جنایات گسترده آمریکا نمی‌گذارد شعار مرگ بر آمریکا حذف شود

عضو کمیته تحقیق حادثه طبس از ماجرای حضور آمریکایی با اشاره به جنایات گسترده و متعدد آمریکا، گفت: جنایات آمریکا مانع فراموش شدن شعار مرگ بر آمریکا شده است.

طبس نیوز:عضو کمیته تحقیق حادثه طبس از ماجرای حضور آمریکایی با اشاره به جنایات گسترده و متعدد آمریکا، گفت: جنایات آمریکا مانع فراموش شدن شعار مرگ بر آمریکا شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،محمدکریم عابدی نماینده سابق مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات صورت گرفته از سوی آمریکا در ۵۰ سال اخیر علیه ملت ایران گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که به روز مبارزه با استکبار نیز نام گرفته دارای ریشه‌های عمیقیست و ریشه آن به جنایات و توطئه‌هایی باز می‌گردد که دولت آمریکا علیه کشورهای جهان و به ویژه ملت ایران مرتکب آن شده است.

* توهین به کشورهای متخلف جزء ادبیات سیاسی آمریکا

وی افزود: توهین به سایر کشورها در ادبیات سیاسی آمریکا قرار دارد که این موضوع ناشی از خوی نژادپرستانه آنهاست و تهدید و تحریم در ادامه در دستور کار سیاستمداران آمریکایی قرار دارد تا به هدفشان که تحمیل اراده آنها به سایر کشورهاست محقق شود و نکته قابل ذکر در اینجا این است که هر سه این موارد در قواعد بین‌المللی جرم تلقی می‌شود.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساختار سیاسی آمریکا بر مبنای برده‌داری نوین طراحی شده و اکثر مقامات سیاسی آمریکا و به ویژه رئیس‌جمهور این کشور تابع رژیم صهیونیستی هستند و در صورت عدم تبعیت این مقامات از رژیم صهیونیستی صهیونیستی آن را ترور و یا به شکل دیگری از صحنه خارج می‌کنند.

عابدی تصریح کرد: آمریکا باید به خاطر تک‌تک جنایاتی که بر علیه ملت ایران مرتکب شده عذرخواهی کرده و نسبت به جبران جنایات خود اقدام کند و اینگونه نیست که بتوان این جنایات را با یک لبخند سیاسی از ذهن ملت ایران پاک کرد.

عضو هیئت عالی بررسی کننده تهاجم آمریکا به منطقه جنوب خراسان، افزود: اولین جنایت آمریکا بر علیه ملت ایران ایجاد جدایی میان محمد مصدق و روحانیت بود که آمریکا در قبال این کار قول حمایت داده بودند اما پس از این جدایی آمریکاییها با حمایت از زاهدی پرداختند و در کودتایی به قتل‌عام آزاداندیشان و انقلابیون در کشور ما پرداختند.

نماینده مردم طبس در مجلس هشتم اظهار داشت: غارت ثروت ملی ایران از دیگر جنایات آمریکا علیه ملت ایران است و در طول ۳۵ سال سلطنت محمدرضا پهلوی نفت ایران در اختیار آمریکا قرار داشت و بدتر ازاین تحمیل کاپیتولاسیون به ایران بود که آمریکا با این اقدام ملت ایران را تحقیر کرد و در راستای تأمین خواسته خود در این ارتباط ساواک را تأسیس و همراه خود در این جریان ساخت. حکومت وقت نیز با پذیرش آن ملت ایران را به زیر سلطه آمریکا برد.

عابدی خاطرنشان کرد: در آستانه انقلاب اسلامی کشتارهای صورت گرفته در خیابانها با هدایت و حمایت های سیستم های جاسوسی آمریکا صورت می‌گرفت و از آنجایی که می‌خواستند ارتش را در مقابل مردم قرار دهند این جنایات و کشتار را به نام ارتش قلمداد می‌کردند اما از آنجایی که ارتش ما یک ارتش اسلامی بود پیام امام را درک کرد و در مقابل ملت ایستادگی نکرد و از این امتحان سربلند بیرون آمد.

وی با بیان اینکه امروزه اکثر کشورها به این واقعیت پی برده‌اند که سفارتخانه آمریکا در این کشورها یک لانه جاسوسیست افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا در ایران بر آن شد تا با ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها در کشور و تحریک این قومیت‌ها ایران را تجزیه کنند که با هوشمندی دانشجویان پیرو خط امام این جاسوسخانه فتح شد و مورد تأیید امام و مردم قرار گرفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لانه جاسوسی آمریکا در ایران صدمات زیادی به ملت انقلابی ایران وارد کرده بود و اگرچه سفارتخانه‌های تعداد دیگری از کشورها در این اقدامات دخالت داشتند اما این اقدامات دشمنانه و مداخله‌جویانه با محوریت سفارتخانه آمریکا انجام می‌شد.

عابدی تصریح کرد: من نمی‌دانم کوردلانی که امروز از شعار مرگ‌بر‌آمریکا در رنج هستند آیا فراموش کرده‌اند که امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام را انقلاب دوم نامید؛ این افراد باید بدانند که انقلاب اسلامی پیروزمندانه در این مسیر به راه خود ادامه می‌دهد. جنایاتی که آمریکا علیه ملت ایران شده است نمی‌گذارند مردم مرگ بر آمریکا را فراموش کنند.

* روایت جنایت آمریکا در حادثه طبس

عضو کمیته تحقیق حادثه طبس از ماجرای حضور آمریکایی افزود: آمریکا در جنایت بعدی خود علیه ملت ایران که در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ رقم خورد و آمریکا با این عنوان که می‌خواهد گروگان‌های سفارتش در تهران را نجات بدهد با تعداد زیادی هواپیما و بالگرد وارد ایران شد، این هواپیماها تا عمق ۱۵۰۰ کیلومتری کویر لوت طبس پیش آمدند که با ائجاض الهی این اقدام آنها به شکست انجامید و رسوایی بزرگی را برای کارتر و کنگره به همراه داشت.

این نماینده مجلس هشتم اظهار داشت: آمریکا این اقدام را در چند کشور دیگر با نام پنجه عقاب انجام داده بودند که از جمله آن می‌توان به انجام این اقدام در گرانادا و کامبج و قتل‌عام این کشور اشاره کرد.

عابدی خاطرنشان کرد: حمله آمریکایی‌ها به طبس با حمایت تمام کشورهای منطقه انجام شد و شیوخ عرب منطقه و پایگاه اینجرلیک در ترکیه به پشتیبانی از این حمله می‌پرداختند. این کار با هدف برندازی انقلاب اسلامی انجام می‌شد تا پس از ورود این هواپیماهای آمریکایی جنگنده‌های آنان وارد کشور شده و نقاط از پیش تعیین شده را در تهران و سایر شهرها بمباران کنند.

وی افزود: واقعه به این شرح است که هشت فروند بالگرد مدرن و سه فروند هواپیمای (سی ۱۳۰) و سوخترسان وارد صحرای طبس شدند بنا بود تا ۱۵۰ کماندو توسط این بالگردها در روز ۵ اردیبهشت در تپه‌های گرمسار مستقر شوند پس از آن با لباس مبدل کمیته‌های انقلاب توسط ماشینهایی وارد تهران شوند و با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارند گروگانهای خود را آزاد کنند و بالگردهای آنان با فرود در محل وزارت امور خارجه این گروگانها را به فرودگاه مزریه قم ببرند و هواپیماهای آمریکایی این گروگانها را از خاک ایران خارج کنند که البته اصل این کار کار بیهوده‌ای بود چرا که ایران نه کامبج بود و نه گرانادا.

این نماینده مچلس هشتم اظهار داشت: در نیمه‌های شب به دنبال اشتباهی که صورت گرفت یک فروند از بالگردها با هواپیمای سوخترسان برخورد کرد و بر اثر این حادثه ۹ نفر از نیروهای آمریکایی کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند و مابقی با به جا گذاشتن بالگردها و تجهیزات و امکانات خود صحرای طبس را ترک کردند.

* آمریکا، صدام را برای حمله به ایران وادار کرد

عابدی ادامه داد: آمریکا پس از ناکامی در حمله به صحرای طبس صدام را که مهره سازمان سیا بود را با حمایت و دلارهای شیوخ عرب و حمایت‌های متحدان آمریکایی و اروپایی خود و با تجهیز صدام به انواع سلاح‌ها و از جمله تسلیحات هسته‌ای برای حمله به ایران تحریک و وادار کرد که اگر شیوخ عرب منطقه شعور داشتند، این حمایتهای آنها از صدام باعث شرمندگی آنهاست.

وی افزود: در پایان جنگ که شکست صدام حتمی شده بود آمریکا خود مستقیما وارد جنگ شد و حتی در اقدامی ناو وینسنس هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد که این اقدام فرمانده این ناو با حمایت سردمداران آمریکایی و اعطای مدال به این فرمانده همراه بود.

نماینده مردم طبس در مجلس هشتم اضافه کرد: ملت آزاده ایران جنایات آمریکا را فراموش نکرده چرا که همانند وندی شرمن کودن و فراموشکار نیست.

* حمایت از منافقین از دیگر جنایات آمریکا علیه ملت ایران

عابدی اظهار داشت: از دیگر جنایات آمریکا علیه ملت ایران حمایتهای مادی و معنوی این کشور از منافقین است و این گروه در طول مدت جنگ به عنوان ستون پنجم صدام در جنگ عمل می‌کردند و از این گذشته جنایات زیادی را نیز در داخل کشور مرتکب شدند به گونه‌ای که ۱۲ هزار نفر از شهروندان ما به دست این گروهک به شهادت رسیدند.

وی افزود: امروز نیز آمریکا به حمایت از گروهک تروریستی منافقین و ترورهای آنها در عراق می‌پردازد که این حمایت‌ها و اقدامات هیئت حاکمه آمریکا چهره کریهی را از آنها در میان ملت ایران و سایر ملل آزاده دنیا به نمایش گذاشته است.

* آمریکا در انتخابات۸۸ علنا از فتنه‌گران حمایت کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم اظهار داشت: در انتخابات سال ۸۸ نیز آمریکا و متحدانش علنا به حمایت از مدعیان تقلب در انتخابات پرداختند و از کسانی که بر علیه نظام در خیابان‌ها به تضاهرات می‌پرداختند در رسانه‌ها حمایت می‌کردند.

عابدی خاطرنشان کرد: امروزه آمریکا در اکثر کشورهای جهان منفور است و اتباع این کشور با پاسپرت کشورهایی همچون هلند در کشورهای اروپایی تردد می‌کنند و از اینکه با پاسپرت آمریکا در این کشورها حضور داشته باشند واهمه دارند.

وی افزود: جمع‌آوری بیلبوردهای ضدآمریکایی باعث تأسف است و این افراد باید بدانند که آمریکا جز بر سر انقلاب و دین ما معامله‌ای ندارد، ما نمی‌توانیم از صهیونیستها و جنایاتکاران حمایت کنیم.

نائب‌رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم تصریح کرد: اگر مذاکره‌ای در راه است باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد و کسانی که خواستار حذف شعار مرگ‌برآمریکا هستند جزء ملت ایران نیستند؛ ملت ایران امروز بیش از گذشته به اسلام و ولایت پایبند است و هرگز مسامهه و مصالحه را به صلاح نمی‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =