«نرگس» خراسان‌جنوبی به دبی رفت | صادرات ۳۰۰۰ هزار شاخه گل به امارات

مدیرتعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز خرید توافقی گل نرگس از آبان‌ماه امسال سه هزار شاخه گل نرگس از استان به شهر دبی کشور امارات صادر شد.

وحید ضیائیان‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا و تأثیرات آن بر محصولات زراعی و باغی، اظهار داشت: متأسفانه شیوع بیماری کرونا تأثیر زیادی بر بازار تعدادی از محصولات کشاورزی مانند گل نرگس گذاشته است.

وی بیان داشت: پیرو مشکلات اخیر به‌وجود آمده برای نرگس‌کاران شهرستان خوسف در خصوص کاهش تقاضا و افت قیمت، برای مدیریت بازار و در راستای وظایف حمایتی تعاون روستایی، خرید گل نرگس توسط تشکل منتخب این سازمان آغاز شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی افزود: در اثر شیوع بیماری کرونا بازار محصولات گیاهی با کمبود شدید بازار فروش مواجه شد که تعاون روستایی با عاملیت یکی از تشکل‌های خود در شهرستان خوسف اقدام به اجرایی کردن طرح خرید توافقی گل نرگس کرد.

تاکنون۵۰ هزار شاخه گل نرگس از زمان خرید توافقی این محصول از کشاورزان استان خریداری شده است

 

ضیائیان‌احمدی از خرید ۵۰ هزار شاخه گل نرگس از زمان خرید توافقی این محصول از کشاورزان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گل‌های خریداری شده در بازار‌های تهران و مشهد عرضه می‌‌شود، مطرح کرد: قیمت خریداری شده گل نرگس براساس کیفیت و اندازه بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ تومان است.

از آغاز خرید توافقی گل نرگس از آبان‌ماه امسال سه هزار شاخه گل نرگس از استان به شهر دبی کشور امارات صادر شد

 

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از آغاز خرید توافقی گل نرگس از آبان‌ماه امسال سه هزار شاخه گل نرگس از استان به شهر دبی کشور امارات صادر شد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل نرگس از ۴۲ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

ضیائیان‌احمدی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در خرید گل از کشاورزان وجود ندارد و خرید گل نرگس از کشاورزان تا اوایل اسفند در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شش =