نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی | بهره‌برداری از ۵۰۰۰ مترمربع گلخانه در شهرستان زیرکوه

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه از بهره‌برداری از پنج هزار متر مربع گلخانه در شهرستان زیرکوه در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از زیرکوه، جواد درویشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری ۲۳ هکتار در راستای توسعه و اجرای نهضت گلخانه‌ای در زیرکوه شناسایی شده است.

وی افزود: در این زمینه مجوزهای لازم اخذ شده و زیرکوه اولین شهرستانی بود که حفر چاه و آزمایش پمپاژ در آن انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه عنوان داشت: در شهرستان زیرکوه تا قبل از اجرای تفاهم‌نامه نهضت گلخانه‌ای هیچ شهرک گلخانه‌ای وجود نداشته است.

درویشی بیان کرد: عملیات احداث منبع ذخیره آب، زیرسازی و اجرای شبکه داخلی آب به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در دهه فجر امسال پنج هزار متر مربع گلخانه در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در این گلخانه‌ها محصول خیار پرورش داده می‌شود که برای این موضوع اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه عنوان کرد: قطعا با راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای در شهر حاجی آباد و با توجه به موقعیت مکانی مناسب، استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت که به تبع آن ظرفیت اشتغال شهرستان افزایش خواهد یافت.

درویشی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات برای بحث توسعه نهضت گلخانه در زیرکوه پرداخت شده است، اضافه کرد: احداث گلخانه نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و تأمین وثیقه جهت اخذ تسهیلات از مشکلات اصلی توسعه گلخانه در شهرستان زیرکوه است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =