ارزیابی مثبت نمایندگان از روند اجرای انتخابات

ارزیابی مثبت نمایندگان از روند اجرای انتخابات

جام جم آنلاین: نمایندگان مجلس ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در انتخابات، معتقدند که مجریان با تاکید بر قانون انتخابات را سالم و دقیق برگزار کردند.مردم با حضور در پای صندوق های رای بیش از ۸۰ درصد نمایندگان فعلی را تغییر داده و نمایندگان جدید به بهارستان فرستادند که کار این عده از نمایندگان از هفتم خرداد سال آینده در صحن مجلس آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، نهمین دوره انتخابات مجلس در روز جمعه ۱۲ اسفند در سراسر کشور برگزار شد که بیش از ۶۴ درصد مردم در این انتخابات مشارکت کردند.

خبرنگار جام جم آنلاین با طرح این پرسش که ارزیابی شما از روند این انتخابات چیست و آیا انتخابات سالم و دقیق برگزار شد هم به سراغ نمایندگانی رفت که حائز آرا شدند و هم از نمایندگانی این سوال مطرح شد که در انتخابات رای نیاورده و در مجلس نهم حضور ندارند.

محمدکریم عابدی نماینده فردوس و طبس معتقد است که انتخابات پرشور و با شعور بوده است.

وی که نتوانست از مردم حوزه انتخابیه خود رای برای ورود به مجلس نهم  را کسب کند، گفت: نتیجه انتخابات را قبول دارم چرا که طبق قانون عمل شد و انتخابات سالم بود.

نماینده فعلی فردوس و طبس افزود: اگر اعتراضی به روند انتخابات وجود دارد باید از مجاری قانونی پیگیری شود و توصیه من به همه داوطلبان انتخابات چه نمایندگان فعلی و چه داوطلبانی که رای نیاوردند این است که اعتراضات خود را صرفا در مسیر قانون پیگیری کنند.

عابدی اضافه کرد: برگزاری انتخابات در سراسر کشور ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد ولی در پیگیری این اشتباهات باید قانون را مدنظر قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما کشوری به اسم جمهوری اسلامی هستیم و باید اخلاق، روش و انتخابات اسلامی را به صورت الگو صادر کنیم و نباید از روش های مطرود استفاده شود.

عابدی گفت: مردم در حد اعلا مشارکت داشتند و هر رای مردم یک موشکی به قلب اسرائیل و آمریکا بود.

وی افزود: ملت با این حضور خود اقتدار ملی، امنیت ملی و وحدت ملی یکپارچه را به نمایش گذاشتند و باید قدردان آن بود.

رد اعتبارنامه داوطلبانی که با پول وارد مجلس شدند

حسن کامران معتقد است آن دسته از دواطلبانی که با هزینه هنگفت پول وارد مجلس شده اند باید اعتبارنامه شان رد شود.

نماینده اصفهان تاکید کرد: برخی از کاندیداها در روند برگزاری انتخابات هزینه های زیادی انجام دادند که یا وصل به صاحبان ثروت بودند و یا به صاحبان قدرت.

وی افزود: مجلس نهم نباید اعتبارنامه اینگونه منتخبان را تصویب کند چرا که این افراد صلاحیت نمایندگی را ندارند.

کامران با مثبت ارزیابی کردن روند انتخابات نهمین دوره مجلس، خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات چشمگیر بود به طوری که در حوزه انتخابیه اصفهان شاهد افزایش ۲۰ درصدی مشارکت مردم نسبت به دوره قبل بودیم و این نشان می دهد که مردم ما جریان شناس و دشمن شناس هستند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: مردم با این رفتار اعتبار دشمن را ساقط کردند و اعتبار آمریکایی ها و صهیونیست ها و عوامل داخلی آنها نیز کاهش یافت اما عصبانیت آنها فزونی یافته به گونه ای که حالت روانی به آنها دست داده و سکته سیاسی آنها نزدیک است.

انتخابات مشکل خاصی نداشت

مجید ناصری نژاد نیز معتقد است که روند برگزاری انتخابات مطلوب بوده و انتخابات به خوبی برگزار شد.

نماینده شادگان که نتوانست به انتخابات مجلس نهم راه یابد و مردم حوزه انتخابیه اش فرد دیگری را جایگزین وی در مجلس کرده اند، گفت: نتیجه انتخابات مورد قبول است چرا که مشکل خاصی در انتخابات وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم بسیار بالا بود، گفت: به رغم همه جو سازی های دشمنان، مردم به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و حماسه آفریدند.

ناصری نژاد تاکید کرد: اگر کسی به روند انتخابات اعتراض دارد باید از مسیر قانونی این اعتراض را پیگیری کند و باید شورای نگهبان را فصل الخطاب بداند.

وی گفت: اینجانب به عنوان شخصی که به مجلس نهم راه نیافتم هیچ اعتراضی ندارم و نتیجه را قبول دارم.

انتخابات سالم و بدون تخلف برگزار شد

سید شریف حسینی که در حوزه انتخابیه اش بیش از ۲۰۹ هزار رای را به خود اختصاص داد و نفر اول حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس نهم شد، گفت: انتخابات اگر چه ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد اما انتخابات مجلس نهم کاملا سالم و بدون تخلفاتی که خدشه بر سلامت انتخابات وارد کند، بوده است.

نماینده اهواز با تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات از جمله شورای نگهبان، دولت، هیات های اجرایی و نظارت، گفت: با توجه به شرایط موجود و علیرغم همه جوسازی های دشمنان مردم مشارکت خوبی در انتخابات داشتند.

حسینی تاکید کرد: دشمنان خط کش های خود را آماده کرده بودند تا فاصله بین مردم و نظام را بسنجند و با توجه به اتفاقات سال ۸۸، دشمنان فکر می کردند که حضور در انتخابات کمرنگ باشد اما ما شاهد بودیم که حتی مردم تهران حضور ۵۰ درصدی در انتخابات داشتند.

وی گفت: این حضور مردم، تجدید عهد و پیمان با نظام، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بود و نشان داد که هیچ فاصله ای بین نظام و رهبری وجود ندارد.

نماینده اهواز افزود: مردم نشان دادند که تهدیدها، تحریم ها و تطمیع ها هیچ تاثیری در عزم و اراده آنها وجود ندارد و آنها راه پیشرفت و ترقی را بدون این جو سازی ها طی می کنند.

به رغم رای نیاوردن نتیجه انتخابات را قبول دارم

نماینده دامغان معتقد است که انتخابات قانونی بوده و حضور مردم در آن چشمگیر بود.

حسن ملک محمدی با بیان اینکه حضور مردم سیلی پی در پی بر آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان نظام بود، گفت: این حضور میلیونی حداقل تا یکسال آینده خواب دشمنان را آشفته کرده و آنها به تدریج بر تاثیر این حضور پررنگ اعتراف خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این انتخابات نشان داد که اگر اختلاف سلیقه ای بین مسئولین وجود دارد اما مردم به همراه مسئولین در مقابل دشمنان مانند کوهی استوار ایستاده و تا آخرین قطره خون گوش به فرمان مقام معظم رهبری خواهند بود.

نماینده دامغان در مجلس که نتوانست به مجلس نهم راه یابد، گفت: اینجانب نتیجه انتخابات را قبول دارم و اعتراضی هم نسبت به انتخابات نخواهم کرد.

یوسف اسدی -جام جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =