عینک سیاسی خوره ای به جان مسئولین است/ نماینده معامله‌گر نمی‌خواهیم

امام جمعه طبس گفت: وحدت مولفه هایی دارد و باید برخی مسئولین زمینه های وحدت را فراهم کنند، در عزل و نصب ها معیارهای آنها دقیق، درست و اسلامی باشد نه فقط خط سیاسی، نمی شود کار خودمان را انجام دهیم و انتظار وحدت داشته باشیم.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس افزود: شهید مدرس الگوی تمام عیار برای مجلس است و ما با رای خود اینگونه نمایندگان، را به مجلس بفرستیم که از حیثیت، دیانت مردم و آبروی مملکت دفاع کنند و در مقابل تشر دشمن مغلوب و وحشت نکنند.

وی بیان کرد: در برخی دوره های مختلف مجلس دیدید وقتی دشمن تشری زد در مجلس تحصن کردند و نوشیدن جام زهر را به ولی امر مسلمین پیشنهاد.کردند.

وی یادآور شد: مجلس ششم یکی از بدترین دوره های مجالس در طول دوران انقلاب بود گرچه نمایندگانی خوبی هم در آن مجلس بودند، حق آنها ضایع نشود اما اکثریت مجلس اینطور بود.

مجلسی که در آن زمان آمریکا تشری زد که حمله می کند، وحشت کردند و آمدند و ندای شوم را از حلقوم شوم خود سردادند.

وی گفت: امیدوارم مجالس ما به آن سمت و سویی رود که برای مردم، نظام و انقلاب تلاش های شبانه روزی انجام دهد و منشا خیرات و برکات فراوانی باشد.

امام جمعه طبس اظهار کرد: در استیضاح برخی از وزرا لابی گری و وساطت می شود و آن وزیری که مورد استیضاح قرار می گیرد میگوید” آقا من پسر عموی شما را مدیر کل میکنم، کوتاه بیا و از امضای خود صرف نظر کنید” و آن نماینده نیز کوتاه می آید.

وی تاکید کرد: این دیگر نمی شود نماینده، نمی تواند از حق ملت دفاع کند، برخی معامله گری می کنند، ما نماینده معامله گر در مجلس نمیخواهیم، نمایندگان باید با غیرت، قوت، توانمندی، شجاعت و درایت، سیاست و بینش ولایتمداری بتوانند از آرمان انقلاب، نظام و کشور دفاع کنند.

وی با اشاره به سالروز قانون اساسی گفت: در کشور ما قانون باید ملاک و معیار عمل همه باشد.

خطیب نماز جمعه طبس با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است افزود: همه روسای قوا، وزرا، نمایندگان، قضات، نهادهای اداری دولتی و مردم نهاد همه باید پایبند به قانون باشیم.

وی تاکید کرد: اگر قانون محل جریان اجرا باشد مشکلات کم است اما گاهی توسط برخی از خود مسئولین این قانون نقض می شود و بر خلاف معیارهای قانونی عمل می کنند که مشکلاتی ایجاد می شود و موجبات نگرانی مردم هم را فراهم می کند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر قدردان بودن مسئولین از مردم همیشه در صحنه کشور گفت: برخی از مسئولین بیشتر به دنبال کارهای سیاسی هستند که فقط دردسر برای مردم ایجاد می کند، عینک های سیاسی به چشم زدند و همه را با عینک سیاسی می بینند که فلانی چرا به فلانی رای داد یا رای نداد.

وی افزود: به لیاقت، توانمندی و شایستگی افراد توجه کنید این عینک سیاسی معضل و خوره ای است که به جان برخی از مسئولان در رده های مختلف میانی و پایینی افتاده و مشکل ساز شده است که امیدواریم هوشیاری و بیداری آنها بیشتر شود و جامعه به سمت وحدت و اتحاد برود.

امام جمعه طبس یادآور شد: البته وحدت مولفه هایی دارد و باید برخی مسئولین زمینه های وحدت را فراهم کنند، در عزل و نصب ها معیارهای آنها دقیق، درست و اسلامی باشد نه فقط خط سیاسی و نمی شود کار خودمان را انجام دهیم و انتظار وحدت داشته باشیم که امیدواریم همه به سمت وحدت و همدلی پیش برویم.

۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 11 =