان همان منطقه و مسئولان اجرایی، اصلاح ضوابط و قوانین طرح هادی شهر مهم ترین برنامه های«مهدی چوبداری» دیگر کاندیدای شورای اسلامی شهر طبس است که به گفته خودش در حوزه آموزش نیز پیگیر تاسیس دانشکده های پرستاری، فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی و کاربردی خواهد بود.

 

  • رسیدگی به مشکلات فرهنگی

رسیدگی به مشکلات فرهنگی از مهم ترین اولویت های «محمدحسین معصومی» کاندیدای شورای شهر طبس است. او پس از انتخاب توسط مردم کاستی های مربوط به اشتغال، بهداشت و درمان، عمران و آبادی، ورودی های شهر، سالن های ورزشی و …را که از مطالبات اصلی شهروندان طبس است، پیگیری خواهد کرد. ساماندهی میادین صدا و سیما، شهدا و … هم از اولویت های کاری اوست.

 

  • پروانه رایگان برای مسکن زوج های جوان

«مهدی سعیدیان» از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس می گوید: پس از عضویت در شورا اعطای رایگان پروانه ساخت مسکن به زوج های جوان براساس قانون، حذف استعلام شهرداری در نقل و انتقال املاک، تخفیف حداکثری جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، دریافت قانون ۲ درصد درآمد معادن برای احیا و آبادانی شهر، مبارزه با دلالان زمین و حذف هزینه تغییر کاربری را دنبال خواهد کرد.

 

  • کاشت درختان بسیار

«فرهاد شهبازیان» که به گفته خودش با شعاری متفاوت در این دوره از انتخابات شورای اسلامی این شهر کاندیدا شده است، برنامه اصلی خود را کاشت درختان بسیار در این شهر به دلیل کویری بودن منطقه عنوان می کند. احیای نام شخصیت بزرگ شمس طبسی از عرفای ۹۰۰ سال قبل ایران، خرید کتاب نویسندگان طبسی و توجه به نماد و سنت های ایرانی اسلامی در شهر از دیگر اولویت های کاری اوست.

 

  • استفاده از طرح جامع طبس

استفاده از طرح جامع طبس که در حال نهایی شدن است به عنوان سند چشم انداز توسعه این شهر هم از اولویت های اصلی «مرتضی جلالی فرد» کاندیدای شورای اسلامی طبس است. او بر راه اندازی شورای محله ها، سایت مشاوران شورا برای شناسایی نخبگان و استفاده از آن ها در مدیریت شهری و تبیین راهکار مناسب برای استفاده از قابلیت های معدنی در مدیریت شهری نیز تاکید دارد.

 

  • ایجاد شهری مدرن

«ابراهیم باغبان نیکو» از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی طبس برای ساخت شهری مدرن با استانداردهای جهانی طی ۱۰ سال آینده برنامه دارد. وی می گوید: ایجاد زیرساخت های اشتغال از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی به ویژه در حوزه صنایع و معادن، ایجاد نشاط اجتماعی و استفاده از قابلیت هیئت های مذهبی برای سرمایه گذاری در ظرفیت های موجود از برنامه هایی است که برای تحقق آن تلاش خواهم کرد.

 

  • توجه به صنعت گردشگری

مدیریت شهری طبس نیاز به انرژی جدید، پشتکار بالا، فکر نو و کار کارشناسی دارد. سید «یاسر حقانی ثانی» از کاندیداهای شورای اسلامی طبس با بیان این مطلب، پرهیز از اختلاف های موجود در چارچوب حفظ منافع مردم، نظارت قوی شورا بر دستگاه های اجرایی، توجه جدی به صنعت گردشگری و پیگیری برای راه اندازی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از اولویت های خود در صورت ورود به شورا عنوان می کند.

 

  • ایجاد درآمدهای پایدار

ایجاد درآمدهای پایدار از طریق تشکیل ستاد جذب سرمایه گذاران، استفاده از دانش و تجربه خردمندان، صاحب نظران و نخبگان در حوزه های مختلف، ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ مقاوم سازی و زیباسازی از طریق تشویق مردم برای استفاده از فناوری های نوین با رعایت صرفه جویی و حمایت جدی از مدیریت پایدار هم از برنامه های «جواد نوری زاده» دیگر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس است.

 

  • بهبود حقوق شهروندی

«یحیی مهدی نژاد» از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر طبس هم می گوید: برای بهبود حقوق شهروندی در مدیریت شهری، وضعیت عمرانی، اقتصادی و اشتغال، سرمایه گذاری در مسائل فرهنگی، مبلمان شهری، جذب گردشگر همراه با حفظ حرمت ها و پرهیز از دسته بندی ها، تلاش و تعامل برای بهره گیری از فضاهای سبز و جذب سرمایه گذار پس از انتخاب توسط مردم را در برنامه دارد.

 

  • تهیه سند چشم انداز ۴ ساله

تهیه و تصویب سند چشم انداز ۴ ساله مدیریت راهبردی شهر، مهم ترین برنامه «ایرج امینی» دیگر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس است. او در کنار آن مساعدت در راه اندازی کارگاه های اشتغال زای زودبازده و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری، پیگیری در زمینه جذب پزشکان متخصص، راه اندازی جایگاه CNG و مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان را پیگیری می کند.

 

  • احقاق حقوق بانوان

«زهرا حسین پور» از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی طبس، هدف اصلی اش برای کاندیدا شدن را دفاع از حقوق بانوان عنوان می کند و می گوید: توانمندسازی بانوان و ارتقای سطح حضور آنان در همه صحنه ها به صورت قاطع و پررنگ، ثابت کردن قدرت بانوان در تمام عرصه ها از جمله اولویت هایم است. به اعتقاد وی، اگر همه به وظایفی که در قانون برای آن ها مشخص شده است عمل کنند، مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

 

  • ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری

ایجاد درآمد با ثبات و پایدار برای شهرداری در کنار کاهش عوارض این نهاد، استفاده از نظر نخبگان و تحصیل کرده ها در مدیریت شهر، توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی و جذب سرمایه مهم ترین اولویت های کاری «حمیدرضا حجازی» دیگر کاندیدای شورای اسلامی شهر طبس است. او یکی از مشکلات این شهر را تردد وسایل حمل و نقل عمومی فقط در یک مسیر ویژه عنوان و بر رفع آن تاکید می کند.

 

  • تشکیل کارگروه های تخصصی در شورا

«حسین جعفریان مقدم» هم از دیگر کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس، تاسیس شورای محله ها با حضور معتمدان و تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و …،دفاع از حقوق شهروندان و ارتباط مستمر با شهروندان را از جمله برنامه های خود اعلام می کند. وی همچنین بر تلاش برای تعدیل و منطقی کردن عوارض شهرداری نیز تاکید دارد.

 

  • رفع مشکل آب شرب

«محمدعلی صادق احمدی» یکی دیگر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس نیز می گوید: پیگیری مشکل آب شرب و توسعه، عمران و افزایش فضای سبز طبس از مهم ترین برنامه های من پس از عضویت در شورای اسلامی شهر است و سعی می کنم صداقت و تعهد در انجام کارها را سرلوحه برنامه هایم قرار دهم و مصوبه هایی در شورا داشته باشیم که تامین کننده منافع اقشار آسیب پذیر و کم درآمد باشد.

 

  • توسعه شبکه های گردشگری

«محمد رضازاده» کاندیدای شورای اسلامی طبس هم درباره برنامه هایش می گوید: اهتمام برای ایجاد محیطی مناسب و شاد با امکانات تفریحی، فرهنگی در شهر، توسعه و پشتیبانی شبکه های گردشگری و توریستی، احداث کتابخانه در محله ها، بررسی و اصلاح ساختار مدیریت شهری، آیین نامه های شهرداری و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر از آن جمله است که پس از عضویت در شورا در برنامه هایم پیگیری خواهم کرد.

 

  • اصلاح ورودی های شهر

«پیام بخشی طوسی» از دیگر کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس هم تهیه طرح جامع توسعه و مدیریت شهری با چشم انداز ۲۰ ساله، اصلاح ورودی های شهر و ساماندهی حمل و نقل عمومی را در برنامه هایش دارد و می گوید: برای ایجاد درمانگاه، فرهنگسرا، صندوق پس انداز و کارگاه های تولیدی و صنعتی کوچک در هر محله و ترویج فرهنگ ورزش صبحگاهی تلاش خواهم کرد.

 

  • توسعه مشاغل خانگی

«محمد عابدزاده» کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهرطبس ، حمایت از کارآفرینان و توسعه مشاغل خانگی و اشتغال را از مهم ترین برنامه هایش اعلام می کند. وی برای بهبود سیمای شهر، تقویت تشکل های مردم نهاد فرهنگی و اجتماعی و ترویج فرهنگ پاسخگویی مدیران شهری هم برنامه هایی دارد و حفظ کرامت انسانی در مراجعه شهروندان به شورای شهر را یک اصل مهم عنوان می کند.

 

  • رشد و بالندگی شهر

«محمد محمدیان» از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس نیز تلاش برای رشد و بالندگی شهر و رعایت عدالت در تقسیم بودجه ها، ایجاد کانون های فرهنگی برای جوانان، توجه به کشاورزی، ارتباط گسترده با عامه مردم و ایجاد زمینه و شرایط لازم برای توسعه و مشارکت فکری، علمی و فرهنگی در قالب تقویت کمیسیون ها را از برنامه های کاری خود عنوان می کند.

 

  • تلاش برای تاسیس شرکت های تعاونی

«محمود ذبیحی» هم از کاندیداهای شورای اسلامی طبس بر پیگیری ایجاد شرکت های تعاونی معدن کاران، کامیون داران و اتحادیه های صنفی تاکید دارد. وی می گوید: تشکیل شورای مشورتی در همه زمینه ها، تعامل با شوراهای اسلامی شهرهای مجاور و استفاده از دستاوردهای آنان، تعامل با مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش و تلاش برای جذب سرمایه گذار از دیگر برنامه هایم خواهد بود.

 

  • ساخت فضاهای ورزشی در محله ها

ایجاد فضاهای ورزشی در محله ها و توجه بیشتر به ورزش بانوان هم از برنامه های «مهدی الاهی» از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی طبس است. وی احیای صنعت گردشگری، توجه به میراث فرهنگی، حمایت از کارگاه های زودبازده خصوصی، تشکیل کمیسیون های مشاوره ای، توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف شهر و ایجاد شعبه باشگاه دانش پژوهان جوان را از جمله برنامه هایش در صورت عضویت در شورا اعلام می کند.

 

  • شرکت دادن مردم در تصمیم های شورا

«محمود کاظم زاده» دیگر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس، تغییر در گفتار، رفتار و عملکرد همراه با پرهیز از دروغ و غلوگویی و ریا کاری، را سرلوحه کار خود می داند و از برنامه های خود به اطلاع رسانی به مردم از طریق سایت برای رفع مشکلاتشان و شرکت دادن آنان در تصمیم های شورا و انتشار گاهنامه برای شفاف سازی و انعکاس اقدام های انجام شده اشاره می کند.

 

  • ایجاد اتاق اقتصاد شهر

«محمد فرزین فر» دیگر کاندیدای شورای اسلامی طبس برای تبیین سیاست های اقتصادی این شهر، ایجاد اتاق اقتصاد را در برنامه هایش دارد و می گوید: حرکت به سمت شهر الکترونیک، ایجاد و پیگیری فعالیت های درآمدزا برای شهرداری، برگزاری جلسه های مختلف با شهروندان، ایجاد اتاق فکر برای مدیریت یکپارچه شهری، کارآفرینی و تبیین چشم انداز جامع فرهنگی شهر را پیگیری می کنم.

 

  • تشکیل جلسه های هم اندیشی

«محمدرضا الاهی» یکی دیگر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس هم می گوید: تشکیل جلسه های هم اندیشی در محله ها و استماع نظر و پیشنهاد ساکنان هر محله و دیگر اقشار مردم برای ارتقا، عمران و آبادانی شهر، پیگیری برای تحقق خواسته های شهروندان و عملیاتی کردن طرح های اساسی و زیربنایی از مهم ترین اولویت ها و برنامه هایم پس از عضویت در شورای اسلامی طبس خواهد بود.

 

  • تلاش برای جذب ۲ درصد عوارض معادن

احیا و اختصاص ۲ درصد عوارض معادن به منطقه، تلاش برای فرآوری مواد خام و معدنی و جلوگیری از انتقال خام این مواد، پیگیری برای ایجاد کارخانه های قطران و ایجاد صنایع دیرگداز، نسوز و … هم از برنامه های «محمود فخاری» کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس است. تاکید او بر جلوگیری از خام فروشی، توسعه و ارتقای مناطق ضعیف و محروم شهر و تلاش برای توسعه عادلانه همه مناطق است.

 

  • معرفی طبس به عنوان قطب گردشگری

معرفی طبس به عنوان قطب گردشگری، راه اندازی کارخانه تولید و بسته بندی شیر شتر، جذب سرمایه گذار، احیای صنایع دستی و استفاده از کارشناسان مختلف در امور شهری، پیگیری احیای ۲ درصد سهم طبس از منابع معدنی(مصوبه سفر اول هیئت دولت) هم از اولویت ها و برنامه های«رسول عراقی» دیگر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس در صورت ورود به شوراست.

 

  • قانون مند کردن دریافت عوارض

قانون مند کردن دریافت عوارض شهری، توزیع عادلانه بودجه های شهرداری و ساماندهی ورودی های شهر هم از مهم ترین برنامه های«محمدرضا جوادی» دیگر کاندیدای شورای اسلامی طبس است. وی برنامه ریزی برای آسفالت خیابان های محله زیباشهر، فراهم کردن امکانات تفریحی-ورزشی در شهرک های تازه تاسیس و تشکیل کمیته بانوان در شورای شهر را جزو برنامه هایش در صورت ورود به شورا اعلام می کند.

 

  • شعار جوابگو نیست

«محسن محمدیان» هم یکی دیگر از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس است که می گوید: برای آبادانی شهر، شعار جوابگو نیست. هدف اصلی من در صورت ورود به شورای اسلامی شهر، کار و خدمت به مردم است. شورای شهر به تنهایی نمی تواند نظر بدهد و شورا نظر جمع است و برای دستیابی به موفقیت همت و تلاش مضاعف برای تحقق اهداف شورا ضروری است.

 

  • حمایت از کارگاه های تولیدی

«علی فراتی» کاندیدای شورای اسلامی شهر طبس نیز ایجاد زیرساخت های گردشگری، ارتقای فرهنگ ترافیک، هویت بخشی به برنامه های فرهنگی شهر و حمایت از کارگاه های تولیدی در طبس را از مهم ترین برنامه هایش اعلام می کند. وی تشکیل شورای محله، برگزاری جلسه های هم اندیشی با شهروندان، ایجاد روزبازار در محله ها و گسترش فضاهای سبز را در برنامه هایش دارد.

 

  • همفکری و تعامل با نهادهای آموزشی و پرورشی

سید«مصطفی سجادی ثالث» کاندیدای شورای اسلامی طبس نیز همفکری و تعامل با نهادهای آموزشی و پرورشی، خدمت به مردم با روحیه بسیجی، رفع تبعیض در ارائه خدمات، استفاده از روش های علمی در اداره شهر با کمک نخبگان، رعایت عوارض فرهنگی- اجتماعی در کسب درآمد شهرداری، تهیه سند چشم انداز توسعه در ابعاد فرهنگی، دینی و عمرانی و پیگیری راه اندازی جایگاه سوخت CNG را از برنامه هایش عنوان می کند.

 

  • ایجاد مرکز تخصصی قلب

پیگیری برای ایجاد سومین مرکز تخصصی قلب ایران و تشکیل مجمع نمایندگان بومی مجلس در طبس، راه اندازی شورای‌محله با استفاده از پایگاه های بسیج و شورایی خلاق و آینده نگر با استراتژی دوری از تعصب فردی، اجرای برنامه های مدون برای احداث و گسترش فروشگاه های زنجیره ای مواد خام، تدوین برنامه هایی برای افزایش درآمد شهرداری و …از برنامه های«حسین اخوان صفار» دیگر کاندیدای شورای اسلامی طبس است.

 

  • حمایت مادی و معنوی از نخبگان

«مجید پاک روح» از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی طبس بر حمایت مادی و معنوی از نخبگان و دانشگاهیان برای تجاری سازی نوآوری های علمی در قالب شرکت های تعاونی و بنگاه های تولیدی زودبازده تاکید می کند و می گوید: توسعه زیرساخت ها و حمایت از هیئت های ورزشی به عنوان یک نیاز جدی به ویژه برای نوجوانان و جوانان، احقاق حقوق بانوان و حمایت از برنامه های آنان را نیز دنبال خواهم کرد.

 

  • توزیع متوازن امکانات

«عنایت ا…قریشی» یکی از کاندیداهای شورای اسلامی طبس می گوید: توزیع متوازن امکانات بر مبنای عدالت از مهم ترین برنامه هایم است چون امکانات شورا باید براساس قانون و در حد اختیارات به طور مساوی و با عدالت در شهر تقسیم شود. وی توجه بیشتر به نقاط محروم و کمتر برخوردار و استفاده از تجربه افراد پیشکسوت و متخصص برای خدمت بهتر به مردم را از دیگر برنامه های خود عنوان می کند.

 

  • احداث درمانگاه در مناطق کم برخوردار

تلاش برای احداث درمانگاه در مناطق کم برخوردار هم مهم ترین برنامه کاری «محمد گندم زاده»کاندیدای شورای اسلامی طبس است. او می گوید: اجرای طرح جامع شهر، افزایش فضاهای سبز و تفریحی، ارتقای وضعیت کیفی ساخت و سازها، جذب ۲ درصد ارزش افزوده معادن و بهره گیری از تجربه علمی و فرهنگی طبسی های مقیم دیگر شهرها برای جذب سرمایه گذار نیز از دیگر برنامه هایم در صورت ورود به شوراست.

 

  • تکمیل پروژه های در دست اقدام

«غلامرضا برکاتی» از کاندیداهای شورای اسلامی طبس هم تکمیل پروژه های در دست اقدام شهرداری از جمله میادین، ورودی شهر، فضای سبز، مبلمان شهری، روکش آسفالت و …، استفاده از نخبگان و شهروندان در عرصه های مختلف به ویژه دفاع از حقوق شهروندی، برنامه ریزی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و استفاده از ظرفیت های شهر برای توسعه مراکز تفریحی را از برنامه های خود عنوان می کند.

 

  • رفع مشکل مسکن جوانان

سید «احمد کمیلی» دیگر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طبس نیز به رفع مشکل مسکن جوانان، تکمیل پروژه گازرسانی، احداث جایگاه CNG، پیگیری برای بهره مندی طبس از امتیاز مناطق محروم و تلاش برای پیشرفت و عمران شهر را از اهداف خود اعلام می کند و احیای سنت های قدیمی شهر، ایجاد بازارچه سنتی و احداث گردشگاه های سالم را در برنامه هایش دارد.

 

  • تسریع گازرسانی

«علیرضا عبدالرحیمی» از کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس هم می گوید: پس از انتخاب توسط مردم در اولین هفته های عضویتم در شورا، جلسه هایی با معتمدان محله ها به منظور راه اندازی شورایاری تشکیل خواهم داد. پیگیری جدی و بی وقفه برای تکمیل پروژه گازرسانی به طبس و دیگر پروژه های ناتمام شهرداری، تصویب نهایی طرح جامع شهر و راه اندازی جایگاه CNG در طبس را هم در برنامه دارم.

 

  • ثبات مدیریت شهری

ثبات مدیریت شهری نیز مهم ترین برنامه کاری«محسن اعتمادی» دیگر کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر طبس است. او می گوید: اگر در این انتخابات توسط مردم برگزیده شوم، اولین برنامه کاری ام حرکت در مسیر تحقق خواسته های شهروندان با توجه به منابع موجود و سیاست های کلی شهر و تلاش برای ثبات مدیریت شهری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =