به بازرسان تازه وارد آژانس اجازه جاسوسی نمی‌دهیم

محمدکریم عابدی

محمد کریم عابدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور، گفت: با توجه به گزارش های خلاف واقعی که بازرسان آژانس منتشر کرده اند باید مسئولان کشور با دقت بیشتری سوابق این بازرسان را بررسی و در صورت وابستگی به سازمان های جاسوسی از فعالیت آنها در کشور جلوگیری نمایند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس هشتم با تأکید بر اینکه برای انتشار اطلاعات صحیح از فعالیت های هسته ای کشورمان از سوی بازرسان آژانس نمی توانیم تضمینی قرار دهیم ، گفت: در زمان خروج مسئولان کشورمان نمی توانند از این بازرسان تضمینی بگیرند که اطلاعات درست را منتشر نمایند اما تنها اقدامی که مسئولان می توانند انجام دهند این است که فعالیت های آنها را زیر ذره بین قرار داده و اجازه هر نوع فعالیت جاسوسی را به آنها ندهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، ادامه داد: در بازرسی های گذشته هم مواردی وجود داشت که مسئولان از ادامه کار برخی از بازرسان آژانس پس از ورود به کشور ممانعت کرده اند و این بازرسان بدون بازدید از تأسیسات هسته ای کشور برگشت داده شده اند.

عابدی همچنین به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان اشاره کرد و افزود: اسامی این دانشمندان که حتی جامعه نیز آنها را نمی شناخت از سوی آژانس به استکبار و صهیونیست‌ها درج پیدا کرد و مقصر اصلی در ترور این دانشمندان، آژانس انرژی اتمی است.

وی تأکید کرد: مسئولان باید در اولین ورودی کشور یادمان (تندیس) شهدای ترور را قرار دهند تا آقایان بازرس ضمن ادای احترام بدانند این ترورها محصول کار آژانس می باشد.

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شنبه ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن) به ایران سفر می‌کنند. نکته مهم این است که دو تن از این بازرسان کار‌شناس ارشد تسلیحاتی غربی هستند که به اسم بازرس آژانس وارد ایران می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =