درد و دل‌های بانوی دوچرخه‌سوار «قاینی»| از وعده‌های توخالی مسئولان تا کمبود امکانات

«سارا حیدری» بانوای ۱۶ ساله قاینی که در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته کراس کانتری دوچرخه‌سواری کوهستان با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌ها ایستاده، گفت: وعده و وعیدهای مسئولان ورزشی در حد حرف است و لاغیر!

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ورزش موجب ترشح اندورفین در مغز می‌شود، استرس را کم می‌کند، به ذهن آرامش می‌دهد و به بهتر شدن خلق‌ و خوی افراد می‌انجامد.

آلودگی‌های شهرها را رها کردن و برای دوچرخه‌سواری دل به جاده زدن و هوای تازه را استشمام نمودن را نمی‌توان با هیچ چیزی عوض کرد.

هنوز فرهنگ دوچرخه‌سواری برای بانوان علاقه‌مند به این رشته ورزشی در خراسان‌جنوبی نهادینه نشده و شرایط تمرین دوچرخه‌سواری برای دختران ورزشکار در محیط‌های باز و جاده‌های مواصلاتی فراهم نیست.

از کودکی با دوچرخه انس گرفته و یار همیشگی‌اش بوده است، از سال ۹۷ در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان به‌صودت حرفه‌ای رکاب می‌زند و وقتی خانواده‌اش به استعداد بالقوه او در این رشته ورزشی پی‌برده‌اند تمام قد در کنارش مانده‌ و از حمایت‌های مالی و معنوی خود دریغ نکرده‌اند.

پدرش به‌رغم مشغله‌های فراوان در تمرینات و مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری همراهش بوده تا آسوده‌خیال پا بر رکاب‌ گذارد، به قوت پیش‌ رود و برای خراسان‌جنوبی مدال‌های رنگی به ارمغان آورد.

«سارا حیدری» بانوای ۱۶ ساله قاینی در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته کراس کانتری دوچرخه‌سواری کوهستان با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌ها ایستاد و در دومین المپیاد استعدادهای برتر دختران کشور در تبریز نیز جایگاه دوم مسابقات را از آن خود کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: در پی درخشش و کسب مدال‌های رنگی المپیاد نخبه‌های ورزشی دختران کشور دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شده و امسال نیز فدراسیون دوچرخه‌سواری او را به مرحله دوم اردوی تیم ملی فراخوانده که به‌دلیل شیوع ویروس کنسل شده است.

بانوی نایب قهرمان کراس کانتری دوچرخه‌ کوهستان کشور از نبود امکانات دوچرخه‌سواری شهرستان قاینات برای تمرینات این رشته ورزشی گلایه‌مند است و افزود: محدودیت‌های دوچرخه‌سواری بانوان در فضاهای باز او را به تمرین در پیست موتورسواری قاین حواله داده‌ که آن را هم کرونا ویروس به تعطیلی کشانده است.

حیدری با اشاره به حمایت خیلی ضعیف از بانوان دوچرخه‌سواری بانوان خراسان‌جنوبی بیان داشت: وعده و وعیدهای مسئولان ورزشی در حد حرف است و لاغیر!  

وی تأکید کرد: تداوم بی‌مهری‌ متولیان ورزشی نسبت به بانوان علاقه‌مند به رکاب‌زنی، انگیزه فعالیت در این رشته ورزشی را از آنان گرفته و روز به روز از تعداد ورزشکاران دوچرخه‌سواری کاسته می‌شود.

بانوی مدال‌آور کشوری دوچرخه‌سواری خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک در حد توان هیئت، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در استان برگزار نمی‌شود تا استعدادهای بالقوه ورزشی شناسایی و معرفی شوند.

تمرینات دوچرخه‌سواری حرفه‌ای این روزهای کرونایی و محدودیت‌های رکابزنی «حیدری» در خانه و روی دوچرخه ثابت انجام می‌شود و امیدوار است پس از دوران پساکرونایی بتواند با حمایت مسئولان ورزشی و متولیان امر در مکانی استاندارد توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =