دانش‌آموزان روستای «پده بید» طبس مدرسه‌دار می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت دبستان دو کلاسه در روستای «پده بید» طبس، گفت: با تکمیل و تجهیز این آموزشگاه ۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی این روستا از نعمت مدرسه ایمن و استاندار برخوردار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، محمد علی واقعی ظهر امروز در آیین خشت‌گذاری مدرسه روستای پده بید منطقه دستگردان طبس، اظهار کرد: این دبستان دو کلاسه اولین مدرسه استان است که در طرح آجر به آجر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث این مدرسه ۴۰۰ میلیون تومان از محل هدایای ۱۲ هزار و ۶۰ نفر از هم استانی‌های شرکت‌کننده در این طرح هزینه می‌شود، گفت: این دبستان دو کلاسه روستای پده بید دستگردان با زیر بنای ۱۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه با تکمیل و تجهیز این آموزشگاه  ۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی این روستا از نعمت مدرسه ایمن و استاندار برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: روستای پده بید دستگردان یکی از روستاهای عشایری شهرستان طبس است که در مرز استان خراسان‌رضوی واقع شده است.

واقعی در ادامه مطرح کرد: سالانه بیش از سه هزار نفر محروم از نعمت سواد، دردوره‌های سواد آموزی، تحکیم و انتقال از طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فرهنگی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ آموزش‌دهنده در ۱۲ شهرستان و منطقه استان، عنوان کرد: محصول تلاش سوادآموزان در سایه آموزش‌های مؤثر آموزش دهندگان کسب چندین عنوان عالی و شایسته تقدیر در کشور و در موضواعات مختلف علمی، هنری، مهارتی و فرهنگی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷۲ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در دو هزار و ۷۳۴ آموزشگاه تحصیل می‌کنند، مطرح کرد: با شیوع ویروس کرونا علی‌رغم تلاش آموزش و پرورش و دیگر نهادها متأسفانه شاهد دو هزار و ۵۰۰ بازمانده از تحصیل در استان هستیم.

واقعی اضافه کرد: از این تعداد ۲۳۴ نفر مربوط به دوره ابتدایی، ۸۳۲ بازمانده در دوره اول متوسطه و هزار و ۴۴۲ بازمانده در دوره دوم متوسطه هستند.

وی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا و اثر آن به مدارس، بیان داشت: کلاس‌های درس مدارس استان در سال تحصیلی جاری ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به‌صورت هفتگی تمدید شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/س


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =