حمایت کمیته امداد از ۳۱۳۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج خراسان‌جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی از حمایت کمیته امداد از ۳۱۳۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران از ارائه خدمات حمایتی به ۳۱۳۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد خبر داد و اظهار داشت: کمیته امداد با در نظر گرفتن یک بسته بیمه مکمل، توانسته بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد را تامین نماید.

وی افزود: در راستای حمایت از مددجویان تحت حمایت، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی و شیمی‌درمانی تا ۱۰۰ درصد در بخش بستری و در بحث هزینه‌های دارو تا ۹۵ درصد تأمین می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی عنوان داشت: علاوه بر موارد فوق، در راستای بهبود هر چه سریع‌تر این مددجویان به آنان کمک‌های مختلفی از قبیل سبد غذایی، هزینه‌های ایاب و ذهاب و غیره ارائه می‌شود.

نخعی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۴ بیمار خاص شامل ۵۶ بیمار دیالیزی، ۳۰ بیمار پیوند کلیه، ۲۱ بیمار هموفیلی و تالاسمی و  ۱۷ بیمار ام‌اس تحت حمایت این نهاد هستند، اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نیکوکاران بتوانیم شرایط زندگی بیماران را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج ، اطلاعات کلیه بیماران در سامانه‌ای به نام «سبا» ثبت و برای شناسایی به افراد فوق کارت ویژه داده شده که از مراکز درمانی منتخب می‌توانند به‌صورت رایگان خدمات دریافت نمایند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از همه خیرینی که با این نهاد همکاری می‌کنند، تصریح کرد: خیرین بزرگوار می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب‌العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

گفتنی است طی هشت ماهه سال جاری برای کمک به درمان مددجویان تحت حمایت بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی این نهاد هزینه شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =