امام جمعه: تجربه مقاومت بیانگر پیروزی ملت‌ها است

طبس‌نیوز – امام جمعه طبس گفت: تجربه مقاومت بیانگر پیروزی ملت‌ها است و نتیجه مقاومت را در جنگ تحمیلی دیدیم و کشورهای سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، بحرین، یمن در سایه مقاومت توانستند عزت و جایگاه خود را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه‌های نماز جمعه طبس با بیان فرموده رهبر انقلاب مبنی بر این که هزینه مقاومت بسیار کمتر از سازش است افزود: کشورهایی که با آمریکا سر سازش داشتند، آمریکا استفاده لازم را برد و وقتی تاریخ مصرفشان گذشت، آن‌ها را به خاک مذلت نشاند و نمونه آن کشور لیبی و مصر است و امروز هم عربستان در آستانه ابتلا به این سرنوشت است.

وی گفت: هر انسانی که به مکتب امام انس و علاقه ای دارد از این راه باید حمایت کند چرا که مقاومت جزو مکتب امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: در جامعه ما بعضی مخالف مقاومت هستند این افراد شامل برخی خواص، شیفتگان غرب و افراد ترسویی اند که از تشر دشمن جا خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: یک دسته هم افرادی هستند که معتقدند ارتباط با آمریکا یک مزیت است و دسته ای دیگر کسانی هستند که در سایه حمایت از غرب به حیات سیاسیشان ادامه می‌دهند که شامل فتنه گرها، نفوذی‌هاو بعضی دو تابعیتی ها هستند.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند معنا و منظور از مقاومت جنگ افروزی نیست؛ نظام جمهوری اسلامی از ابتدا هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و همیشه از آرمان خودش دفاع کرده است و مقاومت واکنش طبیعی ملت‌ها در مقابل زورگویی‌ها است.

وی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر انقلاب افزود: در نظام شاهنشاهی ایران نوکری آمریکا را می‌کرد اما اکنون نشانه ضعف و استیصال آمریکا همین بس که او واسطه میفرستد که بگوید بیایید با هم حرف بزنیم و مذاکره کنیم اما رهبر انقلاب میفرمایند آمریکا لیاقت این که حتی به او پیامی هم بدهیم ندارد.

وی گفت: در گام دوم انقلاب باید به ضرورت رسیدن به قدرت و بازدارندگی توجه کنیم چراکه امروز هر ملتی که ضعیف باشد زیر پای آمریکا و انگلیس و مستکبران له خواهد شد.

وی افزود: تحول در رفتار و عمل مسئولان در گام دوم انقلاب یک ضرورت است، مسئولان باید برای انقلاب شبانه روز تلاش کنند و مردم باید آرمان امام را خوب بشناسند و از این راه وفاداری کنند.

وی گفت: تمرکز اصلی مسائل کشور روی اقتصاد، معیشت، اشتغال و تولید داخلی است که هم در مجلس باید قوانین را تسهیل کنند و هم در دولت اجرای خوب باید داشته باشند و مراکز نظارتی نظارت کنند تا انقلاب اسلامی در گام دوم اهداف بلندتری بپیماید.

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: امیدوارم بسیج همگانی در قوای مختلف به ویژه دولت و مجلس برای احقاق حق کشاورزان عزیزی که از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه ما هستند انجام گیرد.

وی افزود: از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان طبس تشکر میکنم و این که در این چند ساله رتبه برتر استانی را گرفته اند حاکی از زحمات و تلاش های آن‌ها است.

وی با اشاره به روز جهانی بیابان زدایی گفت: ما در منطقه طبس باید به این موضوع بیشتر توجه کنیم حتی اگر یک بوته ای بر زمین می‌بینیم به آن رسیدگی کنیم.

وی افزود: ان‌شاءالله این یک فرهنگ عمومی شود که از صدمه و ضربه زدن به منابع طبیعی خودداری کنیم.

امام جمعه طبس به مناسبت های وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و سالروز انفجار بمب و شهادت جمعی از هموطنان در حرم امام رضا(ع) در سال ۱۳۷۳ در خطبه های این هفته اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =