تعداد بی سابقه متقاضیان برای ریاست دیوان + معیارهای انتخاب رئیس دیوان محاسبات

رئیس کمیته بررسی کننده برنامه و صلاحیت کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات کشور از ارائه نتیجه این بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه تا یکشنبه آینده خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ نفر برای ریاست دیوان محاسبات کاندیدا شده اند که تا کنون سابقه نداشته است اما در نهایت کمیته مربوطه ۵ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی خواهد کرد.

طبس نیوز: رئیس کمیته بررسی کننده برنامه و صلاحیت کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات کشور از ارائه نتیجه این بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه تا یکشنبه آینده خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ نفر برای ریاست دیوان محاسبات کاندیدا شده اند که تا کنون سابقه نداشته است اما در نهایت کمیته مربوطه ۵ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی خواهد کرد.

قاسم عزیزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به تشکیل کمیته ۹ نفره متشکل از احمد امیرآبادی، عزت الله یوسفیان ملا، مقداد نجف نژاد، محمد علی عبدالله زاده، رجب رحمانی، شهباز حسن پور، سعید زمانیان، محمد قسیم عثمانی و خودش به عنوان رئیس این کمیته برای بررسی برنامه و صلاحیت کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات اظهارداشت: روز گذشته معیارهای انتخاب رئیس دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید که شامل سوابق کار مرتبط، تجربه کار مفید و تحصیلات مرتبط از مقطع کارشناسی ارشد به بالا است.

وی افزود: رشته های مرتبطی هم که در این خصوص تعریف شد شامل اقتصاد، حسابداری و مالی و قضایی است.

عزیزی با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر برای ریاست دیوان محاسبات داوطلب شده اند، گفت: تا کنون سابقه نداشته است که این تعداد کاندیدا برای این سمت داشته باشیم. در دوره های گذشته نهایتا ۵ یا ۶ نفر کاندیدا بودند.

نماینده شازند گفت: ماموریت دیوان محاسبات مشخص است و کار آن نظارت بر برنامه و بودجه کشور است که باید دقیق اجرا شود بنابراین افرادی می توانند برای ریاست آن رقابت کنند که آشنایی با این مجموعه داشته و سوابق مرتبط هم داشته باشند.

رئیس کمیته بررسی کننده برنامه و صلاحیت کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات یادآور شد: این کمیته تا روز یکشنبه بررسی های خود را انجام خواهد داد و در این روز نتیجه را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه می دهد. کمیسیون نیز احتمالا ۵ نفری که کمیته معرفی کند را به کمیسیون دعوت می کند تا اعضا از نزدیک با آنان آشنا شوند و گزارش داوطلبان از برنامه ها و سوابقشان را از زبان خودشان هم استماع کنند و در نهایت یک نفر را انتخاب و به صحن مجلس معرفی کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: تا کنون آقایان عبدالله زاده، بختیاری و رهبر از کاندیداتوری انصراف داده اند.

به گفته عزیزی امیری اصفهانی، حسین علی امیری، حسن ونایی، عباسعلی نورا، مجید نصیرپور، امین حسین رحیمی، علی یوسف پور، کاظم دلخوش، رسولی نژاد، سید محمد میرمحمدی، فتح الله رحیمی ، برزو زاده، محسن کوهکن، رحمت الله اکرمی، ستوده، محمد عباسی، اصغر گرانمایه پور، عادل آذر، محمد متولیان، علی کامیار، احمد نیک فر، امیدوار رضایی، محمد قاسم حسینی، غفور پاک نهاد، رخشنده رو، حمید سعادت، حسن نوعی اقدم، آل بویه، سید علی اصغر رفایی و محمد قسیم عثمانی ۳۰ کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور هستند.

متن انصراف دکتر عبدالله زاده از کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات کشور

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر عبدالله‌زاده متن انصراف دکتر عبدالله زاده از کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات کشور بدین شرح است:

متن کامل امتناع دکتر محمدعلی عبدالله زاده از مسئولیت دیوان محاسبات کشور:

جناب آقای دکتر لاریجانی زیدعزه
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

احتراما خدمت در هر رکن از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مایه مباهات و عزت مندی در پیشگاه خداوند و صاحب عصر و زمان ارواحناه فداه و نماینده برحق آن امام عدالت گستر (ع) یعنی مقام معظم رهبری خواهد بود.

برهمین مبنا و بر اساس توصیه سروران گرام و بزرگان عزیز، برای انجام وظیفه در دستگاه نظارتی تحت امر مجلس شورای اسلامی (دیوان محاسبات کشور) ثبت نام کردم. اما با توجه به درخواست و انتظار موکلین شریف و بزرگوار اینجانب در شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان مبنی بر استمرار انجام وظیفه در کسوت نمایندگی این مردم شریف و شهید پرور بمنظور رفع مشکلات آنان،بخصوص در امر توسعه اشتغال و کاهش بیکاری و محرومیت زدایی، با اعتذار از محضر بزرگان مویّد، انصراف خود را در پذیرش مسئولیت در سنگر دیوان محاسبات کشور اعلام می دارم.

اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه، تعزبها الاسلام و اهله.
والله المستعان و علیه التکلان
دکتر محمدعلی عبدالله زاده
سوم شهریورماه سال یکهزار و سیصد و نود و دو هجری شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =