سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران برای امتیاز‌گیری بود

امام جمعه موقت طبس گفت: سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران با فشار آمریکا به فرانسه که نقش پلیس بد را در برجام بر عهده دارد انجام گرفت تا از ایران امتیاز بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه طبس با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: این سفر گویا با فشار آمریکا به فرانسه که نقش پلیس بد را در برجام بر عهده دارد انجام گرفت.

امام جمعه موقت طبس با بیان این که مسئولین آمریکایی مدام در سخنان خود از ایران سخن می‌گویند و جنجال به پا می‌کنند افزود: آمریکا می‌خواهد با این جنجال‌ها، جنایات رژیم صهیونیستی را از مرکز توجهات بین‌المللی دور کند، ناکارآمدی خود را در مقابل موشک‌های انصارالله یمن سرپوش بگذارد و ذهن‌ها را از قرارداد صدمیلیاردی فروش تسلیحات نظامی به عربستان دور نگه دارد.

وی ادامه داد: هدف دیگر آمریکا این است که ایران نباید قدرتمند شود و می‌خواهد کاری کند که ایران را از آن قدرت منطقه ای که هست پایین بیاورد.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی با بیان این که ترامپ برجام را تا اواسط اردیبهشت ۹۷ تعلیق کرده است گفت: آمریکا با همین هدف فرانسه را به ایران فرستاده تا بگوید اگر امتیاز ندهید آمریکا از برجام خارج می شود.

وی گفت: فرانسه در پی این بود که از ایران امتیاز مذاکره درباره برنامه موشکی بگیرد، همچنین این تعهد را بگیرد که ایران از گروه های مقاومت حمایت نکند و علیه رژیم صهیونیستی حرفی نزند.

امام جمعه موقت طبس افزود: فرانسه به عنوان یک پلیس بد دارد از برجام سود می‌برد و تا برجام امضا شد فرانسوی ها ایرباس خود را آوردند پژو و رنو آمد صنایع نفتی شان آمد و… .

وی با بیان این که برجام مانند کبوتری بر لب بوم است که میخواهیم بگیریمش اما نمیتوانیم افزود: تا اینجا که برجام آنطور باید و شاید برای ما سودی نداشت گفتند تحریم ها می‌رود میبینیم که تحریم هست، گفتند تهدید به جنگ از بین می‌رود اما باز هم ما را تهدید به جنگ می‌کنند.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی با بیان تفاوت قرار داد و موافقت نامه در مجامع بین المللی گفت: در صورت انعقاد قرارداد بین دو کشور در صورت بروز مشکل طرح دعاوی در دادگاه های بین المللی امکان پذیر است اما برجام فقط یک موافقت نامه است لذا ایرباس و سایر موارد تهدید می‌کنند که توافق کردیم حالا نمی‌کنیم.

وی با قدردانی از موضع‌گیری محکم مسئولین در مقابل فرانسه افزود: مسیولین ما از آقای رییس جمهور محترم تا رییس شورای امنیت ملی تا دکتر ولایتی نماینده مقام معظم رهبری همه یک موضع محکم گرفتند به طوری که نشریات غربی نوشته اند وزیر امور خارجه فرانسه از ایران دست خالی رفت.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: فرانسه با مقاومت شدید مسئولین ما مواجه شد و باید در مقابل زیاده خواهی‌ها و زیاده‌گویی‌ها اینگونه ایستادگی کرد و من از دل این مردم می‌گویم به پیروی از مقام معظم رهبری این مردم در مقابل برنامه‌های دفاعی و موشکی و بحث منطقه‌ای هیچ‌گاه کوتاه نخواهد آمد.

چهارشنبه پایان سال، خانواده‌ها مراقب جوانان خود باشند

وی با اشاره به چهارشنبه پایان سال(چهارشنبه‌سوری) افزود: خیلی از دانشمندان تردید دارند که ایرانیان این فرهنگ در روز چهارشنبه پایان سال داشته باشند.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: برخی اعتقاد دارند این عمل وابسته به زرتشتی‌هاست که آتش را مقدس می‌دانند که جای سوال در اینجا باقی است که در اینصورت پس چرا در ملأعام است چرا که در عبادتگاه‌های آنها کسی را راه نمیدهند مگر اینکه جلو دهانش دستمالی بسته شود که آتش ناپاک نشود.

وی اظهار کرد: بنابراین به هر دلیلی کارهایی که هر سال چهارشنبه ها انجام می‌دهند سفارشم به خانواده ها این است ما در این شب خسارات زیادی میبینیم متاسفانه خساراتی که برای بسیاری از جوانان ما جبران ناپذیر است، چه چشم هایی که از دست رفت، چه دست هایی که قطع شد، چه جوان‌هایی که جان خود را از دست دادند، برای عملی که خیلی ریشه آنچنان اعتقادی ندارد.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی تاکید کرد: من سفارشم این است که یک ساعت قبل و بعد از غروب مواظب جوان هایتان باشید چون مبادا بعد پشیمانی به بار بیاید بعد جوان نابینا و قطع عضو مواجه نشویم.

وی افزود: جوان های ما بیدار و آگاهند و این مسایل را رعایت می‌کنند، انتظار داریم که بیشتر رعایت کنند که باعث زحمت برای نیروهای نظامی و انتظامی نیز پیش نیاید.

امام جمعه موقت طبس درباره مسافرت‌های نوروزی گفت: جاده ها در ایام نوروز ممکن است شلوغ باشد در موقع اول صبح و آخر شب از رانندگی پرهیز کنید، برای اینکه مسافرتی با خوشی و سلامتی داشته باشید حتما نکات ایمنی را رعایت بفرمایید.

مساجد هسته‌های مقاومت فرهنگی هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: مساجد علاوه بر اینکه یک مکان عبادی است هسته‌های مقاومت فرهنگی است، کارکردهای فرهنگی و تربیتی برای جوانان و خانواده هاست دوم حلقه وصل با افراد مؤمن، علما، روحانیون و دانشمندان که در مساجد هستند، است.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی گفت: از اهداف کانون های فرهنگی مساجد مقابله با نفوذ فرهنگی و جنگ نرم و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی است که به این جوانانی که در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند خسته نباشید می‌گوییم.

وی در خطبه های نماز جمعه به روز راهیان نور(۲۰ اسفندماه) و سالروز تشکیل بنیاد شهید( ۲۲ اسفند ۱۳۵۸) اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =