صادرات زیر سایه کرونا | صادرات ۹.۹ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از آغاز سال جاری تاکنون صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۹ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار رسیده، گفت: این میزان صادرات توسط ۱۰ تعاونی فعال استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شده است.

غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۱۱ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی(۲۰ درصد)، خدمات (۴۷ درصد) و صنعت (۳۳ درصد) با عضویت ۷۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر در استان فعال است.

در مجموع ۹۱۱ شرکت تعاونی در استان فعال است که مجموع اشتغال ایجاد شده توسط این تعاونی‌ها هشت هزار و ۷۹۸ نفر است

 

وی مجموع اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی‌های استان را هشت هزار و ۷۹۸ نفر عنوان کرد و بیان داشت: از مجموع تعاونی‌ها ۶۹۸ مور معادل ۷۶ درصد در مناطق شهری و ۲۱۳ مورد (۲۴ درصد) در مناطق روستایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت تعداد ۱۹ شرکت تعاونی با ۲۶ برند رسمی در استان، تصریح کرد: همچنین ۱۲۴ شرکت تعاونی بخش بانوان با عضویت یک هزار و ۴۹۳ نفر در استان فعال است.

صادرات ۹ میلیون دلاری تعاونی‌های استان

اشرفی با اعلام اینکه از آغاز سال جاری تاکنون صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۹ میلیون ۹۲۱ هزار دلار رسیده است، عنوان کرد: این میزان صادرات توسط ۱۰ تعاونی فعال استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شده است.

کشورهای امارات متحده عربی، عراق، سوریه، آلمان، یونان و گرجستان از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان هستند

 

وی کشورهای امارات متحده عربی، عراق، سوریه، آلمان، یونان و گرجستان را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان ذکر و مطرح کرد: فرش، جوجه شتر مرغ، سنگ بازالت، محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی از جمله کالا‌های صادراتی تعاونی‌های استان در سال جاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در خصوص تسهیلات کرونایی در استان، تضریح کرد: در خصوص تسهیلات کرونا باتوجه به ۱۴ رسته شغلی به شدت آسیب‌دیده از کرونا ثبت‌نام صورت گرفت که شش هزار و ۴۰۱ پرونده با مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تشکیل شد.

آخرین وضعیت تسهیلات کرونایی در استان

اشرفی اضافه کرد: از این تعداد پرونده تاکنون پنج هزار و ۴۴۲ پرونده با مبلغ ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌های عامل به کسب و کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه مهلت ثبت‌نام برای تسهیلات کرونا به اتمام رسیده، اضافه کرد: در حوزه وزارت ورزش جوانان ثبت‌نام برای تسهیلات تا پایان دی‌ماه ادامه دارد که شامل فعالیت‌ها و کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب‌دیده ویروس کرونا در حوزه ورزش و جوانان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی سقف این تسهیلات را ۹۶۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: مهلت بازپرداخت این تسهیلات برای رسته شغلی ورزش و جوانان از خرداد ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =