فرمانده سپاه طبس: اجرای ۱۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج

طبس نیوز؛ فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: تعداد ۱۷۰ برنامه هفته بسیج امسال با محوریت بصیرتی فرهنگی، مقابله با کرونا و محور رزمایش کمک های مومنانه برگزار می شود. ️

به گزارش طبس نیوز؛ سرهنگ دوم پاسدار علی خبازی با گرامیداشت پنجم آذر ماه، چهل یکمین سالگرد هفته بسیج افزود: بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه های مختلف با توجه به شرایط موجود در جامعه فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه ️یکی از شاخص های اصلی بسیج مردمی بودن آن است، تاکید کرد: در طول ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی ، با اتکا به روحیه بسیجی بوده که توانسته ایم از تمام مشکلات عبور کنیم.

خبازی عنوان کرد: امروز دشمن از تفکر بسیجی واهمه دارد و اگر این تفکر در سطح جامعه و کشور طنین انداز شود دشمن شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط موجود کرونا و تصمیمات ستاد ملی کرونا برنامه‌های حضوری نخواهیم داشت و بیشتر برنامه های بصیرتی و فرهنگی در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ️شعار هفته بسیج امسال《بسیج پیشرو خدمت امیدآفرین》افزود: با توجه به اوج گیری آمار مبتلایان بیماری کرونا اقداماتی نظیر بکارگیری یک پزشک عمومی در بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی با توجه به کمبود نیروی پزشک عمومی، تامین ۱۰۰ کپسول اکسیژن انجام شده است.

وی به تامین تعداد ۳۸ نفر نیروی داوطلب بسیجی جهت خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان به صورت شیفتی، ضدعفونی کردن بیمارستان به صورت روزانه در دو نوبت و تامین اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی قرنطینه شده در منازل توسط گروه های جهادی به منظور جلوگیری از تردد آنان در سطح شهر، اشاره کرد.

سرهنگ علی خبازی عنوان کرد: ️در زمینه شناسایی و غربالگری بیماران کرونایی قراردادی توسط گروه جهادی سردارسلیمانی و اداره بهداشت و درمان شهرستان طبس نوشته شده تا پس از آموزش، محله به محله پالایش و غربالگری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ️رزمایش کمک مومنانه در دو گام تا کنون انجام شده، بیان کرد: در گام اول تعداد ده هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

خبازی ادامه داد: در گام دوم علاوه بر توزیع ۷۰۰۰ بسته معیشتی و لوازم تحریر ،تهیه ۵۰ سری جهیزیه، طبخ و توزیع ۱۳۱ هزار پارس غذای گرم، توزیع ۹۵۰ کیلو گوشت قربانی، پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل صندوق های بسیج بوده که ارزش ریالی گام دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در مجموع چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: ️با آغاز هفته بسیج گام سوم رزمایش هم آغاز خواهد شد و در این گام طرحی به عنوان پویش سلیمانی ها را در سطح پایگاه مقاومت بسیج و مساجد و هیئات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود گروه‌های خونی پویش نذر خون را در هفته بسیج توسط بسیجیان مقاومت خواهیم داشت همچنین امسال جایگزین برنامه عطرافشانی گلزار شهدا ، قرائت ۲۲۱ زیارت عاشورا توسط بسیجیان خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی مقابله با کرونا، خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر پرخطر توسط معاونت جنگ نوین تیپ مردم پایه انصارالرضا و بسیجیان شهرستان، برگزاری یادواره ها و شب شعر، برپایی ایستگاه‌های سلامت قسمتی از برنامه‌هایی است که در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

خبازی بیان کرد: مراسم نمایش اقتدار که هر ساله روز پنجم آذرماه با تجمع بسیجیان برگزار شده است امسال از ساعت هشت صبح با سخنرانی رهبر انقلاب از رسانه ملی برگزار خواهد شد و بسیجیان می توانند جهت نمایش اقتدار با ارسال عدد ۱۱۱ به شماره ۶۶۰۰۰۰۰۵۴ پیامک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =