عقلانیت و اعتدال به‌معنای واقعی بر دولت حاکم شود

طبس نیوز: امام جمعه موقت طبس گفت: برخوردهای توأم با احساسات و خارج از حد تعقل، از هیچ کس پذیرفته نیست و باید در همه مراحل عقلانیت و اعتدال به‌معنای واقعی آن بر دولت حاکم باشد.

طبس نیوز: امام جمعه موقت طبس گفت: برخوردهای توأم با احساسات و خارج از حد تعقل، از هیچ کس پذیرفته نیست و باید در همه مراحل عقلانیت و اعتدال به‌معنای واقعی آن بر دولت حاکم باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای اجرا در هفته دولت پیش‌بینی شده است، اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زمینه حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها فراهم شود تا به این طریق اقدامات و خدمات دولت به اطلاع مردم رسانده شود.

وی گفت: گرچه انتقاد به‌جا، به‌موقع، حکیمانه و مشفقانه از دولت لازم است، اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره تأکید فرموده‌اند، حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک وظیفه برای همه مردم لازم است تا به این طریق دولت بتواند در انجام وظایفش موفق‌تر عمل کند.

خطیب جمعه موقت طبس با اشاره به شعار اعتدال که از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بیان می‌شود، بیان کرد: اسلام کامل‌ترین دین است و تنها اجرای صحیح احکام اسلامی تضمین‌کننده اعتدال خواهد بود که در اسلام نیز بسیار به رعایت اعتدال توصیه شده است.

وی افزود: برخوردهای توأم با احساسات و خارج از حد تعقل، از هیچ کس پذیرفته نیست و باید در همه مراحل عقلانیت و اعتدال به معنای واقعی آن بر دولت حاکم باشد.

امام جمعه موقت طبس گفت: اولویت‌بندی نیازهای کشور، سرعت و دقت در کارها، خودداری از بالا بردن بدون پشتوانه توقعات مردم، لحاظ مصالح کشور، داشتن برنامه‌های بلندمدت، توجه به سند چشم‌انداز توسعه، و همکاری ارکان دولت با سایر قوا از جمله مهمترین مواردی است که باید مورد توجه دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نیز آمادگی کامل خود را برای حمایت همه‌جانبه از دولت در راستای حل مشکلات کشور و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان اعلام می‌کنند.

مؤدب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تأکید بر لزوم توجه همه افراد جامعه نسبت به وظایف و تکالیف خود، به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد که می‌فرمایند: «اگر دنیاطلبی بر احساس وظیفه دینی فائق شد، مقاومت در مبارزات اجتماعی از انسان گرفته می‌شود و فاجعه به‌بار می‌آورد.» و افزود: بنابراین باید همه ما تلاش کنیم تا دنیاطلب نبوده و روحیه تکلیف‌گرایی و احساس مسئولیت دینی را در خود زنده نگه داریم.

گرامیداشت سالروز بزرگداشت ابن‌سینا و روز پزشک، تبریک روز کارمند، اشاره به مسائل اخیر کشور مصر و لبنان، و گرامیداشت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر سخنان حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شش =