اروپا را با تحریم نفتی و کالایی ادب می کنیم

عابدی

محمد کریم عابدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه در مذاکرات آتی ایران با ۵+۱، کاترین اشتون باید حسن نیت خود را با محکوم کردن ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نشان دهد، افزود : مسئولان مذاکره کننده ما  تا زمانی که آنها رسما این اقدام تروریستی را محکوم نکرده اند، مذاکره را آغاز کنند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها در باشگاه صهیونیست‌ها عمل می کننند واز قوانین بین‌المللی پیروی نمی‌کنند، ادامه داد: مذاکرات باید بر مبنای احترام متقابل باشد؛ ما هیچ شرطی را نپذیرفته‌ایم و نمی پذیریم، ولی باب مذاکره باز است.

وی،  تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را هم بر مذاکره با ۵+۱ بی‌اثر خواند و افزود: ایران این تحریم را با متوقف کردن فروش نفت خود از هفته آینده پاسخ خواهد داد.

عابدی با تاکید بر اینکه در اولین جلسه علنی هفته آینده مجلس طرح تحریم اروپا را پیگیری خواهیم کرد، گفت: در صورت تصویب این طرح  در مجلس نه تنها صادرات نفت ایران به اروپا تا ۵ سال آینده متوقف خواهد شد، بلکه ایران صادرات کالاهای خود را نیز به اروپا متوقف خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با بیان اینکه ملت ایران از این تحریم استقبال خواهد کرد، افزود: اگر این اتفاق بیافتد می‌توانیم از هفته آینده، نه ۶ ماه دیگر تحریم را آغاز و اروپا را ادب کنیم.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا  در روز دوشنبه -سوم بهمن- در باره تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شامل قطع واردات نفت و محدودیت ارتباط با شبکه بانکی ایران، تصمیم‌گیری کردند و تحریم نفتی ایران را برای اجرایی شدن در پنج‌ماه دیگر به تصویب رساندند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =