بان کی‌مون نوکر حلقه بگوش آمریکا در سازمان ملل است

امام جمعه طبس گفت: آقای بان کی‌مون متاسفانه یک نوکر حلقه بگوش آمریکا در سازمان ملل است و بنا به قول کارشناسان سیاسی در دنیا، ضعیف‌ترین دوران سازمان ملل همین حالا است که این آقا به عنوان دبیرکل است و آبروی سازمان ملل را هم برده است.

امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر طبس گفت: سفر خانم اشتون به ایران و دیدار با برخی از مسئولین و بعد آن دیدار دزدکی با یکی دونفر که در فتنه ۸۸ دست داشتند و خیانت به این مردم و نظام کردند، بر خلاف روال دیپلماسی و قوانین بین‌المللی است، که البته مسئولین کشور واکنش نشان دادند، هم مجلس و هم قوه قضائیه و دیگران و در واقع وزارت خارجه باید به صورت شفاف به مردم پاسخگو باشد که چطور می شود میهمانی بیاید که معمولا محافظ دارد و برود با اصحاب فتنه ملاقات کند؟ این حرکت بسیار زشت و خلاف قوانین بین المللی است.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم افزود: اظهار نظر آقای بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل و در رابطه با گزارشی که داده بود در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود و دخالت بیش از حد که اصحاب فتنه را آزاد کنید، آقای بانکی مون چه کاره است که به امور داخلی کشور دخالت کند و امروز سازمان ملل آن سازمانی نیست که حامی مردم باشد و این همه مسلمان ها در افغانستان، سوریه و بحرین توسط رژیم آل سعود و آل خلیفه کشته شدند و آنجا حقوق بشر رعایت می شود؟

وی گفت: آقای بان کی‌مون متاسفانه یک نوکر حلقه بگوش آمریکا در سازمان ملل است و بنا به قول کارشناسان سیاسی در دنیا، ضعیف ترین دوران سازمان ملل همین حالا است که این آقا به عنوان دبیرکل است و آبروی سازمان ملل را هم برده است.

مهاجریان مقدم افزود: بحث اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد و بعضی می خواهند آب را آلوده و شبهه ایجاد کنند که اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی است، اقتصاد مقاومتی دارای زیر بنایی اساسی است که در مقابل تحدیدها و تحریم های دشمن هیچ مشکلی برای کشور ایجاد نشود و همه وظیفه دارند صرفه جویی کنند و از محصولات داخلی استفاده کنند و در جهت تولید زیادتر تلاش کرده و سرمایه گذاری کنند و بازاریان ما هم مراقبت کرده و اجناس خارجی در اختیار مردم نگذارند.

وی در ادامه ایام شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت گفت و شهادت تعدادی از نمازگزاران در انفجار نماز جمعه تهران توسط منافقین کوردل، سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط مستکبرین را محکوم کرده و همچنین سالروز ارتحال سیداحمد خمینی و سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران را گرامی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =