عدالت آموزشی در بخش های شهرستان طبس اجرا شود

طبس نیوز – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: انتظار ما این است که عدالت آموزشی در سایر بخش های شهرستان طبس به ویژه در تقسیم نیرو، توزیع اقلام، سرانه ها و تجهیزات دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمدعلی واقعی عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس افزود: رسالت و وظیفه ما این است که نگاهمان برای همه یکنواخت باشد و شهروند درجه یک و دو نداریم و همه دانش آموزان فرزندان ما هستند و امانت هایی هستند که به دست ما سپرده شده اند.

وی تاکید کرد: باید در آموزش و پرورش نگاه مان را از حوزه شهری به حوزه شهرستان وسیع تر کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن اوقات فراغت دانش آموزان از مدیران خواست از هم اکنون برای ایام فراغت دانش آموزان برنامه ریزی و کار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به کمبود فضای آموزشی در بخش دیهوک طبس اشاره و اضافه کرد: قدم های خوبی برای حل این مشکل برداشته شده و امسال هم یک هزار میلیارد تومان برای موضوع فضاهای عمرانی در آموزش و پرورش کشور اختصاص داده شده است.

وی گفت: اگر بتوان با کمک و مشارکت خیرین ۳۰ تا ۵۰ درصد پروژه ای را پیشبرد، دولت مکلف است آن پروژه را امسال به اتمام برساند بنابراین اگر با کمک خیرین پروژه ای آغاز شود قطعا ما جزو استان هایی خواهیم بود که می تواند از این اعتبار استفاده کند.

واقعی ادامه داد: از کارشناسان و همکاران آموزش پرورش می خواهیم که کمک کنند تا به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: وظیفه و رسالت ماست که آموزش و پرورش را از سیاست زدگی دور کنیم.

وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش تبیین تفکر و اهداف انقلاب، اندیشه های امام و آگاه سازی دانش آموزان به نقش خطیر شهدا در پیروزی انقلاب است.

وی با بیان این که تفکر سیاسی و آموزش آن جزو رسالت ماست ولی سیاست زدگی نه گفت: از زمان انتصابم به مدیران مکرر گفته ام که اگر بوی سیاسی از رفتار شما متصاعد شود و احساس کنم رفتارهای شما رفتارهای جانب گرایانه سیاسی است قطعا ادامه راه را به عزیز توانمند دیگری خواهیم سپرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: رسالت اولیه ما آموزش و جامعه هدف ما دانش آموزان هستند و هیچ معلمی سر کلاس خود دانش آموزان را به دو دسته اصولگرا و اصلاح طلب و عناوینی از این قبیل تقسیم نمی کند چون دغدغه ما چیز دیگری است.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه با تاکید بر پرهیز مدیران از سیاست زدگی افزود: آنچه امروز مردم ما را گله مند کرده است برخی سیاسی کاری ها در عزل و نصب ها است که هیچ جایگاه و شئوناتی ندارد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از مدیرکل خواهش داریم آموزش و پرورش را از سیاسی کاری نجات دهند.

وی افزود: بعضی مدیران در ایام انتخابات همه هم و غمشان این است که چه کسی به کدام نامزد انتخاباتی میخواهد رای دهد.

امام جمعه طبس ادامه داد: کار سیاسی به معنای سیاسی کاری را در آموزش و پرورش و مدارس را خیانت می دانم و اگر مدیری در رده اداره و مدرسه کار را فدای مسائل سیاسی کند خیانت کرده است.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور باید در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و قرآن باشد.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: از قاطبه مدیران در آموزش و پرورش و معلمان تقدیر و تشکر می کنم و موضوع لزوم سیاست زده نبودن آموزش و پرورش مورد حمایت و درخواست معلمان نیز هست.

در این نشست رضا جعفریان به عنوان معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =