بارش باران روزهای جمعه و شنبه مهمان خراسان‌جنوبی است/ احتمال وقوع یخبندان

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه ۲۲ و ۲۳ اسفند فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد شدید یا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد خسارت در منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سمیه لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه بارشی از فردا در استان علاوه بر وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دیدافقی، در برخی نقاط سبب وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر خواهد شد.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل‌ها و داده‌های هواشناسی، برای ۴۸ ساعت آینده، افزایش سرعت وزش باد و افزایش متناوب ابر در استان پیش‌بینی می‌شود و طی روز‌های جمعه و شنبه ۲۲ و ۲۳ اسفند فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد شدید یا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد خسارت در منطقه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با انتقال رطوبت به جو استان از اواخر وقت جمعه تا عصر روز شنبه برای نقاط مختلف استان رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط شمال غرب سبب وقوع رواناب خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه روز جمعه روند تغییرات دما افزایشی است گفت: با نفوذ توده هوای سرد از عصر شنبه تا یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا پیش‌بینی می‌شود به طوری‌که صبح یکشنبه ۲۴ اسفند سبب بروز پدیده یخبندان به ویژه در مناطق سردسیر استان خواهد شد.

گفتنی است در شبانه‌روز گذشته سربیشه و قاین با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و بندان با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین دو و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج/س


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =