پیشتازی خراسان‌جنوبی در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری

استاندار خراسان‌جنوبی از رتبه برتر استان در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در نشست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: دارا بودن بالاترین شاخص امنیتی در حالی به استان اختصاص یافته که خراسان‌جنوبی بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

وی به ظرفیت‌های کم‌نظیر خطه زرخیز خراسان‌جنوبی اشاره و تصریح کرد: خراسان‌جنوبی با وجود معادن غنی زغال‌سنگ، مس، سرب، روی، گرانیت، مرمر، سیلیس، بنتونیت و غیره در زمینه ذخایر معدنی، جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی از پتانسیل‌های مثال‌زدنی استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز گفت و عنوان داشت: خراسان‌جنوبی علیرغم کم بارش بودن، دارای رتبه‌های برتر در زمینه تولید محصولات استراتژیکی چون زعفران، زرشک وعناب است و در زمینه تولید انار، پسته و گل نرگس نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

ملانوری در خصوص ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در زمینه توسعه صنعت گردشگری هم گفت: استان با بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل چهار اثر ثبت جهانی و در حدود هزار اثر ثبت‌شده ملی و همچنین جاذبه‌های گردشگری زیبا و بکر بسیار، فرصت خوبی جهت پیشرفت و ترقی در این حوزه دارد.

وی از منابع انسانی به‌عنوان یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری نام برد و یادآور شد: وجود نیروی کار تحصیل‌کرده و دانشگاه‌های متعدد، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، فرصت مغتنمی است تا سرمایه‌گذاران از آن بهره‌مند گردند.

استاندار خراسان‌جنوبی به ایجاد ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: ستاد با هدف حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران اهلیت داری راه‌اندازی شده که خواهان حضور و فعالیت در استان هستند تا بروکراسی‌های اداری در صدور مجوز، بسیار کوتاه گردد.

ملانوری سرمایه‌گذار واقعی را با عنوان خیر واقعی خواند و بیان داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با رونق فضای کسب و کار، رشد توسعه در استان را تسریع می‌نمایند که این اقدامشان شایسته تقدیر است، لذا مدیریت عالی استان خود را خادم سرمایه‌گذاران می‌داند.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان از سرمایه‌گذاران خواست در ارائه طرح‌ها به وضعیت اقلیمی استان توجه نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =