بروز آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی | واکسیناسیون گسترده مرغداری‌ها علیه آنفلوانزا

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از تأمین یک و نیم میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد برای استان خبر داد و گفت: علاوه بر پولت‌های تخمگذار، مرغ‌های تخمگذار تا سن ۷۶ هفته هم می‌توانند واکسینه شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم عجم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بروز آنفلوانزای فوق حاد در خراسان‌جنوبی، واکسن این بیماری به تعداد کافی تأمین شده و به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی از تأمین یک و نیم میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد برای استان خبر داد و گفت: علاوه بر پولت‌های تخمگذار، مرغ‌های تخمگذار تا سن ۷۶ هفته هم می‌توانند واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به بروز سه کانون، سیزدهمین استان مشمول برنامه واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد تشخیص داده شده که باید تمام پولت‌های تولیدی استان باید اجباراً واکسینه شوند.

عجم تأکید کرد: این واکسن باید در دو نوبت به فاصله سه تا چهار هفته تزریق شود تا ایمنی کافی تا ۷۰ هفتگی ایجاد کند.

وی عنوان داشت: مرغداران تخم‌گذار به‌خصوص در شهرستان‌های بیرجند و خوسف برای پیشگیری از تلفات می‌توانند متقاضی واکسن شوند و برای این کار باید با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + بیست =