موتورسواران خراسان‌جنوبی بر فراز نابسامانی‌ها| از وعده‌های توخالی مسئولان تا توانمندی‌های بانوان!

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی گفت: با گذشت قریب ‌بر پنج سال از زمان بهره‌برداری این پیست هنوز طرح توسعه‌ای و تکمیلی این پروژه ورزشی اجرایی نشده و موتورسواران باید با خریدن خطر به جان و مرکب‌شان استعدادهای بی‌نظیر خود را به رخ متولیان ورزشی خراسان‌جنوبی بکشند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، موتورسواری یکی از رشته‌های مهیج و پرطرفدار ورزشی محسوب می‌شود که عمدتا اقشار جوان به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند. اما این رشته ورزشی به همان میزان که ظاهری فریبنده دارد، زوایای متعددی را درون خود پنهان کرده که آشکار ساختن آن‌ها نشان می‌دهد تا چه اندازه این ورزش دارای معضلات اساسی بوده و دچار آشفتگی شده است.

هر اندازه که مشکلات این رشته برای مردان احساس می‌شود، به مراتب سطح مشکلات و موانع برای زنان فعال در این رشته ورزشی بیشتر مشاهده می‌شود و نبود گواهی‌نامه موتورسیکلت برای زنان و نداشتن مربی زن به ‌عنوان یکی از اساسی‌ترین ضروریات این قشر، مورد غفلت واقع شده است.

از طرفی پیست‌های موتورسواری به‌عنوان میدان اصلی کارزار ورزشکاران با معمای استاندارد روبرو است و نبود زیرساخت‌های رفاهی و اولیه، سبب شده تا پیست‌ها همچنان درگیرودار توسعه مسائل سخت‌افزاری، آسفالت و جایگاه تماشاچیان باشند.

دست‌اندازهای پیست موتورسواری و اتومبیلرانی امیرآباد

پنجم خرداد ۱۳۹۴ خبر برگزاری جشنواره موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی گرامیداشت خجسته میلاد حضرت علی (ع) همزمان با افتتاح فاز اول پیست چند منظوره موتورسواری و اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند روی خروجی سایت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قرار گرفت.

با گذشت قریب ‌بر پنج سال از زمان بهره‌برداری این پیست هنوز طرح توسعه‌ای و تکمیلی این پروژه اجرایی نشده است

 

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با گذشت قریب ‌بر پنج سال از زمان بهره‌برداری این پیست هنوز طرح توسعه‌ای و تکمیلی این پروژه ورزشی اجرایی نشده و موتورسواران بی‌شمار و علاقه‌مند باید فقط در ۵۰۰ متر مربع زمین آسفالت شده با خریدن خطر به جان و مرکب‌شان استعدادهای بی‌نظیر خود را به رخ متولیان ورزشی خراسان‌جنوبی بکشند.

سامان اکبرزاده افزود: پیست موتورسواری و اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند فقط نیاز به دو هزار متر آسفالت دارد و علی‌رغم وعده‌های مدیران متعدد ورزشی و اجرایی خراسان‌جنوبی طی سال‌های اخیر هنوز قسمت اعظم این پیست خاکی و خطرآفرین است.

پیست موتورکراس بیرجند درگیر وعده وعیدهای مسئولان

فاز نخست پیست موتورکراس مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند در نهمین روز از دهه فجر  ۹۸ با حضور خانم فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان و جامعه ورزشی استان با هزینه‌کرد ۶۰ میلیون تومان در مساحت هفت و نیم هکتار به بهره‌برداری رسید.

«حسن کریمی» مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان که ۲۷ بهمن ۹۸ به همراه سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برای بازدید از پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی به بیرجند سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در این سفر متوجه علاقه‌مندی وافر و استعدادهای بی‌نظیر جوانان استان شدیم که حتماً وزارت ورزش و جوانان و بالطبع شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این حوزه حمایت‌هایی خواهد داشت.

«مازیار ناظمی» سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز در بازدید از پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری غدیر  بیرجند، خاطرنشان کرد: توسعه همگانی موتورسواری و اتومبیلرانی در دستور کار این فدراسیون است.

وی تصریح کرد: احداث پیست موتورسواری بیرجند اقدام بزرگی است که نیازمند انگیزه و عشق است و امروز با دیدن چهره جوانان و ورزشکاران این رشته ضمن خسته نباشید و خداقوت در راستای توسعه و تکمیل آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی همچنین ۹ تیرماه ۹۹ در مجمع انتخاب رئیس هیأت خراسان‌جنوبی، بیان داشت: به‌زودی فاز دوم پیست موتورکراس استادیوم ۱۵ هزارنفری غدیر بیرجند با همکاری شرکت توسعه و ساخت اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و استانداری در ۱۰ هکتار آغاز می‌شود.

علی‌رغم انعقاد تفاهم‌نامه‌ فی‌مابین استانداری، فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان، باکمال تأسف پیگیری نشده و تاکنون نیز هیچ اتفاقی نیفتاده است

 

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی در ارتباط با استانداردسازی و تکمیل پیست موتورکراس استادیوم ۱۵هزار نفری غدیر بیرجند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم انعقاد تفاهم‌نامه‌ فی‌مابین استانداری، فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان، باکمال تأسف پیگیری نشده و تاکنون نیز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس‌ هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی از ساماندهی ۱۲۵ ورزشکار خبر داد و گفت: در پی درخشش موتورسواران استان در مسابقات قهرمانی کشور منجر حضور ورزشکاران در اردوی‌های تیم ملی شده که از این رو نگاه ویژه و  حمایت مالی و امکاناتی اداره‌کل ورزش و جوانان را می‌طلبد.

سامان اکبرپور از هزینه‌های سنگین و بیشتر موارد شخصی موتورسواران به مسابقات قهرمانی کشوری خبر داد و تأکید کرد: این در حالی‌ است که از ابتدای سکانداری هیأت تاکنون هیچ مبلغی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان  به حساب هیأت واریز نشده است.

پنج بانوی استان به‌صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت دارند که متأسفانه نبود پیست‌های اختصاصی و مربی خانم در موتورسواری از مشکلات اساسی آنان است

 

وی با اشاره به استقبال خوب بانوان خراسان‌جنوبی از رشته‌ موتورسواری، متذکر شد: پنج بانوی استان به‌صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت دارند که متأسفانه به‌دلیل نبود پیست‌های اختصاصی و مربی خانم در موتورسواری، از توانمندی و استعدادهای بالقوه ورزشی بانوان به‌درستی استفاده نمی‌شود.

و اما…

برحسب گزارش دریافتی از اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی بر حسب دستور وزارت ورزش و جوانان به کریمی، مسئول شرکت توسعه و تجهیز وزارت مقرر شده این پروژه ورزشی استان در لیست ۱۰ طرح احداث پیست استاندارد موتورسواری و اتومبیلرانی کشور قرار گیرد که زمان دقیق اجرای آن نیز مشخص نیست؟

همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از کمک ۳۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان طی یک سال گذشته به هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی و شهرستان‌ها خبر داد و اعلام کرد؛ در آینده نزدیک ۱۸ میلیون تومان نیز به این حوزه ورزشی مساعدت خواهد کرد!

 انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =