چرخش‌ شمشیرهای بی‌حامی و بی‌مکان

پیگیری‌های هیئت شمشیربازی برای جذب اعتبار از اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی به جایی نرسید و موجر ملک استیجاری حکم تخلیه زیرزمینی و تنها مأوای قهرمانان و آینده‌داران این رشته ورزشی را گرفت و تجهیزات ورزشی هیئت نیز پشت درب‌های بسته بلوکه شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، شمشیر مهم‌ترین اسلحه بشر طی چندین هزار سال بوده و از شمشیربازی به عنوان ورزش روزگاران کهن نام می‌برند.

شمشیربازی در خراسان‌جنوبی از پیشینه خوبی برخوردار است و طی سال‌های اخیر نیز ورزشکاران این مرز و بوم توانسته‌اند ده‌ها مدال رنگی مسابقات قهرمانی کشور را به گردن آویزند، در المپیاد استعدادهای برتر ایران نیز خوش بدرخشند و به اردوهای تیم ملی دعوت شوند.

هیئت شمشیربازی خراسان‌جنوبی که تا چندسال قبل در مجموعه ورزشی ولایت بیرجند سالن اختصاصی داشت و از منظر فدراسیون به قطب ورزشی کشور آراسته می‌شد؛ در پی جابجایی‌های سکانداری اداره کل ورزش و جوانان! دستخوش لامکانی‌های پی‌درپی شد.

«اپه» پشت درهای بسته!

شمشیربازان خراسان‌جنوبی که پس تخلیه سالن اختصاصی‌شان و سپردن آن به هیئت ورزشی دیگر  به‌دنبال جاه و مکانی بودند بالاخره با قراردادی یک‌ ساله و پرداخت ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در زیرزمینی با سقف کوتاه و هوایی نه چندان مطلوب واقع در انتهای سجادشهر بیرجند مستأجر شدند، هنوز سروسامانی نیافته‌ بودند که سر و کله ویروس منحوس کرونا پیدا شد و به‌دلیل عدم توانایی در تأمین اجاره‌بهاء مبلغ ۱۵ میلیون تومان بدهی به‌بار آوردند و صاحب ملک نیز درب این مجموعه را به‌روی‌شان بست تا بلکه برای وصول طلبش معجزه‌ای شود.

پیگیری‌های هیئت شمشیربازی برای جذب اعتبار از اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی به جایی نرسید و موجر ملک استیجاری حکم تخلیه زیرزمینی و تنها مأوای قهرمانان و آینده‌داران این رشته ورزشی را گرفت و تجهیزات تخصصی هیئت نیز پشت درب‌های بسته بلوکه شد!

شمشیرهای به غلاف‌رفته!

گرچه شمشیربازان پسر می‌توانند در فضای باز به تمرینات هوازی و آمادگی جسمانی خود بپردازند! ولی این شرایط برای بانوان بسیار سخت و بالاجبار باید در منازل شخص‌شان تمرین کنند که استاندارهای شمشیربازی هم‌خوانی ندارد.

«عارف دانشمند» جوان ۱۸ ساله بیرجندی که سابقه ۱۲ فعالیت در رشته شمشیربازی دارد و قریب‌بر ۱۰ مدال رنگی رشته اپه را به گردن‌آویخته است و در پی چهار سال دعوت به  اردوی آمادگی به عضویت تیم ملی شمشیربازی درآمده است؛ باید در آینده نزدیک در اردوی آمادگی تیم ملی باری‌دیگر توانمندی‌های بی‌بدلیش‌ را به رخ مربیان بکشد حالا چطور می‌تواند با خاطری آسوده تمرینات استاندارد شمشیربازی را انجام دهد!

«محدثه سالارپور» نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در سه دوره حضورش در مسابقات قهرمانی کشور مدال‌های رنگی را برای خراسان‌جنوبی به ارمغان آورده نیز از نداشتن سالن اختصاصی شمشیربازی گله دارد و در تمرینات آمادگی برای شرکت در رقابت‌های ملی دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

«امیرحسین اکبری» دارنده مدال طلای زیر ۱۰ سال کشور، «حسین سالارپور» صاحب گردن‌آویز برنز زیر ۱۲ سال ایران و«الناز ضابط» به‌دست آورنده مدال برنز زیر ۱۰ سال رقابت‌های شمشیربازی اپه جمهوری اسلامی که از امیدهای شایسته این مرز و بوم هستند! از لامکان‌بودن و گرانی تجهیزات حرفه‌ای این رشته ورزشی در راستای کسب آمادگی‌های در سطح مسابقات کشوری ناخرسند هستند.

وعده‌های محقق نشده!

بر اساس دریافت گزارشات از هیئت شمشیربازی خراسان‌جنوبی، در زمان تصدی مدیرکل سابق ورزش و جوانان قول‌هایی مبنی بر بازسازی سالن اختصاصی این رشته ورزشی داده شد که با گذشت چند سال هنوز اعتباری به این منظور اختصاص نیافته است.

اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی که  شمشیربازی را جزو ۱۱ رشته ورزشی اولویت دار قلمداد نموده و تأمین زیرساخت‌های قهرمانی این رشته را نوید داده تاکنون برنامه خاصی را برای شمشیربازی دنبال نکرده است.

گرچه اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی هیئت شمشیربازی بابت اجاره‌بهاء مکان استیجاری مساعدت‌هایی را پیش‌بینی کرده اما تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.

تنها مکانی هم که تا این لحظه برای تمرینات آمادگی شمشیربازان مدال‌آفرین خراسان‌جنوبی، مقلاً در پی رایزنی‌های اداره‌کل ورزش و جوانان برنامه‌ریزی شده است بخشی از شیفت‌های سالن اختصاصی هیئت بدمینتون می‌باشد که این موضوع نیز تاکنون محقق نشده است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دو =