اجرای «طرح حاج قاسم سلیمانی» در خراسان‌جنوبی ادامه دارد | شناسایی ۱۲۲ مبتلا به کرونا

طی «طرح حاج قاسم سلیمانی» در خراسان‌جنوبی ۱۲۲ مبتلا به کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند و ۲۲۴ نفر هم مشکوک به کرونا بودند که به خانه‌های بهداشت هر شهرستان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اجرای طرح محله‌محور «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۳ آبان در مرکز استان و از ۲۲ آذر در سایر شهرستان‌ها آغاز شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این طرح گفت: طی این طرح ۱۲۲ مبتلا به کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند و ۲۲۴ نفر هم مشکوک به کرونا بودند که به خانه‌های بهداشت هر شهرستان معرفی شدند.

هاشم هیهات افزود: در اجرای «طرح حاج قاسم سلیمانی» تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند و فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه اعلام کرد و افزود: پنج تیم حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات در این طرح تشکیل شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

 

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =