طرح شهید «سلیمانی» در خراسان‌جنوبی| از فعالیت ۵۲۰ پایگاه بسیج تا غربالگری ۳۷ هزار خانوار

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح شهید «قاسم سلیمانی» در استان، گفت: ۵۲۰ پایگاه مقاومت بسیج استان در اجرای این طرح همکاری و فعالیت دارند.

هاشم هیهات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به تشریح اجری طرح شهید «قاسم سلیمانی» پرداخت و اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ آبان‌ در مرکز استان آغاز شده و از ۲۲ آذر نیز در استان خراسان‌جنوبی اجرایی شده، گفت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها تیم‌بندی انجام شده و تمام محله‌ها و مناطق شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در اجرای این طرح تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند و فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

هیهات از فعالیت قرارگاه‌های استانی و شهرستانی طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» از ۲۰ آبان در استان خبر داد و مطرح کرد: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» فعالیت می‌کنند

 

وی با اعلام اینکه ۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در این طرح همکاری می‌کنند، تصریح کرد: ۵۲۰ پایگاه مقاومت بسیج استان در اجرای  این طرح همکاری و فعالیت دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین بهره‌مند خواهیم شد تا برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و توزیع شود.

تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» در  استان پایش و غربالگری شدند

 

هیهات با بیان اینکه تاکنون در راستای اجرای این طرح هفت هزار و ۶۴۸ بسته حمایتی، پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و پنج هزار و ۶۴۵ غذای گرم بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده، عنوان کرد: تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح  محله‌محور شهید «سلیمانی» در استان پایش و غربالگری شدند.

وی مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه اعلام و خاطرنشان کرد: پنج تیم حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات ذیل این طرح تشکیل شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =