کشف و ضبط ۳۱ میلیارد کالای قاچاق در خراسان‌جنوبی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به کشف و ضبط ۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق گفت: طی ‌ماموریت‌های مختلف تعداد سه نفر از همکاران مجروح شده‌اند و در دستگیری اشرار نیز ۳۰۰ درصد توفیقات داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار ناصر فرشید ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی در زمینه‌های آگاه‌سازی؛ هوشیاری، روشنگری و تصویرسازی اقدامات نیروی انتظامی به مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی نقش ارزنده‌ و تاثیرگذارای دارند.

وی با تاکید بر تولید امنیت و حفط سلامت جامعه افزود: در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم
همه دستگاه‌ها و در تمام حوزه‌ها دخیل هستند و این موضوع از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی‌‌آید.

دستگیری ۱۷۰۰۰ نفر طی ۹ ماه

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از دستگیری ۱۷ هزار نفر در جرائم مختلف ماموریتی طی ۹ ماه امسال و رشد ۹ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: با متلاشی شدن ۸۶ باند مرتبط با مواد مخدر ۶۰ تن انواع مواد کشف و ضبط و شش هزار و ۵۰۰ قاچاقچی دستگیر شدند.

فرشید با بیان اینکه ۷۱ درصد از دستگیرشدگان مواد مخدر بیکار، ۹درصد بی‌سواد، ۸۹ درصد دیپلم و کمتر و دو درصد دانشگاهی بوده‌اند، یادآور شد: ۵۵ درصد از آنان سن ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۴ درصد سن ۱۵ تا ۲۹ سال را داشته‌اند.

وی از کاهش ۷۴ نفره جان‌باختگان تصادف در محورهای مواصلاتی و معابر شهری استان طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد هزار و ۶۹۸ نفر در معابر شهری مجروح و ۲۰ نفر نیز منجر به فوت شده و همچنین هزار و ۸۵۹ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح و ۱۵۷ نفر نیز جان باخته‌اند.

افزایش ۲۷ درصدی سرقت‌های جزئی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین وقوع سرقت‌های سال جاری را سرقت‌های خرد از اماکن خصوصی و دولتی تشکیل می‌دهند، گفت: ۲۶ درصد سرقت‌ها مربوط به لوازم و محتویات خودروها، ۹ درصد منازل و پنج درصد موتورسیکلت، یک درصد مغازه‌ها و ۳ سرقت خودرو بوده که ۷۵ درصد از سرقت‌ها کشف شده است.

فرشید با اشاره به کشف و ضبط ۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خاطرنشان کرد: طی ماموریت‌های مختلف تعداد سه نفر از همکاران مجروح شده‌اند و در دستگیری اشرار نیز ۳۰۰ درصد توفیقات داشته‌ایم.

وی با اشاره به فعال بودن دوایر مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره‌ای خانواده در کلانتری‌ها اظهار داشت: از تعداد ۱۱ هزار ۶۵۴ پرونده تشکیل شده در این مراکز بیش از ۸۳ درصد منجر به صلح شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی عنوان داشت: در راستای ارتقاء سلامت مردم و اجرای اعمال محدودیت‌های ستاد ویروس کرونا در مبادی ورودی شهرهای خراسان‌جنوبی ۱۸۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی مستقر شده‌اند، به ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از رانندگان پیامک ‌ارسال شده و به ۱۵۰ هزار و ۹۸۰ نفر از رانندگان نیز تذکر لسانی‌ داده شده است.

فرشید از کاهش هفت درصدی جرائم سایبری و فضای مجازی و افزایش ۲۷ درصد کشفیات این حوزه در سال جاری خبر داد و گفت: ۴۷ درصد از جرائم سایبری و فضای مجازی کلاهبردی، ۲۷ درصد اینترنتی، هفت درصد هتک حرمت و نشر اکاذیب، پنج درصد مزاحمت و تهدید بوده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =