راه آهن شرق یکی از پیشرفته ترین و بومی ترین ادارات کل راه آهن ایران است

احمد خدایی قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع مدیرکل راه آهن شرق و معارفه سرپرست جدید این اداره کل گفت: راه آهن شرق یکی از پیشرفته ترین و بومی ترین ادارات کل راه آهن ایران از نظر تکنولوژی و تجهیزات فنی است و این ناحیه نقش بسیار مؤثر و قابل توجهی در ترانزیت بار و مسافر در کشور دارد.

طبس نیوز: احمد خدایی قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع مدیرکل راه آهن شرق و معارفه سرپرست جدید این اداره کل گفت: راه آهن شرق یکی از پیشرفته‌ترین و بومی‌ترین ادارات کل راه آهن ایران از نظر تکنولوژی و تجهیزات فنی است و این ناحیه نقش بسیار مؤثر و قابل توجهی در ترانزیت بار و مسافر در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، احمد خدایی قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع مدیرکل راه آهن شرق و معارفه سرپرست جدید این اداره کل گفت: راه آهن شرق یکی از پیشرفته ترین و بومی ترین ادارات کل راه آهن ایران از نظر تکنولوژی و تجهیزات فنی است و امکاناتش به روز و جدید است.

وی افزود: اداره کل راه آهن شرق نقش بسیار مهمی در ترانزیت بار و مسافر در داخل کشور دارد و زمانی که عملیات این پروژه شروع شد کسی باور نمی‌کرد که به این سرعت به ظرفیت نهایی خودش برسد.

خدایی گفت: در حال حاضر راه آهن شرق در مقام سیر و حرکت و حمل بار سومین ناحیه از هجده ناحیه راه آهن است.

وی افزود: بزودی این محور با مشکل ظرفیت خطوط روبرو خواهد شد که به همین دلیل ناچاریم تا در کنار توسعه انشعابات و اتصال راه آهن شرق به مرکز استان خراسان جنوبی، از نظر عرضی نیز این محور را توسعه داده و به دو خطه ارتقا دهیم.

وی در خصوص انتقال اداره کل راه آهن شرق به تربت حیدریه گفت: جابجایی مرکز راه آهن شرق از طبس به مکان دیگر شایعه ای بیش نیست، زیرا مرکز راه آهن شرق از نظر امکانات و مدیریت در طبس مستقر است و در صورت جابجایی، از نظر ظرفیتی و فنی مشکل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود نداشته باشد و به شایعات توجه نشود، چراکه نگاه ما ملی است و موضوع جابجایی مرکز راه آهن شرق به هیچ عنوان صحت ندارد.

قائم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از محمدپورفخری بهابادی مدیرکل سابق راه آهن شرق، محمدابراهیم اقبالی را به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی کرد.

پورفخری بهابادی که ۹ سال مدیرکل راه آهن شرق بود، از این پس به عنوان مدیرکل راه آهن هرمزگان فعالیت خواهد کرد و اقبالی نیز که اهل نیشابور است پیش از این به عنوان مدیر پایانه ایستگاه راه آهن تربت حیدریه بوده است و ۲۵ سال سابقه خدمت در راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =