اجرای ۱۴ طرح حمایتی توسط مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) در کشور/توزیع ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار سری جهیزیه

معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) گفت: ۱۴ طرح حمایتی توسط این مؤسسه در سطح کشور اجرا می‌شود و محدودیتی برای خودمان در خدمت به محرومان نداریم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید صمدیان ظهر امروز در آئین افتتاح نمایندگی مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) در بیرجند، اظهار داشت: مؤسسه حضرت رقیه (س) از سال ۱۳۸۶ ذیل آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران شروع به فعالیت کرد و امروز حجم خدمات آن بسیار گسترده شده است.

وی با تأکید بر اینکه این مؤسسه هیچ مددجویی در کشور ندارد و حجم خدمت را به دستگاه‌های مددجو محور ارائه می‌کند، بیان داشت: سیاست مؤسسه این بود که به جای اینکه صف جدیدی از مددجویی را در جامعه ایجاد کند، صفوف قبلی که در کشور شکل گرفته است را تقویت کند.

مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س)؛ بازوی اجرایی نهادهای حمایتی

معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) این مؤسسه را بازوی اجرایی نهادهای حمایتی دانست و تصریح کرد: این مؤسسه با ۲۰ نهاد انقلابی در کشور همکاری و فعالیت دارد که در رأس آن‌ها سپاه است و فعالیت‌های مشترک حمایت از ایتام تا حمایت از بخش تولید را در بر می‌گیرد.

صمدیان تصریح کرد: این مؤسسه یک مجموعه پویا و بدون بروکراسی مرسوم است که در کشور طرح‌هایی را ایجاد یا طرح‌های نهادهای مختلف را اجرا می‌کند.

وی با اعلام اینکه تیمی متشکل از ۷۰ نفر جوان انقلابی فعالیت این مؤسسه را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: یکی از محورهای فعالیت ما خدمت به نهادهای مددجو محور است و صرفا کار اجرایی را انجام می‌دهیم.

نگاه پررنگ مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) به تولید داخل

معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) گفت: ما سرباز نظام و انقلاب اسلامی هستیم و هر کجا ظرفیتی وجود داشت که بتوانیم خدمتی به محرومان ارائه شود، آمادگی داریم لذا در همین راستا یکی از محورها این است که اجازه ندهیم کارخانه‌های داخلی ورشکست شوند و سال به سال با تأمین کالا از آنان این نگاه را تقویت می‌کنیم.

صمدیان اضافه کرد: همچنین براساس منویات مقام معظم رهبری که تأکید داشتند هر کار فرهنگی یک پیوست اجتماعی و هر کار اجتماعی یک پیوست فرهنگی داشته باشد، طرحی برای استفاده از ظرفیت مبلغان در روستاها تعریف شد.

وی با یادآوری اینکه ۱۴ طرح حمایتی توسط این مؤسسه در سطح کشور اجرا می‌شود و محدودیتی برای خودمان در خدمت به محرومان نداریم، بیان داشت: توزیع بسته‌های معیشتی، بسته‌های لوازم‌التحریر با عنوان طرح معرفت، اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس و برگزاری جشن تکلیف بخشی از این فعالیت‌های مؤسسه است.

توزیع ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار سری جهیزیه در کشور

معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵ هزار سری جهیزیه در کشور تأمین و توزیع شد، خاطرنشان کرد: بیت مقام معظم رهبری ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار سری جهیزیه را با همکاری مؤسسه حضرت رقیه (س) توزیع می‌کند که این جهیزیه انتخابی توسط خود نوعروسان و کالای ایرانی است.

صمدیان گفت: از توزیع بیش از ۱۶۰ هزار بسته معیشتی در دوران کرونا خبر داد و عنوان کرد: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار بسته لوازم‌التحریر آماده و توزیع می‌کنیم که امسال به‌دلیل شیوع کرونا در این زمینه کمرنگ‌تر ورود پیدا کردیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =